• Abrakadabra

    Akademiska Sjukhuset - del 4

    Vår förra tråd hade visst stängts hastigt och lustigt, så jag tog mig friheten att starta en ny, hoppas att det är ok.

    Här hänger alltså vi som håller till på Reproduktionscentrum på Akademiska sjukhuset i Uppsala.

    Vi snackar, stöttar, peppar, tipsar. Välkommen!

    Det finns även en list-tråd för kalenderbitare :
    www.familjeliv.se/Forum-7-140/m43241390.html

  • Svar på tråden Akademiska Sjukhuset - del 4
  • Åttan

    Ja nu är jag ruvare... FET gick jätte bra.. ägget tappade inte några celler vid upptiningen utan var kanon- 4 celligt.. labbpersonalen sa att det var lika fint som ett färskt ägg.. så nu är det bara att hoppas.. TD blev den 7/9 så jag antar att du Tjing får dagen efter mig..

  • Abrakadabra

    Det stämmer fint det, testdag 8/9! Och vi hade lika stor tur. En finfin fyrcellig rackare som var lika fin som innan frysförvaringen.

  • Åttan
    Abrakadabra skrev 2009-08-21 19:53:54 följande:
    Det stämmer fint det, testdag 8/9! Och vi hade lika stor tur. En finfin fyrcellig rackare som var lika fin som innan frysförvaringen.
    ÅÅÅ vad bra.. då får vi följas.. tycker att det är lite dåligt tryck i tråden bara...
  • mirakel2010

    Jag håller alla tummar och tår för er nu =)
    Nu ska det plussas.
    Ja, denna tråden har blivit lite seg

    Ha en trevlig helg!

  • Abrakadabra

    Ja, lite dåligt tryck men det är säkert många som inte har hunnit komma igång med nya behandlingsomgångar än. Eller så har de bara Familjelivs-time out.

  • toksnippa

    Jag läser mest för känner inte att jag får någon respons på det jag skriver här.

    Närmar sig testdagar för somliga här, jag blåhåller mina tummar för er. Vill också börja komma igång!

  • Abrakadabra

    -->Toksnippa
    Trist att du inte har fått respons på dina inlägg Ibland tappas man ju bort ifall man råkar hamna "mitt i" en diskussion, förhoppningsvis är det bara så det är. Jag har inte medvetet ignorerat varken dig eller någon annan, gissar att det är så för de flesta. Men jag känner igen känslan, iblnd skriver man någonting som är viktigt för en själv som inte får en enda kommentar ...

    Jag bläddrade tillbaka nu och såg att du gjort ny äggledarspolning. Man ska ju på ett sätt inte vara glad över negativa besked efter undersökningar, men på ett sätt kan det ju vara positivt att du har tveksam passage. Eller ja, insemination är ju skonsammare för kroppen så det är ju synd om det inte funkar, men man vill ju maximera sina chanser och chanserna bör ju vara lite större med ivf. (Jag kände ju inte heller av några biverkningar under min ivf-behandling, så jag tycker att det var en baggis ? men så är det ju inte för alla och det är inte säkert att det skulle bli så för mig nästa gång om nu inte mitt FET lyckas.)

    Håller tummen för dig och alla andra!

  • tussilago 79

    Hallå allihopa. Hållt låg profil här i sommar. Skulle egentligen inte det men skönt med en paus o laddade batterier . Ska på planerings träff på onsdag nästa v. för ivf nr 2. Så länge håller jag tummarna extra hårt för er som ruvar. Ja er andra oxå såklart.

  • Åttan

    tussilago 79 skrev 2009-08-24 15:20:09 följande:


    Hallå allihopa. Hållt låg profil här i sommar. Skulle egentligen inte det men skönt med en paus o laddade batterier . Ska på planerings träff på onsdag nästa v. för ivf nr 2. Så länge håller jag tummarna extra hårt för er som ruvar. Ja er andra oxå såklart.
    Å vad bra å spännande att sätta igång igen..
  • mirakel2010

    ----> Toksnippa: Jag har heller aldrig medvetet ignorerat dig, hoppas du ändå vill vara kvar hos oss och vädra dina tankar!!!

    Ja, jag tror nog många har tagit FL-paus över sommaren.
    Och jag kan säga att det är skönt att göra det faktiskt.

    Har det kommit några nya läkare/barnmorskor upp till RPC då?
    Hur är det med väntetiderna?
    Får ni komma in på utsatt tid?
    Det var det värsta när jag gick på ackis tyckte jag, att man ofta fick vänta uppemot 20 minuter efter utsatt tid.
    Men dom har ganska goa läkare och barnmorskor =)

Svar på tråden Akademiska Sjukhuset - del 4