• Plutten forever

    Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 13

    Trettonde tråden!
    Nu har alla fyllt två år och syskonen fortsätter att födas på löpande band

    Syskon BF-lista:
    Sole- födde Vera 6/11
    Vivs- födde Ellie 25/1
    Zul- födde Simon 30/1
    Pippil8- födde Alvar 31/3
    Bassekatt- bf 29/6
    Emma- bf 8/8
    Ginger- bf 20/8
    Hellur-bf 6/10
    Frill - bf 2/12

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-08 10:35
    3-årsjubileum!
    Första tråden startade i juni/juli 2006.
    Fantastiskt vad bra vi är på att hålla ihop

  • Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 13
  • BasseKatt

    Plutten: Vad underbart! Håller alla tummar och tår för att det ska lyckas för er! Ser det bra ut inför bröllopet?

    Hellur: Det ärju först nu på senare dar som lillkillen har blivit hårfager, så vi har bara klippt en gång och det var i påskas. Det var min mamma som gjorde det och det gick hyfsat. Fick ta det i 2 steg med mig som distraherare. Men nu har det vuxit på bra, så det är snart dax igen. Hoppas att det går lika bra denna gången bara...

    Pippil8: Här har vi ju haft allt annat än en tungviktare. Vägde ju 2175 g när han föddes. Vid 2 månader var det hela 3,4 kg, 6 mån 7,0 kg och nu väger han väl runt 13 tror jag. Ska bli spännande att se vad nya pyret väger...

  • Plutten forever

    Bassekatt- vad skönt att inget hänt under natten och vad bra att dina föräldrar kommer! För mig gick vattnet hemma på morgonen på bf+2, det var inte som på film direkt ("splash!") utan mer ett försiktigt sipprande, lite som att jag kissade på mig.. det fortsatte rinna i flera timmar, räckte med att ha binda.

    Hellur: Vi har också haft svårt att klippa A, men nu sista gången gick det bra med lite distraktion och uppmuntran från olika håll. Har inga tips direkt förutom att låta jätteglad och bara "nu ska vi klippa håret! ja, vad kul!"

    Tack för alla era snälla ord och pepp inför helgen, än så länge ser allt bra ut (förutom att det ska bli 12 grader o regn på bröllopet, men det spelar ingen roll, huvudsaken att vi får vår första barnfria natt, haha..)

  • Björklöv

    Bassekatt: För mig gick vattnet när jag låg i sängen. Och det blev rejält blött! Nä, det är ingen hit att sova på plastad frotté, känns som att sova på en plastpåse ... jag tog bort det efter en natt och nöjde mig med att sova på ett ihopvikt badlakan, för värkarna kom ju aldrig igång, så jag gick omkring och sipprade fostervatten några dagar innan jag blev igångsatt

  • Pippil8

    Klippa håret? E har haft så lite hår så vi har inte behövt klippa mer än att klippa bort några tovor Men nu skulle det faktiskt behövas. Lär bli stora mutor om det ska funka..

    Basse - å vad spännande... Jag tror lillebror föds i morgon

    Plutten - låter som en fiffig sovkur! Vi är ju också trötta på de tidiga morgnarna oh framförallt uppvaknanden på nätterna. Hoppas bli av med dem nu när han ska somna själv.

  • Emma3

    Hello!

    Bassekatt: Spännande att lillebror kan komma när som.

    Angående klippa håret så har vi klippt Leo 2-3 gånger och vi är så dåliga på att klippa själva så vi har gått till en frisör med honom och det har aldrig varit några problem. Frisören har till och med berömt honom att han satt så still för de brukar de små inte göra
    Så kanske värt att testa att gå till frisör kanske är spännande första gången iallafall så han vill klippa sig

    Plutten: Låter ju som kuren hjälpt hittills, kanon. Förstår att de inte kul att han vaknar 5.

    Pippil: När Leo började somna själv strax innan han fyllde 1 år så slutade han även vakna på nätterna elr om han gjorde de så somnade han om av sig själv. Så hoppas på de för er oxå


    Underbara Leo 070320 & Pyret BF 090808
  • Lillie74

    Vad spännande Bassekatt, lycka till!

    F har varit hos frisören tre gånger, vi hittade ett bra ställe där vi bor som har mycket saker på väggarna, bla ett hajhuvud med en massa tänder som F studerar väldigt ingående varje gång vi är där, det distraherar ju ganska bra.

    Plutten, hoppas helgen blir bra för er. Er sovmetod lät som en bra metod, ni är tappra som försöker.

    F vaknar varje natt och vill bli överflyttad till vår säng, sen vaknar hon minst en gång till och ligger och skriker efter välling.....men vi har vant oss på nåt sätt och vi tror nog inte att det kommer gå över förrän hon är typ 15 år... så vi har lagt ner alla försök och metoder till förbättring. Blir spännande att se hur det blir när hon ska sova i eget rum.

    Är nyfiken på hur det gått för Sole med huset.....hoppas det löst sig.

  • Zul

    Bassekatt: du kanske är inne och föder eftersom vi inte hört nåt? Spännande! Stort lycka till.

    Hellur: Vi klipper Agnes oxå hos frisör, gjorde det första gången i februari, sen nu i maj. Hon har ganska lite hår, men det ser så slitet o ovårdat ut om man inte klipper. Det är omöjligt att klippa själva, hos frisören sitter hon mer still, men man måste distrahera henne rejält. Kostar ca 150 här där vi bor,

    Usch nu kommer regnet... Vi som ska till Vaxholm idag, åker i eftermiddag och stannar på dagen imorrn oxå. Ja, ja, det blir säkrt mysigt ändå, har tagit med ett lyxigt rött vin vi köpte i frankrike för några år sen.

    Sole: jag är oxå nyfiken på hur ni gjorde med huset...

    Pippil8: present till karlarna - finns det nåt svårare?! De köper ju själva på sig alla sport- och elektronikprylar de behöver tycker jag. Jag brukar fråga vad han önskar sig som känns lite kul och lyxigt och så får han det, men han får säga några saker. Ofta kanske han har sagt nåt månader i förväg att han behöver, så försöker jag komma ihåg det.

  • BasseKatt

    Nope, ingen bebis ännu... Men vi var i valet och kvalet om vi skulle åka hem eller till SÖS när vi åkte hemfrån Tholis jobb (han hade avskedsfika - har fåttnytt jobb ochslutar idag). Blev hem i alla fall och det verkar ju vara ganska lugnt fortfarande. Tycker dock att det trycker på betydligt mer nu, så vi får väl se hur det blev ikväll/natt...

  • Sole

    hej vill bara meddela att Bassekatt den 13 juni kl 12.30 fick en son!
    han vägde 3290 och var 50 cm lång och mkt lik sina storebröder!
    Alla i familjen mår bra!

  • Ginger6

    Tjohooo!! Grattis Bassekatt, underbara nyheter!!!STOR KRAM!!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 13