• miamisan

    2:a barnet i november från Malmö (2)

    Första tråden har gått ut, så jag tänkte starta upp en ny. Får hoppas att fler lockas in här denna gången. Välkomna gamla som nya!

    Länk till första tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m42496896.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-20 08:33
    Liten sammanställning över oss som skriver här:

    UlrikaG (?) ..., Hugo 080308 BF barn 2: 091101

    AngelinaJo (34) Angelina, ... 0805.. BF barn 2: 091103

    Swala (29) Karolina, Erik 060821 BF barn 2: 091119

    miamisan (28) Mia, Tristan 080118 BF barn 2: 091126

    BejbisAngelina (25) Caroline, Angelina 0712.. BF barn 2: 091129

    Baglady (?) ..., Alice 070823 BF barn 2: 091203

    AnnaA80 (29) Anna, Jonathan 070110 BF barn 2: 091206
  • Svar på tråden 2:a barnet i november från Malmö (2)
  • swala

    Vi ska också ha semester i augusti. Det lär inte bli fler resor, vi har ju precis varit iväg. Får nog lägga större tid på att måla osv!

  • Labolinas

    Hej tjejer! Alldeles för mycket att göra på jobbet & när jag kommer hem så finns bara ork till att mysa med lillan & maken, sen inte så mycket mer.

    Läste att ni pratat om vagnar, vi kommer nog satsa på en Phil & Teds Hammerhead, när den nu kommer till butik (?)...Helst hade jag haft en vanlig "bred" syskonvagn, men det är svårt att fi in genom dörren till huset & dessutom in i bilen tillsammans med stor hund...

    Annars mår jag bra, bebisen i magen är en livlig rackare och har börjat få lite svårt att sova ibland beroende på att magen börjar komma ivägen igen nu

  • Baglady

    Min mage känns redan vääldigt STOR.... Känns era också stötte nu andra graviditeten? Hur ska den se ut i november??

  • miamisan

    Ja, det där känner jag igen, Baglady. På mitt jobb tjatar både kollegor och passagerare om att jag är så "stor" och om jag inte snart ska gå på barsel (mammaledig i dk). *suck* Inte kul att höra det nästan dagligen... Sen är jag inte glad för att folk (man inte känner) anser att det är okej att peta en på magen, för att man är gravid. Jag går ju inte runt och tar på folk, bara så där...


    ♥ Tristan 080118 ♥ Plutt i magen BF 091126 ♥
  • Lybe

    Hej på er!

    Hur mår ni?

    Jag är också större nu än när jag vänta dottern, o har mer krämpor=/

    Idag har vi varit iväg hela dan till en djurpark o nöjesfält en bit utanför västerås. Mys, men känns i ryggen nu att jag gått hela dan.

    Har ni träffats nåt? Tänkte att det kunde vara kul att träffas lite innan bebisarna tittar ut

    Ha det så bra

  • miamisan

    Ingen "dejt" än så länge men släng gärna ut några förslag...

    När kommer ni gå hem från jobb?


    ♥ Tristan 080118 ♥ Plutt i magen BF 091126 ♥
  • Baglady

    Jag gick på havandeskapsledigt 4 v innan BF förra gången, och tänkte göra det denna gången också. Det innebär att jag bara kommer att jobba 2 mån till efter semestern

  • Lybe

    Jag har tänkt at jag ska jobba oktober ut, sen ska jag ha en veckas semester, o sen hoppas jag att bebisen vill komma=) Gick dock över en vecka med dottern så jag är rätt inställd på att göra det nu me.

    Jag har två veckors semester kvar o inget inplanerat så jag kan ses nu om nån vill/kan, sen när jag börjar jobba så kan jag helgerna, jobbar till 18 i lund så kommer hem rätt sent om kvällarna.

    Hoppas ni har sol hemma, det har vi här

  • Labolinas

    Ja, stor är man redan, tycker det är tungt med magen nu...Tänk att man glömmer så fort hur det är Mår dock bättre denna graviditeten än vad jag gjorde sist, trots att jag gått upp enormt mycket redan (gick upp 34 kg sist). Är redan 22 kg från min "vanliga" vikt, men äter mig inte till den så jag är väl bara "sån" att jag går upp mycket i vikt vid graviditet helt enkelt...Tycker dock att det är jobbigt mentalt att bli så stor...

    Jag jobbar också i Lund, hemma tidigast kl 18 - men sen är det ok för mig att träffas

    Tänkte för övrigt jobba till 2 veckor innan BF, så i mitten av oktober har jag min sista dag på jobbet.

    Ha en skön kväll!

  • miamisan

    Phuu.. jag tycker att ni ska jobba länge allihop. Själv får jag gå hem 6 veckor innan BF (jobbar i Dk) men jag kommer ta semester ca. 2 veckor innan, så det betyder att jag kommer jobba denna veckan ut, sen semester 3 veckor (min sommarsemester), 1 månads jobb (på kontor) och sen går jag hem....

    Jag kan de närmaste dagarna/kvällarna ses efter 14. Ni andra kanske inte jobbar helger? Men jag slutar tidigt söndag och kan ses efter ca. 14...Skulle det vara en bra idé?


    ♥ Tristan 080118 ♥ Plutt i magen BF 091126 ♥
Svar på tråden 2:a barnet i november från Malmö (2)