• Enzo1

    Tvillingar i sommar, del 10

    Hej, vi kämpar väl på med tråd nummer 10, trots lite minskat intresse och tid för tråden med alla galna, underbara, trotsiga 2 åringar, men har vi hållt ihop sen slutet av 2006 när vi var gravida så får vi hänga ihop ett tag till va?!

    Länk till förra tråden (Tvillingar i sommar, del 9)

    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41612836.html

  • Svar på tråden Tvillingar i sommar, del 10
  • MallaMojs

    Hej kompisar!
    Har knappt varit inloggad alls på hela sommaren, men jag lever....knappt

    Hur har ni det? Ska försöka läsa tillbaka lite...men jag gissar att ni, liksom jag, har fullt upp med trotsiga barn...?!


    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Enzo1

    Här har vi inköpt nya sängar. Oj, vilket jobb nu när dom kan springa som dom vill.
    Vi är vana att bara lägga dom i sina sängar och sedan lämna dom, nu är det helt andra regler här hemma. Dom senaste dagarna har det taget ca 2 timmar att söva dom. Beror väl lite också på denna värme.

    Hur går det för er som inte har spjälsängar?

  • MallaMojs

    Jag börjar få in snitsen med läggningarna, men det tar tid... Izabella ska ligga i Cornelia säng när vi läser saga och sen ska hon över i sin säng och så ska mamma sitta där tills de somnar... tar säkert en timme, men jag tycker det är ok än så länge, ska försöka gå därifrån när vi läst färdigt, men tar det när vardagslivet börjar sätta sig

    Jag går och funderar på om jag ska ta kontakt med bvc och deras kurator, för visst finns det en sån? Jag är sååå trött och blir så arg emellanåt (alldeles för ofta) på barnen så det känns som jag ska sprängas...och visst, de är trotsiga och så har alla det, men jag har svårt att acceptera mina egna känslor inför deras trots... *suck*


    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Enzo1

    Hej Malla

    Sen vi bytte sängar tar det också en timme för oss att få dom att sova.
    Jag har jättesvårt att tycka det är ok. Tidigare har vi bara lagt dom så var det bra (har väl haft det för bra). Jag hoppas det blir bättre snart...

    Ja, dom har kurator/psykolog hos sig. Kan inte mer än att hålla med dig om vad du skriver. Jag blir arg på barnen för att dom inte vill sova, och sen efter så blir man så besviken på sig själv. Dom är ju bara 2 år, men jag så arg (beror väl på trötthet) att pappa oftast får ta över sövandet.

    Vill du ta en ny fika i centrum? Nu bor vi ju nära.

    Var och fikade förra veckan på det fik som vi träffades på, tänkte på er då!

  • MallaMojs

    Jag fikar gärna, enzo...men kidsen kör lite inskolning denna vecka och på måndag börjar allvaret. mamma Maaalin börjar jobba... När kan du?


    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Enzo1

    Hej Malla,

    Vi kan väl ses någon helg. Jag jobbar också varje dag nu, dock slutar jag lite tidigare om dagarna. Känns som om det blir tajt en vardag, oftast är dom ju som urvridna disktrasor när jag hämtar dom. Dom får nämligen bara sova 30 min om dagen nu, annars får vi inte dom i säng innan 22.

    Eller slutar du tidigare någon dag?

  • Tindrasson

    I natt sover tjejerna på madrass på golvet. Dom sover på spjälsängsmadrassen. Ville först prova och se hur tjejerna skulle reagera över förändringen.
    Linnea stack iväg en gång medan hon väntade på vällingen. Men sen låg dom snällt kvar och somnade medan jag läste sagan. Men det lär ju säkert ändra sig vad det lider.

    Men det känns b på något sätt. Just det här med att säga att dom sover på madrass på golvet och inte i säng. Madrass brukar man ju sova på när man sover borta hos folk t.ex.
    Ska fixa i ordning med överkast (filt) och lite mysiga kuddar, så det ser trevligt och mysigt ut på dagen när dom inte sover där.
    Det får helt enkelt funka.

  • MallaMojs

    enzo - absolut fika någon helg framöver!! Jag kommer ha kidsen ojämna helger!!

    ...så just nu är de hos sin pappa. Försöker övertyga mig om att det är skönt, men jag kan inte riktigt slappna av...undrar vad de gör och hur de har det... *suck*


    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Triple Trouble

    kan bara hålla med om att man blir alldeles för arg på dom, men det är faktist asjobbigt med två stycken i trotsåldern samtidigt, två viljor som drar åt olika håll. krav krav, läsa mamma, bära mamma, gnäll, gnäll, hungrig mamma. vissa dagar ser jag svart. det värsta är att de har hört mig säga att nu blir mamma arg så många gånger så nu frågar dom mig om" är mamma arg?" stackars barn.

    vi har inte flyttat in de i sina nya sängar ännu, håller på att skruva det sista nu på dom. Men killarna har klättrat ur sen de var 11 månader, så de har aldrig legat kvar iaf, så det blir nog ingen större skillnad på det. jag ska fota sen så kan ni få se hur deras rum ser ut! har ni några bilder på era kids eller rum vill jag gärna se.

    Puh har varit själv nu i tre dagar med ungarna och henrik kommer först i morgon kväll. Helt slutkörd. Malla hur många dagar i sträck har du kidzen? har du någon hjälp från mormor?

    jag följer gärna med om ni vill fika! om man får förstås.

    kram

Svar på tråden Tvillingar i sommar, del 10