• WhiteAngels

    Malmömammorna som fick barn höst/vinter 2007

    Öpnnar en ny fortsättningstråd eftersom den andra går ut i morrn ju!

    Malmömammorna som fick barn höst/vinter 2007
    Nu är tråden faktiskt inne på sitt tredje år och våra små guldkorn har blivit ganska stora. Här pratar vi som möttes 2007 och ger varann stöd, råd, tips, uppmuntran och positiv energi. Det är inte lätt att hitta så många bra vänner - hoppas vi "hänger ihop" lääänge till!

    Tråd från mars 2007: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m18641139.html
    Tråd från juni 2007: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m22142487.html
    Tråd från augusti 2007: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m24112904.html
    Tråd från november 2007: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m27137045.html

    Tråd från januari 2008: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m28893140.html
    Tråd från april 2008: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m31940900.html
    Tråd från juli 2008:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m34568224.html
    Tråd från oktober 2008: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m37249765.html

    Tråd från januari 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m40218617.html
    Tråd från April 2009 www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43066793.html

    Vi som är här:
    nea81 - Lova född den 12/9
    aisthetis - Ella född 27/9
    Matanza -Nova Linnea född 1/10
    JuLea 81 - Nelia född 11/10
    ninaboel - Hillevi född 21/10 och Ebbot född 14/2 2009
    labolina1 - Mattis född 22/10
    Snäckan05 - Sam född 15/11
    VEA - Liam född 17/11
    Helle78 - Oskar född 19/11
    SusiSue - Vilhelm född 12/12
    Josefinsmamma - Julia född 14/12
    JustJack - Siri född 26/12

    Syskon på väg:
    Josefinsmamma - bf 16/4
    Matanza - bf 25/5
    SusiSue - bf 12/8

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-30 14:39
    Syskon som kommit:
    Josefinsmamma - Ida 22/4 2009
    Matanza - Lex 29/5 2009

  • Svar på tråden Malmömammorna som fick barn höst/vinter 2007
  • ninaboel

    White Angels - är det alla tankarna kring barn och skol/förskolestart som håller dig vaken? Inte roligt ju!

    Susisue - tänk att du när som helst kan fara in till KK. Det är såååå spännande. Jag blir helt sugen på att föda barn bara av att tänka på det *skrattar*

    Vad hittar ni andra på? Slutet på semestrar snart kanske. Hoppas på mer aktivitet i tråden och IRL. Skulle vara så najs att få till en storträff! Kanske när di små (eller för vissa av oss numer de stora) börjar fylla 2 år? Det är nog en hel del jag inte sett sedan runt de fyllde 1 :-O Knäppt men sant. Skulle vara roligt att se alla mammor (och barn såklart) igen!

    Vi försöker njuta av dagarna nu. Slutet av september börjar jag jobba. Vill inte tänka på det så jag skriver inte mer om det

    Hur är det med test av tålamod? Hillevi verkar vara helt sugen på att testa oss till tusen...

    Ebbot har börjat med smakisar. Det är sååå roligt. Fast jag är inte på långa vägar lika ambitiös som med Hillevi Han är en såååå fin bebis. Det var Hillevisan med men det är en enorm skillnad mellan dem. Framförallt så verkar han så nöjd. Inte alls lika ledsen som Hillevi ofta var. Hon hade svårt att sova, grät mycket osv osv Kanske var hon mindre... *funderar* färdig när hon kom ut.

    JuLea81 - skönt med besök tycker jag. Fast det kan ju bli lite mycket av det goda också. Speciellt om man känner att man ska fixa med utflykter och anant. Gick inte ni i flyttankar förresten? Hur har det gått?

    Helle - hur var långfärden i nya bilen? Såg en likadan modell idag (jag hade aldrig märket det med Odj pekade ut den) och det ser ju ut som en fin bil *skrattar* När det gäller vissa grejer har jag endast kompetens att döma efter utsidan

  • SusiSue

    Nina
    Vad roligt med ett så långt inlägg att läsa.

    Ja, nu kan det sätta igång när som helst MEN jag har även räknat ut att om hon gör en "Vilhelm" så kan det bli så sent som i början av september. Bäst att vara beredd på det *suckar* Idag fick vi iallafall hem en Ikealeverans med spjälsäng till lillan, garderober till oss och en bokhylla till Ville. Sängen och hyllan är redan monterade, vi tog en möbel var Nu saknas bara babyskydd, madrass till spjälsängen, vår PT och...hrmm, det var nog det. Som ni märker så räknar vi inte med att jag föder innan bf...hahaha.

    Nu ska vi titta på So You Think You Can Dance i sängen, det är tradition här hemma sen vi köpte vår andra TV. Hoppas alla har det fint och jag säger som Nina att det hade varit så roligt att ses igen snart.

  • ninaboel

    SusiSue - september ärju en ganska fin månad att födas i tänker jag *ler* Bra att du inte är inställd på datum precis sådär som man kanske var mer förra gången. Det är ju så stressande om de inte "passar tiden" då. Fann inga madrasser till sängen på IKEA? Eller varför har ni inte det?

  • ninaboel

    Sus - förresten till Ebbot köpte vi inte renodlat babyskydd utan en Akta Graco Duologic tror jag den heter. Bilstol som kan användas från nyfödd till 25 kg/5år. Slipper krabbet med att byta och har samma länge = ekonomiskare

  • WhiteAngels

    ninaboel

    Dels det,sen handlar det lite om mina vänner med.o sen ville inte Elias sova mellan halv 2 och halv 6 på natten

  • WhiteAngels

    I dag tog jag barnen och vi tog en promenad och gick o handlade lite o sen på vägen hem slank vi inom dagis och hälsade på där,o för att höra hur dags det är på måndag.Så klockan 09.00 börjar han *jag vill inte *gaaah min goa lille kille...bävar för den dagen dom ber mig gå därifrån...iaf när jag stod och pratade med den enda personalen som fanns där för hans avdelning började han iaf leka och dra fram bilar osv...
    Nog mer jag som har separationsångest...

  • SusiSue

    Nina
    Tack för din positiva syn
    Ikea har ny katalog och massa nytt sortiment på G nu i augusti och just på barnmadrassfronten så hade de i princip sålt ut allt "gammalt" och väntade in nytt. I Malmö finns inte den madrassen ännu som vi vill ha men den har nyss kommit till Helsingborg så M ska handla där nu i veckan (han jobbar ju i Hbg) Vi ska inte köpa nåt fancy utan en som är som Villes madrass, den ligger nånstans i mitten av deras sortiment.
    Jag ska kolla upp ditt tips ang barnstol oxå Nina. Tack!

    Angående trots och test...Ville är för det mesta ganska lätt att kommunicera med men när det gäller att GÅ, då går det snett. Han vägrar ofta trappor, särskilt när han är ensam med mig. Ibland klättrar han upp till fjärde våningen här i trapphuset så vi får gå upp och hämta honom (såklart skrattandes) och BÄRA hela vägen ner för han vägrar att gå. Utomhus så går han ofta först i godan ro och sen plötsligt rusar han ut i gatan. Jag och M blir så arga och rädda och skäller men han bara skrattar. Jag vet inte riktigt hur vi ska göra...öva öva öva på att gå ordentligt antar jag men HUR får man honom att förstå att det handlar om liv och död? Usch...

  • Snäckan05

    Nu har vi kommit hem efter en underbar vecka på Gotland. Vi bodde mitt ute i ingenstans kändes det som så det blev en del bilkörande men vädret var toppen och barnen trivdes. Nu har vi en veckas semester till sen ska Sam börja skolas in på dagis.

    SusieSue hoppas du inte behöver vänta för länge . Sam testar för fullt. Han vet vad han inte får göra tex kasta mat men han gör det ändå och sen ser man att han väntar på vår reaktion.

    Nina storträff låter skoj. Var väldigt längesen jag träffade de flesta. När det gäller sömnen så sover Sam oftast hela natten men ibland vaknar han och vill inte somna om utan tror vi vill gå upp och leka med honom.

    Helle skönt med ny bil. Hoppas du mår bättre nu. Vi har sålt syskonvagnen nu eftersom vi inte hade plats för den längre.

    whiteangels jag har också lite seperationsångest när det gäller Sam och dagis. Men som tur är gillar jag personalen på dagis (dottern har gått på den avd) och Sam har varit med där mycket då jag hämtat/lämnat dottern och verkar tycka det är super.

    Nä nu måste jag fortsätta med tvätten.

Svar på tråden Malmömammorna som fick barn höst/vinter 2007