• Barn 10

    Vi som går hos IVF Falun Del 14

    Vi som går hos IVF Falun Del 14

    Här kommer version 14 av tråden för alla oss som går hos IVF-kliniken i Falun!!

    Här kan vi dela med oss, fråga om allt mellan himmel och jord och inte minst:

    Glädjas med varandra & stötta varandra när det behövs!!

    We are the Super IVF Girls!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-14 11:53
    Våran lista! Klicka in er här & håll er uppdaterade!!

    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45568938.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-20 18:38
    Här är tråden för de av oss som lyckats bli gravida:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m45705261.html

  • Svar på tråden Vi som går hos IVF Falun Del 14
  • Wehee

    Le paige, känns skönt för mig att höra som är platt som en pannkaka om magen. Det behöver alltså inte vara ett gravtecken att vara uppblåst, med tanke på att du inte gjort et ännu. Men inte kul såklart att du har ont.

    aqua, lycka till med behandlingen.

  • Barn 10

    Aqua: välkommen hit

    LePaige: Det låter inte bra att du har ont, du får tänka på din fina skörd som ligger och väntar på dig. Hoppas att det lägger sig snart!

  • Pimbi
    Wehee skrev 2009-08-15 17:57:23 följande:
    Då har jag intagit min första ruvardag. TD 30/8 så det är en bra bit bort. Hoppas det ska gå bra för alla oss nu.
    Grattis! Håller tummarna att allt går vägen
    Och att du smittar ner oss andra med goda grav baciller
  • Pimbi
    Frippe78 skrev 2009-08-15 22:54:07 följande:
    Lycka till wehee och Le paige.Pimbi: Ush vad jobbigt, många kramar. Hoppas på ditt frysta lilla ägg nu.
    Hmmm, undras om du växlar mig med någon annan nu för jag har inga i frysen, utan jag ska nu söka mig till Falun för att se om vi kan få hjälp med andra mediciner/metoder denna gång
  • ÖnskanS

    Wehee: Håller tummarna hårt för dig! Försök att hitta på saker att göra så att ruvartiden inte blir för lång. Tidsnog kommer TD och då håller jag tummarna hårt för ett +!!!

    LePaige: Uppsvälld kan ju vara ett tecken på lite lätt överstim och det sägs ju vara gynnsamt för ägget när det kommer tillbaka

  • Pimbi
    LePaige skrev 2009-08-16 18:52:28 följande:
    fy sjuttsingen, vore inte för att "bara" var svullen som en stoor badboll hade jag börjat med mamma kläder eller klippt upp & satt i resår i allt.Jag ser helt uppsvälld ut & ont gör det i äggstockarna *suck*
    Jag vet precis hur du har det, för jag hade oxå väldigt ont och var svullen i magen efter ÄP, blev t.o.m sjukskriven i 2 veckor...
  • Frippe78

    Pimbi: Ja jag blandade ihop det med saknaden som du svarade på ett inlägg. Hmm.. snurrigt. Hoppas nya metoder funar bättre.
    Saknaden: hoppas på ditt frysta

    Jag har införskaffat zink och det tar både min man och jag. Har hört om Berberis Vulgaris också. Har köpt det till mig, men inte vågat ta det. Tror det var här inne någon hade provat det och det gick vägen.
    Zink för spermiekvalité och mängd. Berberis vulgaris för infästning.
    Jag tar folsyra också i form av multivitamin kvinna.
    Något annat man kan köra? Är på mitt 4.e försök nästa gång. Väntar på mens.

  • LePaige

    Pimbi: åh det lät inte alls kul :(
    Jag hoppas det lägger sig snart.

    tack tjejer, ja vi har ju de flesta varit i samma sits gällande äp & svullen mage. Et på tisdag & sen får vi se om svullnaden lägger sig eller om den består.

  • Wehee

    Tack för tumhållningar.

    Fritihof, när vi gjorde utredning fick min man dåligt svar på simmarna. På båda testen. Fick siffran 14 men minns inte vad som var den perfekta mätningen. Då hade han aldrig ätit vitaminer typ i hela sitt liv. Efter att knaprat mitt val man i några månader hade han perfekta simmare. Jag tror verkligen att det hade med zinket att göra.

  • Frippe78

    Wehee: å vad bra. Min man har käkat mitt val man en längre tid, men nu har jag köpt extra zink. nu får han i sig 42,5mg. mycket över RDI men inte skadligt enligt hälsokostens personal som slog i böcker. Ska bli intressant att se om det blir någon skillnad. Lycka till nu Wehee!

    Le paige. uhu för spänd och svullen mage. Vet hur det känns!

    Aqya84. Välkommen!

    Nu väntar jag på mensen. Den borde komma vilken dag som helst. Sedan börjas det på 4:e varvet.

Svar på tråden Vi som går hos IVF Falun Del 14