• Skumboll

    Vi Stockholmare som fick barn sept/okt 07 **DEL 8**

    Del 8!

    Tidigare trådar:
    DEL 7: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41973724.html
    DEL 6: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38934540.html
    DEL 5: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35924171.html
    DEL 4: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33348000.html
    DEL 3: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30385439.html
    DEL 2: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27723594.html
    DEL 1: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24659989.html

    Andra trådar:
    BF: www.familjeliv.se/Forum-11-234/m25865878.html
    Blogg: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29430053.html
    Bild: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m40325233.html
    Fika: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m40214627.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-07 13:08
    Ny tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47057101.html

  • Svar på tråden Vi Stockholmare som fick barn sept/okt 07 **DEL 8**
  • Tejja

    Hej
    Här var det tyst värre.
    Hoppas att alla familjer mår bra.
    Är det några syskon på G här? *Nyfiken i en strut- det är jag det*

    2-årsdagen närmar sig med stormsteg- mindre än 2 veckor kvar nu. Vårt hem fullkomligt svämmar över av saker, så jag har inte den minsta lust att köpa saker till henne. Vi får se vad det blir.
    Vad leker era barn mest med? Vad är mest poppis just nu?

    Så till några till frågor:

    När sover era barn middag och hur länge?
    När går de upp och när somnar de på kvällen?
    Sover de hela natten, utan att vakna?

    Inte för att man ska jämföra...men lite kul är det!

  • Skumboll

    Hej Tejja! Kul med någon som skriver i tråden!

    Här blir det minsann inga syskon. Nej nej nej, jag skulle aldrig orka.

    Ja, jisses vad tiden går snabbt! Fattar inte var dessa två år har tagit vägen....
    S ska få en spis men jag vet egentligen inte hur intressant det är. Han lär väl använda "ugnen" som garage gissar jag. För här är det nämligen bara bilar bilar bilar bilar som gäller. Parkera, bygga köer, rada upp osv.

    Och svaret på dina frågor;
    S sover middag mellan 12-15. Går sedan och lägger sig vid 18 och går upp vid 5.30. Inga uppvak. Helt okej eftersom jag slipper ta mornarna....

  • Tejja

    Tjena tjejjen- kul med ett svar!

    Det var tidig kväll och tidig morgon. Neah skulle inte få någon middag om hon gick och la sig så tidigt. Men åh så mycket egentif på kvällarna ni får!
    Hur mår Simon för tillfället? Hur har det gått i sommar?

  • Skumboll

    Ja, jag hade gärna sett att han varit vaken någon timme till på kvällen men nu när vi tagit bort förmiddagsvilan orkar han inte längre än till 18. Och det är max. Jätteskönt att man hinner så mycket på kvällarna, för det blir minsann inte mycket "husmorsarbete" gjort på dagarna....
    Hur funkar det med neahs sovande och ätande på nätterna nu?

    Just nu är Simon rätt okej men sommaren har varit jobbig. Han har haft tre långdragna hemska infektioner sen i maj bara. Vi fick stoppa tillbaka sonden vid den första infektionen och sen har han inte repat sig sen dess, kräks och har sig varje dag. Nu blir det mycket utredningar och undersökningar i höst, får väl se vart det leder. Ju äldre han blir desto tydligare blir hans problem.

  • Tejja

    Hoppas och håller tummarna för att utredningarna ska ge er svar och behandlingsalternativ. Förstår att syskon inte finns på kartan för tillfället. Är det dagisstart för honom på G? OCh hur gick det med ditt jobb?

    Neah vaknar varenda natt och ska över till vår säng. Men hon äter inte på nätterna iallfall. Hon somnar vid 20-21 och vaknar vid 07. När skola och dagis sätter igång så kommer hon väl tillbaks till att somna senast 20 igen. Hon sover middag undefär 1½ timme, någon gång mellan 12-15.

  • Skumboll

    Vi har sökt dagis men det är inte klart ännu. Närmsta dagiset ville helst inte ta emot honom med tanke på all tid han kräver utan hänvisade oss vidare. Nu väntar vi svar från ett dagis med en specialavdelning; liten grupp, blandad ålder, mer personal och de kör med stödtecken. Men det ska utvärderas och vi är inte ensamma om att vilja ha platsen.... får vi den inte vet vi inte vad vi gör riktigt.
    Det är meningen att jag ska börja jobba 50% i november. Jag hoppas så att det ska lösa sig!!

    När börjar neah på dagis? Hoppas att hennes sovvanor kanske reder sig då, om inte annat så är det ju toppen att hon slutat med nattmaten. Ett steg i rätt riktning!

  • Tejja

    Neah börjar nästa onsdag. Jag tycker väl att det inte är något större problem med att hon vaknar på natten. Än så¨länge sover hon fortfarande i vårt rum. ({#lang_emotions_surprised}) men näsr vi lyckats göra om gästrummet/kontoret/skräprummet till hennes rum vore det ju fint om vi slapp springa in i hennes rum på natten!

    Hoppas att det ordnar sig med dagisplats, jag håller tummarna!

  • FL Lisa

    skoj med lite aktivitet i tråden. Här funderas det lite smått på syskon men det får nog vänta lite till i alla fall.

    Mest poppis leksaken här just nu är en bondgård i duplo och så alla kära bilar, bilar och bilar. Här är nämligen en till som älskar att parkera, rada upp och köra med alla slags fordon.

    Alvin vaknar vid 7 på morgonen och lägger sig för att sova mellan 19 och 20 och sover ca 1 timme på dagen (brukar somna mellan 11 och 12) Han sover i eget rum men har en tendens att vakna till 1-2 gånger per natt men då räcker det med att man går dit och ger nappen. Nu senaste veckan har det dock varit några nätter då han inte vaknat något alls.


  • Chrizzy

    kul med lite prat i tråden. felix sover någon timme på dagen samt att han lägger sig vid 19. och sover hela natten. storebror lägger sig vid 19:30 och sover lite han med på dagen. båda går upp vid 7:30.

    vi har tänkt syskon 2011. då hinner jag jobba lite innan det är dags igen.
    idag var det första dagen efter sommaren på dagis för barnen. gick bra. max blev av med blöjan i sommar. underbart.

  • Tejja

    Hej igen!

    Så har jag gjort det stora misstaget att gå på ÖF- som ett brev på posten är Neah snorig nu! {#lang_emotions_djavulsk}  Hon borde ju bli bra tills på onsdag, när hennes inskolning börjar.

    Chrizzy, härligt med barn som sover hela natten. Här har vi sängvandrare från när och fjärran som all ska ligga på MIN sänghalva- tom katten. *morr*
    Du hade pluggat klart i våras va? Var det massageterapeut du läste till? Jobbar du som det nu då?

    FL-Lisa -Hoppas att nätterna håller i sig! Trivs ni bra norröver? Inga tankar på att komma tillbaks?  

    Är det någon som sett IKEAS nya barnspis på närmre håll? Verkar den vara lektålig?

    Nu ska jag strax packa ihop mig och åka till Econow-mässan och kolla hur vår monter blev. Någon som tänkt gå på mässan?

Svar på tråden Vi Stockholmare som fick barn sept/okt 07 **DEL 8**