• Enzo1

    Tvillingar i sommar, del 10

    Hej, vi kämpar väl på med tråd nummer 10, trots lite minskat intresse och tid för tråden med alla galna, underbara, trotsiga 2 åringar, men har vi hållt ihop sen slutet av 2006 när vi var gravida så får vi hänga ihop ett tag till va?!

    Länk till förra tråden (Tvillingar i sommar, del 9)

    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41612836.html

  • Svar på tråden Tvillingar i sommar, del 10
  • MallaMojs

    Jag kommenterade just potträning i en annan tråd
    Mina har varit varierat aktiva rätt så länge nu, men nu vill de alltid försöka så snart de hör orden kiss/bajs, eller om någon annan ska på toaletten. Jag tycker tyvärr att det är mest jobbigt *skäms* när de springer in på toaletten och sliter av sig blöjorna i ett, och det slutar oftast med bråk, eftersom båda vill sitta på toaletten, inte pottorna...


    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Tindrasson

    Idag har tjejerna suttit två gånger på pottan. Tyvärr har vi bara en än så länge.
    Ebba gjorde nr 1 och nr 2 i morse. Linnea inget.
    Nu ikväll gjorde Ebba nr 2 och Linnea inget. Tror Linnea kommer bli svår att få torr. Hon har så mycket om sig och kring sig. Ebba skulle kunna sitta på pottan hela kvällen. Hon protesterade rätt mycket när jag skulle lyfta bort henne.

  • Enzo1

    Tråkigt tråkigt, fick idag beskedet att vårt dagis ska stänga. Det är för få barn till hösten. Det som är mest tråkigt är att våra barn får skolas om för tredje gången på 8 månader. Vi har ju precis flyttat och hade turen att komma in på detta dagis, nu är det för lite barn så det blir ett annat dagis i närheten.

    Blir säkert jättebra det också till slut.

    Vill önska alla trevlig midsommar!

  • EmelieG84

    Enzo: Fy va tråkigt, kunde de inte tänkt på de lite tidigare..? Hoppas att era inskolingar har gått bra, mina tjerer hade aldrig klarat de!

    Trevligt Midsommar! *kram*

  • MallaMojs

    Trist enzo

    Mina tjejer kommer gå kvar på samma dagis, men en annan avdelning och med andra barn, då de omorganiserar. Jag är inte odelat positiv, men "deras" fröken följer med så det ska säkert gå. Jag kan bli lite irriterad över att informationen inte kommit tidigare, eftersom vi för ett par månader sedan fick förfrågan om vi ville flytta till ett annat dagis, nybyggt, som ligger närmare. Hade vi vetat det vi vet nu så kanske vi hade bytt...

    Mina barn har från och med idag sommarlov tillsammans med mig, och v.33 börjar vi en liten inskolning igen


    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Enzo1

    Hoppas ni alla har haft en bra midsommar.

    Vi har varit på landet med goda vänner. Vi besökte även Tomteland, verkligen jättefint. Kan låta lite udda att göra det i juni-månad men det var jättekul.

    Barnen fattar inte så mycket ännu, men det blev en trevlig dagsutflykt.

    Båda dom tidigare inskolningarna har gått kanon, så det kommer säkert att gå strålande denna gång också.

  • MallaMojs

    Åhhh, är ensam med kidsen hela veckan, resten av sommaren har vi saker planerade...

    ...men vad gör man??? Har ni något tips på bra aktiviteter som får dagarna att gå?


    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • EmelieG84

    Hur har ni de?? Har alla gått på semester än??
    Jag är barnfri nu i en vecka jobbar denna oxå, så ´Nicke och tjejerna e i falkenberg..

  • Tindra04

    Hej tjejer!

    Jag jobbar även denna veckan sen ska barnen och jag vara hemma två veckor medans gubben jobbar sen har vi fyra veckor gemensamt.

    Hur har ni andra det i värmen?

  • Enzo1

    Hej
    Vi har det toppen, jobbade sista dagen idag på 4 veckor. Ska bli så skönt.

    Hoppas allt är bra med er andra.

    Hur går det för dig Malla, får du dagarna att gå nu under långledigheten?

Svar på tråden Tvillingar i sommar, del 10