• Plutten forever

    Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 13

    Trettonde tråden!
    Nu har alla fyllt två år och syskonen fortsätter att födas på löpande band

    Syskon BF-lista:
    Sole- födde Vera 6/11
    Vivs- födde Ellie 25/1
    Zul- födde Simon 30/1
    Pippil8- födde Alvar 31/3
    Bassekatt- bf 29/6
    Emma- bf 8/8
    Ginger- bf 20/8
    Hellur-bf 6/10
    Frill - bf 2/12

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-08 10:35
    3-årsjubileum!
    Första tråden startade i juni/juli 2006.
    Fantastiskt vad bra vi är på att hålla ihop

  • Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 13
  • Frill

    Nämen Oh! GRATTIS BASSEKATT OCH HELA FAMILJEN!!!

    Vad härligt! Jag som kollade in för att önska lycka till inför ev igångsättning i morgon Blir tårögd här vid datorn...

  • Frill

    Oj, jag kom helt av mig av de glada nyheterna.

    Swe, vad roligt att praktikplatsen är så bra!

    Pluttmor, låter toppen om A börjar sova längre på morgnarna. Hoppas att du och D har haft en fantastisk helg utan honom nu

    Zul, hoppas att ni hade det mysigt i Vaxholm trots regnet.

    Hellur, vi har exakt samma problem. Har klippt A säkert sju gånger, och han hatar det verkligen, tar sig åt håret och ser ledsen ut när han bara ser en bild på en sax, så vi drar på det mer och mer. Men hans hår växer som ogräs, och nu måste det göras här också.
    Låter bra ni som har varit hos riktig frisör, kanske ska man testa det.

    Min bror, tillika A:s gudfar har varit här från Malmö hela helgen och A har inte lämnat honom ifred en sekund Igår var vi på HO's och åt middag, och A uppförde sig exemplarsikt. Fantastiskt kul att kunna ta med honom ut!

  • Plutten forever

    god kväll!

    GRATTIS Bassekatt till Lillebror! Vad roligt att höra att lillen anlänt Berätta, berätta!! Har han något namn än?

    Vår barnfria natt och morgon var helt underbar, fint bröllop igår (tyvärr iskallt, vigsel utomhus och sen fest i en lada som inte var så vältätad, brrrr..) Vi smet iväg till vårt varma hotell vid midnatt. Och checkade inte ut förrän kl 13
    Det har gått helt otroligt bra här hemma och min syster vill göra om det snart, de har haft det jättebra! A sov 19-06 och har inte gnällt eller varit ledsen en sekund ens. Har betett sig som en liten ängel hela tiden!
    När vi kom hem kl 15 idag bröt han ihop och grät i 20 min. Sen var det bra, en liten protest kanske...

    Zul: Vad trist att ni fick sån otur med vädret i vaxholm. Hoppas ni hade det lite mysigt iallafall!

  • Plutten forever

    Frill: Vad skönt att han uppför sig så bra på restaurang! På HO's är de ju väldigt trevliga och barnvänliga också, bra val av ställe

  • Pippil8

    Grattis Bassekatt med familj!! Vad skönt att allt gått bra Ser fram emot att få höra mer och få se lite bildbevis

    Grattis även till Pluttens föräldrar som fått en mysig natt för sig själva! Låter ju fantastiskt bra!

  • Hellur

    Stort GRATTIS Bassekatt!
    Vad roligt att han har komit nu och att allt gått bra. Är jätte nyfiken

    Plutten - Roligt att er övernattning tillsammans utan A blev så lyckad! Skönt att allt gått så bra hemma också. Det får ni göra om snart

    Frill - Känns skönt när det är någon mer med samma problem. Det är inte roligt när han totalvägrar att bli klippt, W's hår växer också jätte fort och det är nu odrägligt långt och känns nästan pinsamt. Vi lyckades få bort lite igår, men lugg och öron är kvar, där är det svårast.
    Ska kolla med min frisör om vi kan göra ett försök.

    Zul - Tråkigt att vädret blev så blött. Hoppas er helg i Vaxholm vart mysig ändå!

    Swe - Roligt att du trivs bra på din praktikplats och att det går så bra!

  • Vivs

    Oj vad ni har skrivit sen jag var inne!

    Bassekatt - STOOOOOORT grattis!!! Vad härligt att ni har er lilla bebis att mysa med nu! Jag börjar nästan gråta...satt just och tittade på bilder när Ellie föddes och det går så sjukt fort..njut nu av er lilla plutt!

    Igår hade vi dop i regnet. Skittrist att det var sånt väder men det var riktigt fint ändå. Ellie var såå snäll hela dopet, log lite när någon tittade på henne och tyckte det var kul med vatten på huvudet. Tyvärr hade Jennifer 39 graders feber men hon fick sitta i en vagn och min bror tog hand om henne, inte ett gnäll från henne heller och hon hjälpte till att hälla upp dopvattnet och att öppna paketen efteråt som hon planerat i en vecka.
    Hade dukat långbord här hemma och vi var nästan 50 pers. Väldigt trångt men det blev väldigt lyckat. Och massa fina presenter fick Ellie. Jag ska göra ett Barbapapa-rum till henne så nu har hon lite prylar till det också.

    Ska lägga in några bilder om någon vill se!

    Sole, jag är också nyfiken på hur det går med huset!

    Kram på er!

  • Emma3

    STORT GRATTIS BASSEKATT till pojken, så härligt att allt gått bra och att han är här nu.

    Plutten: Härligt att ni fick eran barnfria natt och allt varit så bra både hos er och hemma.

    Då ser det ut som det är jag som är näst på tur på listan Konstigt det känns, känns som de är så länge kvar.
    Har varit i stockholm idag och gått i affärer med två kompisar så nu är jag trött

    Vivs: Skoj med dop och vilka bra tjejer du har som var så snälla och duktiga.


    Underbara Leo 070320 & Pyret BF 090808
  • Lillie74

    STOORT GRATTIS BASSEKATT!!! Härligt att höra att det gått bra och att ni alla mår bra!

    Plutten - Härligt med en barnfri natt och morgon!!! Vad mysigt det låter.....inte checka inte ut förrän kl. 13....

    Vivs- kul att dopet gick bra och vad fint det låter med ett Barbapapa-rum!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 13