• miamisan

    2:a barnet i november från Malmö (2)

    Första tråden har gått ut, så jag tänkte starta upp en ny. Får hoppas att fler lockas in här denna gången. Välkomna gamla som nya!

    Länk till första tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m42496896.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-20 08:33
    Liten sammanställning över oss som skriver här:

    UlrikaG (?) ..., Hugo 080308 BF barn 2: 091101

    AngelinaJo (34) Angelina, ... 0805.. BF barn 2: 091103

    Swala (29) Karolina, Erik 060821 BF barn 2: 091119

    miamisan (28) Mia, Tristan 080118 BF barn 2: 091126

    BejbisAngelina (25) Caroline, Angelina 0712.. BF barn 2: 091129

    Baglady (?) ..., Alice 070823 BF barn 2: 091203

    AnnaA80 (29) Anna, Jonathan 070110 BF barn 2: 091206
  • Svar på tråden 2:a barnet i november från Malmö (2)
  • Ulrika G

    Vi ska ha en liten tjej, enligt BM på RUL:et. Roligt men en av varje sort!! Har mått mycket sämre denna gång, trött, ständigt förkyld, irriterad.... Och mkt tjockare! Ni andra?

    Namn är svårt! Men skönt att kunna rensa halva listan...!

  • miamisan

    Vi har inte pratat om namn än, men det är klart att man går och tänker lite smått för sig själv. Vi hade inte lätt för att enas sist, så jag tror nog att det kommer bli lika komplicerat denna gången, oavsett kön. Nu ska det passa lite med vår sons namn med. Inte så att han har ett ovanligare namn och syskonet ett supervanligt.


    ♥ Tristan 080118 ♥ Plutt i magen BF 091126 ♥
  • swala

    Hej! Hoppas att ni har det bra i sommarvärmen! Vi är nyss hemkomna från semestern. Har haft det jättebra!
    Var på rul igår v19+5 och det visade sig vara en pojke till, troligtvis. Har lite blandade känslor eftersom jag ville haft en tjej men är naturligtvis jätteglad att allt är bra med den lille och det är givetvis det som är viktigt! Praktiskt med 2 av samma sort med alla kläder och prylar osv, det finns väl fördelar med alla saker antar jag!

  • Baglady

    Hej! Får man vara med här? Jag är i v.18 (BF 3/12) och väntar mitt andra barn. Har en Alice född 070823, så hon fyller snart 2 år.

  • miamisan
    Baglady: Så klart! Välkommen hit. Hur har du haft det i din graviditet hitintills?
    ♥ Tristan 080118 ♥ Plutt i magen BF 091126 ♥
  • Baglady

    Miamisan: Tack!! Jag mådde ganska illa första veckorna, men det har klingat av nu. Däremot har jag varit väldigt TRÖTT!! Men det kanske beror på att man har en annan liten att ta hand om? Förra grav. kunde man ju gå hem och vila efter jobbet ...

  • AnnaA80

    Vi var på ultraljudet idag.
    Jag blev flyttad till 6:e december så eg passar jag inte i denna tråden längre
    Det blir en liten tjej vi ska ha, vilket känns underabart (speciellt med tanken på att storebror redan hade döpt bebisen till Ellen ).

  • Ulrika G

    Är också trött för jämnan... Var hos BM idag och hon konstaterade att mitt järnvärde var alldeles för lågt, så nu är det dags för 2 järntabletter om dan... Stackars min mage!

    Annars är det ljuvligt med semester!

  • miamisan
    Swala: Välkommen tillbaka igen. Lite avis på er som har haft er semester eller har... Jag förstår dig i det där att man har blandade känslor inför att barn 2 är av samma kön som 1:an. Jag vill helst också ha en av varje, för att kunna uppleva ett liv med en son och en dotter. Vi vet ju tyvärr inte till 100% om det är en flicka i min mage, men jag hoppas att det bm sa stämmer. Men jag vill inte fokusera för mycket på det. Då blir jag säkert jättebesviken om det visar sig bli en pojk till. I allafall tills barnet kommit till världen, för sen tror jag inte att man tänker mer på det.

    AnnaA80: Äh, det gör väl inget. Det finns alltid någon som går över tiden ändå och "risken" är att några föder först i december eller tidigare i november. Det behöver inte vara petnoga {#lang_emotions_wink}

    Själv har jag nu gått igenom halva graviditeten och är i v.20+0 idag. Härligt att det gått bra hittintills.

    Jag tänkte göra en liten sammanfattning av oss som skriver här i TS och skulle gärna vilja att ni berättar (om ni vill så klart) vad ni heter, ålder, info om barn 1 som födelsedatum och namn, och BF för barn 2.
    ♥ Tristan 080118 ♥ Plutt i magen BF 091126 ♥
  • swala

    Klart att man inte tänker mer på könet efter att barnet är fött! Son nr ett skulle jag ju aldrig vilja förändra eller byta kön på och kan aldrig tänka mig att det skulle vara annorlunda med nr2!!

    Till "sammanfattningen" : Namn Karolina, ålder: 29, bor snart i Tygelsjö, Barn nr1 Namn: Erik född 060821!! BF barn nr 2 19/11, troligen en pojke till.

Svar på tråden 2:a barnet i november från Malmö (2)