• Svar på tråden helsingborgsmammor mars/april 2007
  • mrs christin

    Kul att så många kommer
    Micke edock inte hemma, men självklart e era makar välkomna ändå
    Ses om några timmar
    Blir antingen korv med mos eller grillad korv med bröd klart kring 11-12 nånting E de fint väder så e de väl roligare att grilla lite korv.

  • lucile

    Tjena tjejer,

    Det var inte mycket aktivitet här inne. Verkar som alla är upptagna på ett eller annat sätt.

    Vår vardag rullar på och så småningom börjar jag se ett mönster på hur Isak sover och äter...så klart inget man kan räkna med. Benjamin går på dagis till 20 augusti och sen går han 15 tim i veckan. Får se hur jag lyckas underhålla min överaktiva 2 åring när han är hemma mer.

    Hur går det för er andra? Sholof, när ska dina barn börja på dagis? När ska ni, christin och sholof, börja jobba igen efter er långa mammaledighet?

  • sholof

    Ja just nu nästan längtar jag tills semestertiderna är över så vårt liv kan återgå till det normala så att jag o pågarna kommer in i lite rutiner igen.

    Här går allt jättebra, full fart dock. Men det går väldigt bra att ha bägge hemma tycker jag. Är så glad att jag fattade beslutet att tacka nej till den plats vi blev erbjudna nu till augusti, det var ju på fel förskola på andra sidan byn.

    Så Felix ska börja dagis i augusti nästa år.....om det dyker upp en plats innan dess på den förskolan vi vill ha så börjar Maxen då. Men om inte annat så får han då börja samtidigt som Felix.
    Jag ska börja jobba 1 mars är det tänkt, o då ska Peter vara hemma tills de är inskolade...

    Hur länge har du själv tänkt vara hemma lucile? o du stina?


    ♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • lucile

    Jag tänkte vara hemma tll 1 sept nästa år. Vi skolar in Isak i augusti innan jag börjar jobba gen. Sen tänkte jag jobba 90% när jag är tllbaka. Hade gärna varit hemma mer men i och med den nya tjänsten känns det inte lämpligt. Jag börjar så sen får jag se om jag tar mer.

  • sholof

    Ja här är det dåligt med aktivitet...

    Hur är det med er?

    Felix har idag lyckas ta sig lite framåt
    Han har sen innan kunnat rulla runt o backa....men det där med att ta sig fram är ju svårare att lära sig.


    ♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • mrs christin

    Är är inne och läser då och då, men har sällan tid att skriva så mycke, e fullt upp med flickorna nu.
    Men jkust nu sitter jag hemma själv, båda flickorna är på dagis, Liv håller på att inskolas :) JAg ska börja plugga på tisdag, så då får de gå på dagis4-6 timmar/dag i alla fall, e jätteskönt att inte behöva lämna dem heltid direkt.
    Liv är jätteframåt och stormtrivs redan på dagis, hon är ganska fysisk av sig, så det komer säkert att gå bra. Har varit riktigt roligt att få vara med på dagis ett par dagar nu, å få se hur de leker och hur Saga är på dagis (Saga och Liv ska gå på samma avdelning), hon beter sig helt annorlunda mit vad hon är hemma. Hon är fortfarande väldigt snäll och omtänksam, men mer framåt och står på sig mer på dagis än vad hon gör hemma, beror väl kanske på att hon mest leker med 1-2 år äldre barn hemma kanske.

    Lucile & Stina; maken sa han hade stött på er på gymmet ;) Skönt att börja röra på sig lite. Jag har precis kommit igång med min promenader igen, ska bli skönt att bli av med dem där sista kilona liksom.

  • lucile

    mrs christin; Det stämmer att vi träffade din make häromdagen. Vi har inte börjat träna än men vi har kommit så långt att vi har skaffat träningskort. Man vill ju gärna återfå sin gamla kropp i den mån det går. PLugga? Ska du inte återvända till ditt gamla jobb?

  • mrs christin

    lucile: Nej, jag har kommit in på Service Management på Cam´pus I HBG, så jag ska plugga i tre år. Var bara en timanställning jag hade, så tänkte ta chansen nu och "bli nånting" när man e stor Ska bli ritkigt spännande faktiskt, hoppas att de funkar med barnen och så bara.
    Skönt att i alla fall tagit steget till att skaffa träningskort, de e en bra bit på vägen i alla fall

  • lucile

    mrs christin, Känner flera som har gått den utbildningen. Klart du kommer att greja det med barnen. Det kommer att bli tuff emellanåt men med lite järnvilja och hjälp så fixar du det. Spännande att du hittat något som känns rätt.

Svar på tråden helsingborgsmammor mars/april 2007