• Janna84

    Jämtländska 07:or - del 9

    Då var det dags för en ny tråd igen då

    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22078095.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m25125286.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m28027359.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m30807322.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33648879.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m36241797.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m39260562.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m42277831.html

    Listan på födda barn: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m28027458.html

  • Svar på tråden Jämtländska 07:or - del 9
  • IrenerI
    Janna84 skrev 2009-07-11 17:00:52 följande:
    Nu är vi såklart alla nyfikna på om det funkade För er som inte varit på djungelhuset tidigare kan jag säga att det var kanon! Dit åker vi absolut fler gånger. Tack IrenerI och Azumi för trevligt sällskap
    Tackar med Dit ska vi garanterat igen

    Men så fort ni åkt så skulle jag prova lägga ner Irmelin i bilstolen eftersom hon sov.. ha hon vaknade tvärt.
    Sen var hon vaken medans vi handlade och gnissade och gnällde hela vägen hem..
    Kommer hem och hon får tutta är nöjd och lycklig en liten stund innan hon blir trött och vill sova, så tutte igen. Sen får hon lägga sig i sin gunga som går på batteri.. vaknade igen. men somnade om efter ett tag där.. TILLS Ylva kommer in med sin höna i famnen och tappar ner den på köksgolvet, så den började ju så klart kackla och springa runt innan jag fick tag på den igen.. Så gissa vem som är vaken
  • Janna84
    IrenerI skrev 2009-07-11 18:14:07 följande:
    Tackar med Dit ska vi garanterat igen Men så fort ni åkt så skulle jag prova lägga ner Irmelin i bilstolen eftersom hon sov.. ha hon vaknade tvärt.Sen var hon vaken medans vi handlade och gnissade och gnällde hela vägen hem..Kommer hem och hon får tutta är nöjd och lycklig en liten stund innan hon blir trött och vill sova, så tutte igen. Sen får hon lägga sig i sin gunga som går på batteri.. vaknade igen. men somnade om efter ett tag där.. TILLS Ylva kommer in med sin höna i famnen och tappar ner den på köksgolvet, så den började ju så klart kackla och springa runt innan jag fick tag på den igen.. Så gissa vem som är vaken
    Det låter helt underbart med syskon
  • ellenwesterlund
    Janna84 skrev 2009-07-11 17:00:52 följande:
    Nu är vi såklart alla nyfikna på om det funkade För er som inte varit på djungelhuset tidigare kan jag säga att det var kanon! Dit åker vi absolut fler gånger. Tack IrenerI och Azumi för trevligt sällskap
    Nä den beställningen gick inte fram Vaknade 05.10 av att Sebastian var uppe och surrade på som 17. Håkan gick upp och kollade vad han gjorde. Tydligen stod han och spande ut genom fönstren i vardagsrummet och pratade (med vem eller vad vet nog bara han. Kanske gotrasan sin? ).
    Tänk om man fick sova till kl 6 iaf! Det var tider när man fick det och då gnällde man över att de var vakna tidigt ...
  • Janna84
    ellenwesterlund skrev 2009-07-11 19:37:53 följande:
    Nä den beställningen gick inte fram Vaknade 05.10 av att Sebastian var uppe och surrade på som 17. Håkan gick upp och kollade vad han gjorde. Tydligen stod han och spande ut genom fönstren i vardagsrummet och pratade (med vem eller vad vet nog bara han. Kanske gotrasan sin? ).Tänk om man fick sova till kl 6 iaf! Det var tider när man fick det och då gnällde man över att de var vakna tidigt ...
    Och innan man fick barn så gnällde man om man var tvungen att kliva upp kl 9 på helgen Nu är jag glad om jag får sova till 7 Vi brukar iaf få sova till 6 (peppar, peppar...) och även om jag tycker det är lite väl tidigt så funkar det iaf. Förstår att det är jobbigt att behöva kliva upp vid 5. Vi fick göra det under en period och det var verkligen inte kul.
  • Oneesan

    5 har jag sluppit, men å andra sidan så hade Emma kolik i första halvåret så jag anser mina sömnlösa nätter vara avklarade

    I några dagar har hon sovot till halv 10 men vanligtvis så är det 8 som gäller.

    I morgon åker vi på semester, jag hoppas verkligen att det är bra väder söderut


    Arigato
  • ellenwesterlund
    Azumi86 skrev 2009-07-11 23:24:44 följande:
    5 har jag sluppit, men å andra sidan så hade Emma kolik i första halvåret så jag anser mina sömnlösa nätter vara avklarade I några dagar har hon sovot till halv 10 men vanligtvis så är det 8 som gäller.I morgon åker vi på semester, jag hoppas verkligen att det är bra väder söderut
    Hade kolik vi med på båda barnen i säkert 8 månader. Tycker också vi har haft våran del av tidiga mornar o sömnlösa nätter.
    Sen har de kommit på två nätter nu att de är hungriga och ska ha välling!
    Kristoffer vakande kl 3 och skrek som en gris, måste ha drömt nåt, samtidigt som han skrek efter välling som han inte skulle ha när han väl fick den, men efter 30 min dög det.
    Blir vila med barnen nu på fm kan jag ju säga
  • IrenerI

    Ska nog inte nämna att mina barn sover lätt till 10- halv 11 Idag vaknade Ylva 11..

    Dock bör man väl inte nämna att dom är uppe till 23 oftast heller.. Utom igår kväll när Freja somnade i vagnen ute vid 1 och Ylva i sängen 2. Men de är kul att för en gång skull ha lite bekanta här och prova uteplatsen och elda lite

  • Janna84

    Jag håller på att sortera en massa gammal skit inför flytten och det är så j*vla trist! Men jag antar att det är värt det för då slipper vi släpa med oss allt det som vi slänger och det är mycket vill jag lova! Jag fattar inte varför man samlar på sig så himla mycket onödigt.

  • Janna86
    Janna84 skrev 2009-07-12 15:47:29 följande:
    Jag håller på att sortera en massa gammal skit inför flytten och det är så j*vla trist! Men jag antar att det är värt det för då slipper vi släpa med oss allt det som vi slänger och det är mycket vill jag lova! Jag fattar inte varför man samlar på sig så himla mycket onödigt.
    Ska ni flytta?
    Ja jag har samma fråga jag, hur fasen lyckas man samla på sej såååå mycke skräp??! Spelar ingen roll hur många gånger jag sorterar och kastar saker så finns det lika mycke å kasta nästa gång :p
  • Janna84
    Janna86 skrev 2009-07-12 16:01:13 följande:
    Ska ni flytta?
    Ja, vi har köpt ett radhus här i Brunflo Tillträdet är 1 september men vi har dubbelt boende hela den månaden. Men då har vi inte tid att packa för då ska vi renovera.
Svar på tråden Jämtländska 07:or - del 9