• emmsan123

Kap Verde?

Vi ska resa utomlands i vinter hela familjen har vi tänkt. Jag har tänkt på Kanarieöarna innan, men så läste jag om nån som hade varit på Kap Verde och var nöjd med det, så jag tänkte kolla om det är fler som har erfarenheter av Kap Verde och resa med barn? Barnen kommer vara 3,5 och 6 månader.

Tacksam för input!

• Svar på tråden Kap Verde?
  • YlvaD

Hej!

Vi var i Kap Verde febr. -08. Vi åkte med Fritidsresor och bodde på hotell Belarizonte.

Hotellet var riktigt dåligt tyckte Vi, aldrig mer detta hotell.... Bodde i bungalow, så jag vet inte hur hotellrummen var.

Badet var jättefint, samt kritvita stränder. Det blåste en del och veckan innan oss hade det varit halv storm:)

Vi kan nog tänka oss att åka dit igen, men till ett hotell som håller måtten.... och med all inklusive. Det var ganska dyrt och allt var under uppbyggnad när vi var där.

Jag jämför nu med Thailand som vi var i mars, och jag väljer nog Thailand igen. Varmare i vatten och trevligt folk:) När Vi var i Kap verde åkte vi bara en vecka och det var lite för lång flygväg för en vecka tyckte vi.

Hör av dig om du undrar något mera.
    Mvh// Ylva

• nallemaja

Fundera på samma sak.. som TS
    Hur lång tid tar det att flyga till Kap Verde ?
    Har varit på Kanarieöarna en miljon gånger känns det som:)
    Finns det bara Thailand sen.....

• mamma0906

Funderar ochså på Kap Verde i februari. Har för mig att jag läst att det tar ca 8 tim m flyg..

• YlvaD

Vi mellanlandade på vägen dit + försening 1h, så den slutade på 9,5 h.

Jag säger nog att med kanaris så vet man vad man"får", och självklart är det kul att testa nya ställen. Kap Verde har ju inte den turist strömmen ännu. Allt är under uppbyggnad.

• emmsan123
    ÄrtaMärta skrev 2009-07-09 11:11:45 följande:
    Kul att ni funderar på att åka dit. Vi har varit till Kap verde för ett par år sedan , hade dock inga barn då och har nu bokat en resa till vintern tillsammans med våran son som då kommer att vara 6 månader. Har velat fram och tillbaka om det är för tidigt att åka utomlands men börjar mer och mer känna att det är ok. Kap Verde är väldigt bra på så sätt att det är inte för varmt, vi kommer att bo på ett av Riu hotellen och de har väldigt bra standard, all mat kommer vi att ta med hemifrån till våran son. Hur har ni tänkt eran resa?
    Jag vet inte, det börjar nog luta mer och mer åt Kanarieöarna i alla fall. I den mån vi har börjat med barnmat så tar vi också med det hemifrån. Sen blir det Mclaren-vagnen och bärsjal/bärsele till barnen. I övrigt har jag inte planerat mer, det är lättare att åka innan 6 månader än efter, när de börjar krypa och inte är nöjda i famnen längre.
  • Linda Famillia

jag har bott mer än ett år på kap verde... ön sal då mest..
    hör av dig om du har nå frågor..

• emmsan123

Linda Famillia skrev 2009-07-11 23:30:41 följande:

jag har bott mer än ett år på kap verde... ön sal då mest.. hör av dig om du har nå frågor..
    Okej, toppen! Har du nåt tips?
  • Linda Famillia
    Okej, toppen! Har du nåt tips?
    enklare tror jag om ni ställer frågor... så svårt att se stället som en turist efter ett tag...
    men förvänta er inte klass som gran canaria osv, det är mr spartansk..men enligt mig mycke mysigare..
Svar på tråden Kap Verde?