• WhiteAngels

    Malmömammorna som fick barn höst/vinter 2007

    Öpnnar en ny fortsättningstråd eftersom den andra går ut i morrn ju!

    Malmömammorna som fick barn höst/vinter 2007
    Nu är tråden faktiskt inne på sitt tredje år och våra små guldkorn har blivit ganska stora. Här pratar vi som möttes 2007 och ger varann stöd, råd, tips, uppmuntran och positiv energi. Det är inte lätt att hitta så många bra vänner - hoppas vi "hänger ihop" lääänge till!

    Tråd från mars 2007: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m18641139.html
    Tråd från juni 2007: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m22142487.html
    Tråd från augusti 2007: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m24112904.html
    Tråd från november 2007: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m27137045.html

    Tråd från januari 2008: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m28893140.html
    Tråd från april 2008: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m31940900.html
    Tråd från juli 2008:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m34568224.html
    Tråd från oktober 2008: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m37249765.html

    Tråd från januari 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m40218617.html
    Tråd från April 2009 www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43066793.html

    Vi som är här:
    nea81 - Lova född den 12/9
    aisthetis - Ella född 27/9
    Matanza -Nova Linnea född 1/10
    JuLea 81 - Nelia född 11/10
    ninaboel - Hillevi född 21/10 och Ebbot född 14/2 2009
    labolina1 - Mattis född 22/10
    Snäckan05 - Sam född 15/11
    VEA - Liam född 17/11
    Helle78 - Oskar född 19/11
    SusiSue - Vilhelm född 12/12
    Josefinsmamma - Julia född 14/12
    JustJack - Siri född 26/12

    Syskon på väg:
    Josefinsmamma - bf 16/4
    Matanza - bf 25/5
    SusiSue - bf 12/8

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-30 14:39
    Syskon som kommit:
    Josefinsmamma - Ida 22/4 2009
    Matanza - Lex 29/5 2009

  • Svar på tråden Malmömammorna som fick barn höst/vinter 2007
  • JuLea 81

    Josefins mamma: det lutar mot att jag tar en sån också! Tack för att du delade av din erfarenhet om spiraler :)

    Helle: härligt med en nybil OCH att illamåendet förhoppningsvis börjar gå över! JAg håller tummarna att det förblir så... Har du börjat se på magen än? Dom säger ju att det syns lite tidigare med tvåan! Det låter lite läskigt det du skriver om spiral men jag ska fråga min BM om det och se vad hon rekomenderar..

    Labolina: Mår Mattis bättre?!

    vi har haft besök i omgångar nu i några veckor och strax ska jag iväg och hämta den sista gästen för denna sommaren. Phu, det tar lite på en att ha besök så mycket men jag njuter av varenda dag!

  • ninaboel

    Helle - hoppas verkligen att det är så att illamåendet håller sig långt borta! Lyx med ny bil, speciellt införlångfärd. VI håller på och fibblar med bilar men har definitivt inte ekonomi till varken ny eller nygammal... Blä för att vända på kronorna!
    Vart går du hos BM nu? Nästa grej är väl rätt så långt fram... det är konstigt alla de där veckorna när man liksom inte går och sedan mot slutet när man inte gör annat

    Sitter i min mammas lilla hus. Odj och Hillevi är på promenad och Ebbot ålar bakåt på golvet. Vi har sådana problem med Hillevis sömn igen. Hur går det för er andra? Inga bakslag för någon? Den senaste veckan har Hillevi somnat sent (typ 21) och vaknat som vanligt (typ 06) vilket gett oss en ganska grinig förmiddagstös

  • nea81

    Hihi...säger som White Angels; Fler plus?!
    Känns ju som alla redan fått eller har bebis på gång

    Ninaboel-
    Här är det lite sådär med sömnen. I natt vaknade Lova klockan 01 och skulle promt gå upp. Annars verkar det som hon drömmer mycket...vaknar och skriker flera ggr varje natt...(suckar). Nåja, till viss del tror jag det beror på allt kringflängande i sommar. Sovit på massa olika ställen... Hoppas på bättre sömn till hösten när vi kommit in i en striktare rutin igen!

    Helle78-
    Vad skönt att illamåendet släppt lite. Hoppas det ger med sig helt och hållet snart, så du kan njuta av graviditeten. & ha en skön semester nu i ny bil och allt!

  • ninaboel

    nea - jag hoppas att det beror på detsamma för oss. Vi har varit på resande fot typ 3 veckor nu. Var hemma 2 innan dess men borta innan det med ju. Förstår att det kan bli knepigt för de små då kanske. Dessutom verkar det vara en fas med mycket drömmar och mycket utveckling just nu. Vi har haft härliga 2 timmar vakningar på natten typ 02-04. Dock sluppit ta upp lillfisen från sängen men ändå... Och så vaknar hon ändå i tid för mjölkning om man han hade varit bonde men nu är ju vi inte det så sovmorgon hade suttit fint någon gång
    Snart 2 års dag för er ju!! Helt otroligt!

    Äsch det är ju många som inte plussat en andra gång sedan trådstart än!

  • ninaboel

    Total lager utförsäljning!
    Samtliga plagg från tidigare kollektioner trängs inne i lilla butiken till 50-70 % REA. Nova Star, allt vuxen, prylar och Panos 50%
    Resten 70%.
    Gäller på ord.pris.
    Limhamnsvägen 85
    Öppet;
    Onsdag 29 juli 13-18
    Torsdag 30 juli 13-18
    www.litencorrelin.se
    OM någon ska dit kan ni hålla utkik efter Nova Star harems jeans 86 eller 92 till mig?!

  • WhiteAngels

    Började hårdbanta i måndags och i dag har det gett ett halvt kilos minskning.
    Gjorde mitt andra prov i natt och det känndes som en rysare..Nästa prov är på HELA boken ,tyvärr samma vecka som jag har inskolning så jag hoppas han inskolas snabbt på typ 2 dar..
    Är oxå inne på sista semesterdagarna...trist...får mer och mer panik av den här inskolningen.Fattar inte hur jag ska kunna vara utan min Elias i flera timmar..Aldrig hänt..Gud..det blir många tårar ..

  • SusiSue

    Det närmar sig

    Uträkning utgår från dagens datum: Sön 2 aug 2009.
    Din graviditet startade Tors 6 nov 2008.
    Du är på dag 270 av 280. (96,4%).
    Du är i vecka 39.
    Du har gått 38 fulla veckor och 3 fulla dagar (v38+3).
    Du är i 9:e kalendermånaden.
    Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden)
    Du är i trimester tre.
    Beräknat förlossningsdatum Ons 12 aug 2009
    Du har 10 dagar kvar till beräknad förlossning.

  • WhiteAngels

    Sista semesterdagen i dag ...jag går hemma med barnen en vecka sj för att kommunen kastar runt med barnen och jag accepterar inte det..en vecka kvar till inskolning och världens ångest..dörädd för det ska gå åt helskotta...orolig för hur det ska gå med nappen osv...hur ska jag kunna vara utan min lille skrutt...mitt hjärta kommer knäckas...=//Tänker vareviga natt på detta..samtidigt som jag har ett barn som börjar skolan o det tredje ska fortsätta..o jag kan inte vara med henne första dagen i skolan...inte lätt att vara mamma alltid...

  • WhiteAngels

    En vanlig dammsugning blev ommöblering i 3 rum,bytat gardiner,lakan i alla rum,dammsugat,svabbat...sorterar leksaker *jävla jobb*o nu en duch samtidigt som jag lagar middag! Borde nog dricka en jäkla massa kaffe sen ..vaken i 33 timmar...speedad till tusen ..!

Svar på tråden Malmömammorna som fick barn höst/vinter 2007