• miamisan

    2:a barnet i november från Malmö (2)

    Första tråden har gått ut, så jag tänkte starta upp en ny. Får hoppas att fler lockas in här denna gången. Välkomna gamla som nya!

    Länk till första tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m42496896.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-20 08:33
    Liten sammanställning över oss som skriver här:

    UlrikaG (?) ..., Hugo 080308 BF barn 2: 091101

    AngelinaJo (34) Angelina, ... 0805.. BF barn 2: 091103

    Swala (29) Karolina, Erik 060821 BF barn 2: 091119

    miamisan (28) Mia, Tristan 080118 BF barn 2: 091126

    BejbisAngelina (25) Caroline, Angelina 0712.. BF barn 2: 091129

    Baglady (?) ..., Alice 070823 BF barn 2: 091203

    AnnaA80 (29) Anna, Jonathan 070110 BF barn 2: 091206
  • Svar på tråden 2:a barnet i november från Malmö (2)
  • Ulrika G

    Har också tittat på UJ, men man kan inte vända barnen åt båda hållen i sittläge, plus att liggdelen är liten och smal.... Hörde för övrigt att UJ ahr köpts upp av Phil&Thed och kan inte med säkerhet leverera nya förrän i januari 2010.. Har någon annan hört det?? Känns inte bra att köpa något som man inte känner sig 100% nöjd med, men har inte hittat "den vagnen" där det känns så ännu.... VI bor i villa så hissproblematiken slipper vi.

    Lybe, känner igen mig, flyttade till Malmö för 8 år sedan, ner till min mans födelsetrakter och lämnade min familj kvar i Småland. Fast min bror har flyttat efter och nu kan jag inte tänka mig att bo någon annan stans!

  • Lybe

    Kul o kolla vagn, vi ska inte köpa syskonvagn, kommer ju skilja 4år mellan barnen, men ska köpa en vagn till lilla bebisen.

    UlrikaG: Jag velar fortfarande lite vart jag vill bo, men just nu känns det som att jag vill stanna här, vi har sagt att vi ska bestämma oss innan dottern börjar skolan.

    Vad har ni för planer för dagen?
    Vi ska till BM kl 2, blir kul o höra hjärtljuden, dottern ska också få följa med.

  • swala

    Vad skoj med hjärtljud!! Mysigt att höra den lill*!! En annan flyttpackar för fullt. Fast jag fastnade vid datorn nyss......

  • Lybe
    swala skrev 2009-07-21 10:57:59 följande:
    Vad skoj med hjärtljud!! Mysigt att höra den lill*!! En annan flyttpackar för fullt. Fast jag fastnade vid datorn nyss......
    Skoj ska ni flytta, vart ska ni flytta?
    Längtar massa till september när vi får vårat hus, dock inte efter o flyttpacka=)
  • swala
    Lybe skrev 2009-07-21 11:10:16 följande:
    Skoj ska ni flytta, vart ska ni flytta? Längtar massa till september när vi får vårat hus, dock inte efter o flyttpacka=)
    Vi ska flytta ut till Tygelsjö! Ska bli härligt när det är genomfört!! Får huset nu på fredag, sen ska det målas lite....
  • Baglady

    Är det inte väääldigt många gravida på stan nu...?

  • miamisan
    Baglady skrev 2009-07-21 21:43:00 följande:
    Är det inte väääldigt många gravida på stan nu...?
    Det är nog för att man ser det mer när man själv är i samma sits (eller önskar det)...
    ♥ Tristan 080118 ♥ Plutt i magen BF 091126 ♥
  • swala

    ha ha ja man har nog lite selektiv syn, tror jag!

    Idag får vi huset! Ska bli spännande eftersom jag nästan glömt bort detaljer som färger osv. Ganska bra att ha lite koll när man ska hanla färg imorgon!

  • Lybe

    Ser också bebismagar överallt=)

    Kul med huset swala!

    Har ni semester?
    Det har vi, så skönt. Den här veckan har vi bara slappat här hemma men ska åka iväg nästa vecka, först till astridlindgrensvärld o sen upp o hälsa på min familj lite.
    Vad har ni för semesterplaner?

    Hoppas att ni mår bra alla!

  • miamisan

    Jag har semester först om 2 veckor, från den 10 augusti. Vi har inte planerat någon längre resa. Besöka lite familj och vänner i Danmark, antagligen. Men annars blir det nog mest små trippar här hemma.


    ♥ Tristan 080118 ♥ Plutt i magen BF 091126 ♥
Svar på tråden 2:a barnet i november från Malmö (2)