• WhiteAngels

    Malmömammorna som fick barn höst/vinter 2007

    Öpnnar en ny fortsättningstråd eftersom den andra går ut i morrn ju!

    Malmömammorna som fick barn höst/vinter 2007
    Nu är tråden faktiskt inne på sitt tredje år och våra små guldkorn har blivit ganska stora. Här pratar vi som möttes 2007 och ger varann stöd, råd, tips, uppmuntran och positiv energi. Det är inte lätt att hitta så många bra vänner - hoppas vi "hänger ihop" lääänge till!

    Tråd från mars 2007: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m18641139.html
    Tråd från juni 2007: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m22142487.html
    Tråd från augusti 2007: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m24112904.html
    Tråd från november 2007: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m27137045.html

    Tråd från januari 2008: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m28893140.html
    Tråd från april 2008: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m31940900.html
    Tråd från juli 2008:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m34568224.html
    Tråd från oktober 2008: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m37249765.html

    Tråd från januari 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m40218617.html
    Tråd från April 2009 www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43066793.html

    Vi som är här:
    nea81 - Lova född den 12/9
    aisthetis - Ella född 27/9
    Matanza -Nova Linnea född 1/10
    JuLea 81 - Nelia född 11/10
    ninaboel - Hillevi född 21/10 och Ebbot född 14/2 2009
    labolina1 - Mattis född 22/10
    Snäckan05 - Sam född 15/11
    VEA - Liam född 17/11
    Helle78 - Oskar född 19/11
    SusiSue - Vilhelm född 12/12
    Josefinsmamma - Julia född 14/12
    JustJack - Siri född 26/12

    Syskon på väg:
    Josefinsmamma - bf 16/4
    Matanza - bf 25/5
    SusiSue - bf 12/8

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-30 14:39
    Syskon som kommit:
    Josefinsmamma - Ida 22/4 2009
    Matanza - Lex 29/5 2009

  • Svar på tråden Malmömammorna som fick barn höst/vinter 2007
  • labolina1
    JustJack skrev 2009-07-19 23:05:48 följande:
    Labolina; Stort Grattis! Någon särskild anledning til att ni ska göra KUB? Trodde det egentligen bara var folk över 35 som blev erbjudna det...
    Går privat och då blir man alltid erbjuden det, vad jag förstår. Sist var det  bara nupp..
    Det e jag som e Mattis Mamma
  • ninaboel
    {#lang_emotions_heart} Grattis labolina. Så skoj! Hoppas att allt går bra. Minns inte att du var sugen så snabbt - nu måste jag läsa lite gamla trådar igen tror jag *skrattar*

    Lyssnar på Odj som nattar Hillevi. Tar evigheter nuförtiden. Beror förhoppningsvis på att vi inte är hemma. Har varit 1 vecka i Sjö utanför Ullared och så nu hos min mamma i Kalmar. Blä är ordet för nattningarna, men i övrigt är det trevligt *skrattar*

    Helt konstigt var det att vara ensam i Stockholm 1½ dygn. Ingen Odj, ingen Hillevi, ingen Ebbot. Bara jag. Och möhippegänget jag mötte upp där. Och vilken lyx att käka hotellfrukost i evigheter!

    Tandborstningen går sådärhär hemma. Ibland bra. Ibland inte. Kanske kan man få dem att förmana på dagis?

    Nej, måste kolla om det är dags att byta sovcoach eller om han orkar ett tag till.
    ♥ Hillevi 071021 ♥ Ebbot 090214 ♥

  • labolina1
    ninaboel skrev 2009-07-21 19:53:54 följande:
     Grattis labolina. Så skoj! Hoppas att allt går bra. Minns inte att du var sugen så snabbt - nu måste jag läsa lite gamla trådar igen tror jag *skrattar*
    Du har ett minne du ska vara stolt över{#lang_emotions_wink}.
    Det blev liite snabbare än vi väntat oss. Hade väl börjat prata om ämnet lite smått här hemma, men inte mer. Ibland fungerar inte "avbrutet" som man tänkt sig{#lang_emotions_wink}. Jätteglada e vi ju förståss ändå. Med tanke på alla missfallen i bagaget så känns det sjukt om detta skulle gå vägen igen{#lang_emotions_smile}.

    Annars e Mattis sjuk här hemma, riktigt tråkigt. nu har vi i alla fall fått i han välling, men igår var det svårt. Han bara sov o sov..

    Dags att ta tag i dagen, kram på er!!!
    Det e jag som e Mattis Mamma
  • SusiSue

    JuLea
    Har tyvärr ingen erfarenhet själv av spiral men jag har en väninna som blev gravid med spiral (som dock tyvärr slutade i ma förra veckan).

    labolina
    Hälsa Mattis att krya på sig från oss. Är det sommarförkylning?

    nina
    Härligt med egentid och jag kan tänka mig att du även hann börja längta efter livet som småbarnsmamma igen. Jag och M bokade in en hotellnatt på Kramer vid Stortorget natten mellan söndag och måndag. Ville fick sova hos sin mormor och morfar. Helt underbart med lite vuxentid, god restaurangmat, film till sent på kvällen, liten sovmorgon och frukostbuffé i säkert en timme

    Hur har ni andra tänkt kring vaccin mot nya influensan? Jag är lite avig mot det faktiskt, är rädd att den inte är testad tillräckligt. Har nån bra info i ämnet att dela med sig av?

  • VEA

    Labolina: GRATTIS GRATTIS GRATTIS. Är sååå avis.... Vi vill också ha NUUU. Har börjat ny tjänst så vi får tyvärr vänta ett tag. Vill komma in i det först, men så avis man blir. Vi ville ha redan för ett bra tag sedan nu. Vi ville vara gravida när Liam var runt ett år =) men jobbet kunde jag inte tacka nej till och jag vill komma in i det mer innan jag går hem igen på mammaledighet =).

    Gällande tandborstning så borstar vi två gånger om dagen och det fungerar bra. Visst är det lite gnäll ibland men borstas ska göras ändå. Enligt tandläkaren, som vi varit hos två gånger är det viktigt att borsta. Jag gör det två gånger om dagen för att det ska vara en rutin.

    Hoppas alla mår bra, gravida som icke gravida =).

    Kram kram

  • Helle78

    På lördag går jag in i vecka 13 så nu får man väl anse att största risken för missfall är över o peppar peppar, jag tror faktiskt att värsta illamåendet börjar ge med sig också. Det är snart två veckor sedan jag mådde så illa att jag var tvungen att spy, nu sista veckorna är det mer difust illamåendet om jag slarvar med maten eller om det är någon särskilld doft. Hoppas hoppas det håller i sig den här gången

    Ikväll får vi hem nya bilen, såååå skönt det ska bli. Det är nog första gången jag ser fram emot bilsemester till Eskilstuna/Stockholm det känns så mycket lättare när man vet att man inte ska sitta inpackad bland alla väskor i bilen. Dessutom med farthållar o allt, åhh vad jag längtar. Semesterveckan känns fullbokad redan vi ska hinna med Parken zoo i Eskilstuna, fira Oskars farmor som fyller år, reunion med alla vänner från trakten som var med på bröllopet o sen fika/grillningar med alla andra vänner som vi inte hinner se så ofta. Vi brukar ju bo trångt hos Oskars farmor som bor i en tvåa med kokvrå men den här gången har vi lånat kompisarnas lantställe så det kommer nog blir lite enklare. Som jag längtar till semestetern

    Idag är sista dagen på jobbet, sen jobbar jag en halvdag hemma imorgon och därefter är det avslutning på dagis med Oskar. Det blir hans sista dag på förskolan där han går nu. 17/8 börjar inskolningen på nya dagiset, lite vemodigt men det kommer säkert att gå bra.

    Labolina, hur mår du annars? Känner du av trötthet eller illamående något?
    VEA jag förstår att du längtar, men ibland får man vara lite mer praktisk, det blir nog snart er tur. Ni får väl vänta ett par månader sen är det ju trots allt lite leveranstid så under den perioden hinner du komma in i det mesta

    Jag ser fram emot nästa plus i tråden, har en känsla av att det kommer några fler i höst?!

    JuLea, jag har tyvärr ingen erfarenhet själv av spiral, jag vet att min mamma haft det tidigare tills hon fick ett utomhavandeskap. Om jag förstod det hela rätt så blev ett ägg befruktat men det satt kvar i äggledaren eller något liknande så hon fick massvis av blödningar o jätteont. Jag var nog 12-13 år när det hände och minns än idag hur ont hon hade och fick sen åka akut till sjukhuset o blev opererad. Jag fick förklarat då att det fanns en ökad risk för det om man har spiral men jag vet inte om det stämmer. Men det kan nog vara värt att kolla upp med barnmorskan kanske? Jag har i alla fall sedan dess varit lite anti sprial men det finns ju jättemånga som trivs med det.

    Nästa gång det är dags för preventivmedel för min del tänker jag testa p-spruta men det rekommenderar dom ju inte om man vill ha barn igen inom ett par år eftersom att det kan ta lång tid innan man kan bli gravid efter att man slutar med det. Vi har inte bestämt oss om vi ska ha mer än två barn ännu, men jag har nog en ide om att vi kommer att vänta 4-5 år, OM vi ska ha ett barn till.

  • JosefinsMamma

    Labolina- STORT GRATTIS!!

    juLea- jag hade hormonspiralen Levonova i 5 år. Kanon. Ingen mens, inga hormonrus, inga graviditeter. Har dock blivit gravid tidigare med kopparspiral.
    Rekommenderar hormonspiralen. Ska själv sätta in en ny den 4 augusti


    Josefin 010622 Julia 071214 Ida 090422
Svar på tråden Malmömammorna som fick barn höst/vinter 2007