• Abrakadabra

    Akademiska Sjukhuset - del 4

    Vår förra tråd hade visst stängts hastigt och lustigt, så jag tog mig friheten att starta en ny, hoppas att det är ok.

    Här hänger alltså vi som håller till på Reproduktionscentrum på Akademiska sjukhuset i Uppsala.

    Vi snackar, stöttar, peppar, tipsar. Välkommen!

    Det finns även en list-tråd för kalenderbitare :
    www.familjeliv.se/Forum-7-140/m43241390.html

  • Svar på tråden Akademiska Sjukhuset - del 4
  • Åttan

    Hej hej... nu e jag tillbaka igen.. har haft en välförtjänt semester där mycket hände å jag passade även på att ta en lite semester från FL.. kan nog behövas ibland..

    Går å väntar på att det ska bli måndag så att PRC öppnar upp för oss som ska göra FET... å hoppas att min ägglossning inte kommer innan dess...

  • Abrakadabra

    Har du pratat med dem? Kan vara bra att stämma av eftersom det är rätt hårt tryck från alla som väntat på att de ska öppna efter sommarstängningen.
    Håller tummen för att ägglossningen inte kommer för tidigt

  • Åttan
    Abrakadabra skrev 2009-08-11 13:46:29 följande:
    Har du pratat med dem? Kan vara bra att stämma av eftersom det är rätt hårt tryck från alla som väntat på att de ska öppna efter sommarstängningen.Håller tummen för att ägglossningen inte kommer för tidigt
    Hur menar du då? menar du om jag ´kommer att "få plats" nästa vecka om jag får min äl då?
  • Abrakadabra

    Jo, jag tror nog att de ordnar så att du får plats men det är nog bra för dem att kunna bedöma hur många som eventuellt kommer in för FET. De har ju vissa "extraläkare" som kommer in om de har mycket att göra eller om någon av deras ordinarie är sjuk. Kanske försöker de kalla in någon sådan om de märker att det kommer att bli tjyvtjockt. Hur som helst ska man ju ringa dem när man får utslag på ägglossningstesterna, så du kan säkert vänta till dess om du föredrar det.

  • Åttan
    Abrakadabra skrev 2009-08-11 13:56:43 följande:
    Jo, jag tror nog att de ordnar så att du får plats men det är nog bra för dem att kunna bedöma hur många som eventuellt kommer in för FET. De har ju vissa "extraläkare" som kommer in om de har mycket att göra eller om någon av deras ordinarie är sjuk. Kanske försöker de kalla in någon sådan om de märker att det kommer att bli tjyvtjockt. Hur som helst ska man ju ringa dem när man får utslag på ägglossningstesterna, så du kan säkert vänta till dess om du föredrar det.
    Japp.. det är nog så jag kommer att göra för jag frågade innan semesterstängningen hur jag skulle göra å precis så sa dem att jag skulle vänta tills jag fått utslag..
  • toksnippa

    Gjorde en ytterligare äggledarspolning (min första spolning gjordes för drygt 6 år sedan under vår utredning) och fått besked att jag har nu tveksam passage vänster sida och tillfredställande på det andra.

    Så måste kontakta RPC och höra om det fortfarande blir DI eller om de anser att vi ska köra IVF med donatorspermier.

    Det ska då alltid vara något..........! Men skönt att det kollades upp ändå istället för att kanske göra inseminationer som ev. inte skulle göra någon nytta.

    Men de på RPC verkar ha full rulle, kommer ju inte ens fram i luren utan alla sköterskor på är språng

  • Åttan

    Fick utslag på ältest idag.. på dag 20 .. hallå vad händer?? har aldrig haft såå sen äl någonsin.. ringde kliniken som det var sagt att jag skulle göra när jag fick utslag.. men det kanske är försent ändå, för tydligen så är det optimala att man återför innan dag 21 i cykeln.. ska in på ett VUL imorgon kl 10,45 för att se hur tjock slemhinnan är å om det går att återför det ändå fast det är rätt så sent i cykeln.. lär vara mer död än levande då eftersom att jag först ska jobba hela natten.. blir ett lååångt dygn! Att det alltid ska vara nått...

  • Åttan
    mirakel2010 skrev 2009-08-17 16:34:03 följande:
    Jag håller tummarna för dig, Jeskan! Du får skaffa tandpetare och peta upp ögonlocken så du håller dig vaken =)
    Tack tack.. Jaaa eller hinka i sig massa kaffe!!
Svar på tråden Akademiska Sjukhuset - del 4