• Abrakadabra

    Akademiska Sjukhuset - del 4

    Vår förra tråd hade visst stängts hastigt och lustigt, så jag tog mig friheten att starta en ny, hoppas att det är ok.

    Här hänger alltså vi som håller till på Reproduktionscentrum på Akademiska sjukhuset i Uppsala.

    Vi snackar, stöttar, peppar, tipsar. Välkommen!

    Det finns även en list-tråd för kalenderbitare :
    www.familjeliv.se/Forum-7-140/m43241390.html

  • Svar på tråden Akademiska Sjukhuset - del 4
  • Åttan
    mirakel2010 skrev 2009-08-24 17:35:09 följande:
    ----> Toksnippa: Jag har heller aldrig medvetet ignorerat dig, hoppas du ändå vill vara kvar hos oss och vädra dina tankar!!!Ja, jag tror nog många har tagit FL-paus över sommaren.Och jag kan säga att det är skönt att göra det faktiskt.Har det kommit några nya läkare/barnmorskor upp till RPC då?Hur är det med väntetiderna?Får ni komma in på utsatt tid?Det var det värsta när jag gick på ackis tyckte jag, att man ofta fick vänta uppemot 20 minuter efter utsatt tid.Men dom har ganska goa läkare och barnmorskor =)
    Jag har aldrig haft några problem med att inte få komma in på utsatt tid... hmm.. vet inte om det har kommit några nya.. Greta kanske sen du gick där? Sen nu på min insättning i Torsdags så var det någon lärling som satte in ägget med Kjells översyn så klart.. tror att hon hette Kask i efternamn.. så hon är välan oxå ny...
  • Abrakadabra

    Jag har inte riktigt reflekterat över om vi fått komma in i tid eller inte, men när du säger det så muttrade sambon över att de var sena någon gång när vi var där. Men vi åker ju ända från Stockholm, så tjugo minuter hit eller dit är ingenting som direkt märks ... det är nog lite annorlunda om man jobbar i Uppsala och ska försöka förklara varför man blivit sen om man nu sagt att man ska vara borta från jobbet en timme t.ex.
    Nu i fredags var vi själva tidiga och fick komma in direkt, så det kan nog vara olika från gång till gång. Jag fick Kjell precis som sist, så jag vet inte om de har några nykomlingar.

  • mirakel2010

    Jag och mannen jobbar i stan, så det har varit mycket irriterande att få komma in sent. 5 minuter gör inget, men jag har fått vänta upp emot 20-25 minuter vid ett flertal tillfällen. Och jag är ju ganska svårstimulerad så det har inte varit ett besök =)
    Men vi fick fin hjälp av dom, och i min mage bor ju en liten flicka. Går in i vecka 20 imorgon. Så dom kan ju sina saker iallfall =)

  • Åttan
    mirakel2010 skrev 2009-08-24 20:05:05 följande:
    Jag och mannen jobbar i stan, så det har varit mycket irriterande att få komma in sent. 5 minuter gör inget, men jag har fått vänta upp emot 20-25 minuter vid ett flertal tillfällen. Och jag är ju ganska svårstimulerad så det har inte varit ett besök =)Men vi fick fin hjälp av dom, och i min mage bor ju en liten flicka. Går in i vecka 20 imorgon. Så dom kan ju sina saker iallfall =)
    Får hoppas på att dem inte bara kan det ibland..
  • Abrakadabra
    mirakel2010 skrev 2009-08-24 20:05:05 följande:
    Jag och mannen jobbar i stan, så det har varit mycket irriterande att få komma in sent. 5 minuter gör inget, men jag har fått vänta upp emot 20-25 minuter vid ett flertal tillfällen. Och jag är ju ganska svårstimulerad så det har inte varit ett besök =) Men vi fick fin hjälp av dom, och i min mage bor ju en liten flicka. Går in i vecka 20 imorgon. Så dom kan ju sina saker iallfall =)
    Ja, då är det ju värt i alla fall lite väntan
    Och tjugo veckor ... jisses det är ju ungefär halvtid!
  • Tramsfia

    Hej alla tappra RPC:are! Jag har verkligen haft en väldigt lång paus från FL.. Men nu när jag gick in såg jag att du Jeskan i somras hade tipsat mig om er nya tråd! Tack söta! Några av namnen här känner jag igen, och andra är nya, men jag vill bara kika in och önska er alla så mycket lycka till och förhoppningsvis sprida lite gravidbaciller i tråden! Jag går in i v 30 på fredag, så jag är oxå nöjd med insatsen från Ackis! Även om jag också tyckte att man ibland fick vänta väldigt länge... Sköt om er! Jag fortsätter hålla koll på vad som händer i tråden av och till!

  • Åttan
    Tramsfia skrev 2009-08-26 15:16:37 följande:
    Hej alla tappra RPC:are! Jag har verkligen haft en väldigt lång paus från FL.. Men nu när jag gick in såg jag att du Jeskan i somras hade tipsat mig om er nya tråd! Tack söta! Några av namnen här känner jag igen, och andra är nya, men jag vill bara kika in och önska er alla så mycket lycka till och förhoppningsvis sprida lite gravidbaciller i tråden! Jag går in i v 30 på fredag, så jag är oxå nöjd med insatsen från Ackis! Även om jag också tyckte att man ibland fick vänta väldigt länge... Sköt om er! Jag fortsätter hålla koll på vad som händer i tråden av och till!
    Hej vännen.. kul att se dig. .. ååå redan V30 här går det undan.. hur har du mått under graviditeten?
  • toksnippa

    Skönt att något inlägg utav mig syns iallafall ;) Vet inte men jag är nog duktigt låg efter beskedet med äggledarspolningen - kunde inte ens göra den i vaket tillstånd då livmodertappen bråkade och tryckte ut katetern hela tiden så fick sövas ner. Är väl lite känslig när jag oroar mig att livmodertappen ska sätta käppar i hjulen, känns ju sådär lagomt att veta att man mer eller mindre måste gå igenom IVF och hur ska det gå med tappen då? Tuppade ju av efter flera försök, kroppen sa väl ifrån till slut :(

    Jag o maken har upplevt att vi fått vänta länge i väntrummet, först kuratorn som tog sig nästan 25 minuter att komma från utsatt tid, sedan nästa vända fick vi sitta och vänta 15 minuter. Maken är inte den tålmodigaste heller - han skulle ni känna igen om ni såg honom om vi får vänta länge på att komma in - ser jäääätteutråkad ut och lite småtjurig ;)

    Men man får väl hoppas att trots de "extra" väntetiderna kommer det något gott ur det hela i slutändan.

  • mirakel2010

    Toksnippa: Fy sjutton, så det blev så pass att du fick sövas...Usch!
    Är det IVF ni ska göra nu?

    Min man är precis likadan, småsurig och uttråkad när vi satt i väntrummet och väntade.

  • Kayla

    Vi har nog 17 alltid fått komma in mellan 5-15 minuter efter utsatt tid, undrar vad de gör...? Jag har börjat min sprayperiod nu och därför det blir lite låg profil här på FL, händer inte så mkt. Än.

    Grattis till fint ruvarstatus, Jeskan! *kram*

    På tal om Kask så har jag lite dåliga erfarenheter av henne... Fick träffa henne efter mitt mf och hon var så "kall". Inget beklagande eller nåt... I det läget behövde jag all tröst jag kunde få... Jag skulle få boka in en tid för "nystart" i augusti när de öppnade igen enl bm men Kask sa att det kunde jag ringa om i augusti! Vad f-n då skulle ju veckorna bara rinna iväg liksom. Jag ringde och bokade tid när vi kom hem från Uppsala =D (Det första Johannes sa när vi träffade honom nu i förra veckan var att beklaga det som hänt osv. Han är såå bra den karln!)

    Natti natti!

Svar på tråden Akademiska Sjukhuset - del 4