• Madge

    Föräldrar med barn födda vår, sommar & hösten -07 i Jönköping

    Födelselistan:
    Mars
    11/3 Anna (julil)

    Maj
    5/5 Milo (Annizsj)
    11/5 Hilda (4 feb)

    Juni
    25/6 Eliaz (skrymta)

    Juli
    7/7 Julia (Bellyboo)
    13/7 Linus (Nasse01)
    30/7 Vilja (Jeaxx)

    Augusti
    2/8 Alice (Madge)
    3/8 Lilly (Annki72)
    15/8 Lilly (Tempo)
    19/8 Selma (Tjodeloo)
    28/8 Towa (mitapita71)
    31/8 Amira (Miss Hult)

    September
    7/9 Matheo (Kirran)
    9/9 Matteo (Katarina)
    15/9 Hedvig (Ottisen)
    17/9 Elias (Småbarnsliv)
    18/9 Maja & Molly (Nilwa)
    22/9 Emma (Muppelina)
    22/9 Elisabeth (Marsbaby)
    23/9 Hailey (Once)

    Oktober
    9/10 Mimmi (lycklig 3barnsmor)
    14/10 Isak (Anksan)

    Småyskon!
    2008:
    November
    14/11 Livia(skrymta)

    2009:
    Januari
    16/1 Julian (julil)

    Februari
    5/2 flicka (Once)

    April
    8/4 Visa (jeaxx)
    28/4 Viggo (anniszj)

    Maj
    6/5 Elise (Katarina)

    BF-lista:

    Juni
    1/6 Marsbaby

    Juli
    22/7 Tjodeloo

    Augusti
    20/8 4 feb

    September
    16/9 mitapita71

    Vår träfftråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m43035267.html

  • Svar på tråden Föräldrar med barn födda vår, sommar & hösten -07 i Jönköping
  • Once

    STORT grattis tjodeloo tänk att det redan är 5mån sen jag snusade liten-... M växer för fullt äter redan gröt och börjat med morötter redan...

  • 4 feb 06

    Hej allihop!
    Hoppas att alla njuter av sommaren.
    Hemma igen efter 2 veckor i Skummeslöv.
    Mår dock illa och spyr i stort sett dagligen igen, kul på semsetern......
    Värmen påverkar mig dock inte, har dock hunnit njuta av fint väder och bad i havet oxå...

  • mitapita71
    Tjoddan - Grattis även här till lilla Svea!

    Once - helt otroligt att M redan är så stor. Det var ju nyss hon kom ju!

    4feb06 - Vilken otroligt jobbigt grav du verkar ha. Har klarat mig bra från illamående bara jag ätit i tid o otid men nu så har jag halsbränna av allt känns det som.

    Har varit på TUL idag och allt ser finemang ut! Har fått halvtids sjukskrivning aug ut men har ju inte fått igenom hos FK ännu. *hoppas på bra handläggare av mitt fall* Väntar även på att få reda på om min SGI går igenom - väntar på en VAB-dag från 12/5 pga det!

    TUL v 30+2 13/7
    TV1 med huvud till vänster 1573g (-5%) - ligger på tvären
    TV2 med huvud till höger vägde 1772g (+7,1%) - ligger med huvud nedåt och är troligen en tjej enl läkaren vi hade idag!
    Vår ängel Tindra f/d 060615 och vår busiga Towa f 070828 ska få två!! syskon. BF 090918
  • Moll

    Hello!

    Mita, så kul att det verkade bra med tvillingarna. Kom att tänka på (när jag läste siffrorna) min morfar, han är tvilling och kom ut först. Detta var 1926. Han var livlös och vägde endast 1800 gram, så läkaren lade undan honom på en bänk och trodde att han var dödfödd...brorsan föddes, och så började plötsligt bebisen på bänken gnälla! Förstå, han måste ha legat där helt naken och kall i rätt många minuter innan han av sig själv tog i och gjorde sig hörd. Tänk om han inte hade orkat? Tanken svindlar... Idag hade dom nog inte lagt honom på en bänk och sagt att "ja, men ni får ju ETT barn i alla fall!". Hoppas att sjukskrivningen går igenom!

  • Madge

    Tjodeloo: Grattis till Svea!

    mitapita: Hoppas sjukskrivningen går igenom och härligt att allt var bra med tvillingarna!

    4 feb: Vad jobbigt det låter för dig! Men det är väl snart dags för dig?

  • 4 feb 06

    Hej!
    Det funkar ok trots att jag mår illa mest hela tiden, är så van. Jag låter det inte hindra mig utan kör på som vanligt....
    Har 6 veckor till BF, är ledig 4 veckor till sedan jobbar jag 11-20 augusti.
    Igår fick vi ut ifriska luften med Hilda mellan 23- 00. Dumma krupp säger jag bara....
    Ska nu försöka rensa i garderober, klädkammare mm. Hilda ska ju få byta rum snart. Mamma o pappa kommer upp tis-ons så att vi hinner pyssla mycket utan Hilda hjälp!

    Belly- längesedan man hörde från dig, vet inte om du skrivit om hur det gick med musikhögskolan eller vad det nu heter?

    Mita- skönt att du mår bra!

  • mitapita71
    Bellyboo - Det är hemskt att tänka på hur barnen behandlades förr. Vilken tur att han orkade göra sig hörd! Kanske var hans brors skrik som "väckte" honom!? Det är inte länge sedan man inte ens fick se sitt barn om det inte levde vid förlossningen! Nu överlever tom barn som väger som ett smörpaket - helt otroligt!
    - Jättekul att höra från dig igen!!

    4feb06 - Tycker det är helt otroligt att du orkar aktivera dig, jobba osv trots att du mår som du mår!!
    Vår ängel Tindra f/d 060615 och vår busiga Towa f 070828 ska få två!! syskon. BF 090918
  • skrymta

    nu är vu hemma efter en vecka i svall,skönt o komma hem med men härligt o va borta med .
    Fullt upp här hemma,alldeles för mycke projekt på gång o sommaren kommer inte att räcka till har jag börjat inse .

    tjodeloo Grattis till Svea{#lang_emotions_flower}.skönt att allt gick bra den här gången!


    ♥♥♥Eliaz 070625♥♥♥ ♥♥♥ Livia 081114♥♥♥
  • mitapita71

    Lite uppdatering från mig!

    v 31+2 idag!

    Lite info från mitt bseök hos BM i fredags i v 30+6. Hon är så NÖJD med mig och tycker att jag sköter mig. Det känns skönt! vikt + 2,5 kg sedan v 27+2 (totalt + 8,5 sedan inskrivning i v 9 och kanske + 2kg till sedan starten)
    SF mått 33
    HB 137 (hur det kan ha blivit så högt helt plötsligt kan vi inte förstå men det är ju bra - va 126 vid inskrivning och då åt jag redan Niferex varannan dag - nu tar jag nästan varje dag + att jag äter russin o jodgubbar! )
    Urin 0/0 (blir odling som extrakoll nästa gång den 7/8 - den tredje jag gör)
    Blodtryck 110/60
    Fosterljud vä tvilling 136, hö tvilling 146 (denna vet vi är tjej)

    Snart ska vi till soc och sambon får erkänna att han är far till de blivande barnen. Man får så töntiga frågor!!!


    Vår ängel Tindra f/d 060615 och vår busiga Towa f 070828 ska få två!! syskon. BF 090918
  • Småbarnsliv

    Hej! Här bara jobbas det hela tiden... Trött som fan..


    ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?Simon030505, Hanna 051127 & Elias 070917?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?
Svar på tråden Föräldrar med barn födda vår, sommar & hösten -07 i Jönköping