• Janna84

    Jämtländska 07:or - del 9

    Då var det dags för en ny tråd igen då

    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22078095.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m25125286.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m28027359.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30807322.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33648879.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m36241797.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m39260562.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m42277831.html

    Listan på födda barn: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m28027458.html

  • Svar på tråden Jämtländska 07:or - del 9
  • Janna86
    Janna84 skrev 2009-07-08 21:01:29 följande:
    Nej, men vi är tre som är tillfälligt anställda och alla hoppas vi på en fast tjänst. Därför säger huvudet att vi ska vänta men det är inget självklart beslut.
    Ajaj då... ja då kan jag förstå att det är lite knivigt när det är flera som vill åt samma tjänst...
    Hoppas de rätar ut sig och blir bäst på alla sätt =)
  • Janna84

    Vad säger ni om djungelhuset imorgon och Storsjöbadet på söndag? Jag föreslår kl. 10 båda dagarna.

  • ellenwesterlund

    Idag blir det sy upp och om gardiner, handla lite småsaker (mat), skulle även ha hunnit söva barnen som var uppe o vakna kl 5, dammsuga och fixa present åt syrrans sambo som fyllt år (kalas i morgon).
    Kanske borde man ta och hitta nå kläder och börja dammsuga så hinner man lite innan det är dags att lägga ner dom små morgonpigga.
    Skulle nog inte skada om jag sov en stund heller ....

  • Janna84
    ellenwesterlund skrev 2009-07-10 08:01:46 följande:
    Idag blir det sy upp och om gardiner, handla lite småsaker (mat), skulle även ha hunnit söva barnen som var uppe o vakna kl 5, dammsuga och fixa present åt syrrans sambo som fyllt år (kalas i morgon).Kanske borde man ta och hitta nå kläder och börja dammsuga så hinner man lite innan det är dags att lägga ner dom små morgonpigga.Skulle nog inte skada om jag sov en stund heller ....
    Jag blir trött bara av att läsa ditt inlägg. Jag är nöjd om jag hinner med en sak de dagar jag är hemma med Tage och då har jag bara ett barn
  • IrenerI
    Janna84 skrev 2009-07-10 06:38:46 följande:
    Vad säger ni om djungelhuset imorgon och Storsjöbadet på söndag? Jag föreslår kl. 10 båda dagarna.
    Ha vi som har planerat att åka på djungelhuset i morn hela familjen

    Badhuset blir svårare då vi ska på barnkalas på söndan.. Sen vet jag inte om mina nerver pallar 3 barn på badet

    Meningen var att vi skulle ta husvagnen till först ramsele på nån lastbilsgrej och sen till Junsele och g¨på djurparken. Men uffe fick jobb idag och ska på verkstan på månda.
  • Janna84
    IrenerI skrev 2009-07-10 11:00:34 följande:
    Ha vi som har planerat att åka på djungelhuset i morn hela familjen Badhuset blir svårare då vi ska på barnkalas på söndan.. Sen vet jag inte om mina nerver pallar 3 barn på badet Meningen var att vi skulle ta husvagnen till först ramsele på nån lastbilsgrej och sen till Junsele och g¨på djurparken. Men uffe fick jobb idag och ska på verkstan på månda.
    Kommer ni också vid 10-tiden imorgon?
  • IrenerI
    Janna84 skrev 2009-07-10 14:41:40 följande:
    Kommer ni också vid 10-tiden imorgon?
    Beror på gubben, men tanken var iaf att vi ska åka in så tidigt som möjligt.
    Sen får man ju se om våra barn går med på att åka direkt eller om de ska tjorvas och bråkas nått först.
  • IrenerI

    Nu har iaf Irmelin blivit stor.. hon vände sig från rygg till mage igår. Rygg - mage klarade hon för nån vecka sen.
    Så idag har hon tränat och tränat, så nu är de väl nära tills hon förflyttar sig på et eller annar sätt över golvet, provade att rulla nått varv idag.

  • ellenwesterlund
    Janna84 skrev 2009-07-10 09:37:29 följande:
    Jag blir trött bara av att läsa ditt inlägg. Jag är nöjd om jag hinner med en sak de dagar jag är hemma med Tage och då har jag bara ett barn
    Hann dra dammsugaren ett varv innan vi la ner barnen kl 9, de somnade 10 och sov en timme (jag med). Sambon fick åka med sin pappa och barnen och fixa presenten så jag och svärmor fick ordna med gardinerna i fred
    Och jo då, fick på mig kläder också!
    Har beställt sovmorgon av de små i morgon till iaf kl 6, få se om det funkar
  • Janna84
    ellenwesterlund skrev 2009-07-10 21:40:39 följande:
    Hann dra dammsugaren ett varv innan vi la ner barnen kl 9, de somnade 10 och sov en timme (jag med). Sambon fick åka med sin pappa och barnen och fixa presenten så jag och svärmor fick ordna med gardinerna i fred Och jo då, fick på mig kläder också! Har beställt sovmorgon av de små i morgon till iaf kl 6, få se om det funkar
    Nu är vi såklart alla nyfikna på om det funkade

    För er som inte varit på djungelhuset tidigare kan jag säga att det var kanon! Dit åker vi absolut fler gånger. Tack IrenerI och Azumi för trevligt sällskap
Svar på tråden Jämtländska 07:or - del 9