• Barn 10

    Vi som går hos IVF Falun Del 14

    Vi som går hos IVF Falun Del 14

    Här kommer version 14 av tråden för alla oss som går hos IVF-kliniken i Falun!!

    Här kan vi dela med oss, fråga om allt mellan himmel och jord och inte minst:

    Glädjas med varandra & stötta varandra när det behövs!!

    We are the Super IVF Girls!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-14 11:53
    Våran lista! Klicka in er här & håll er uppdaterade!!

    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45568938.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-20 18:38
    Här är tråden för de av oss som lyckats bli gravida:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m45705261.html

  • Svar på tråden Vi som går hos IVF Falun Del 14
  • Mollystar

    Hej Allihop.  Jag inte varit in nått på hela sommaren för jag vart så besviken för att vi fick avbryta innan semestern , men i morgon börjar jag att sprya så nu är man igång igen. Har faktist varit skönt att bara tagit det lugnt nu under sommaren och sluppit att tänka på nått. Fast man har ju tänklt ändå detta är verkligen inte lätt behandling att gå igenom för mig efter som jag har en sån extrem sprut skräck otroligt låg smärt gräns och kan inte hantera smärta så det är en pärs att ta sig igenom men jag ska klara det denna gång oxå.
    Jag lägger iallafall in mig på listan .
    Trevlig kväll på er.

  • Mollystar
    Barn 10 skrev 2009-08-19 20:48:11 följande:
    Lilla my: då skiljer det bara en dag mellan oss i nuläge. Kul!
    jaha gör det ja det var roligt. då kommer vi nog inte till falun samtidigt om det går bra :)
  • Barn 10
    Mollystar skrev 2009-08-19 20:51:39 följande:
    jaha gör det ja det var roligt. då kommer vi nog inte till falun samtidigt om det går bra :)
    hur menar du nu?
    Vi låg lika sist oxå, kommer jag ihåf. Vi började spruta samtidigt då!
  • Filmis

    Frithiof: Grattis till starten och lycka till!

    Barn10 och Lilla My Grattis till er också som snart är på G m behandlingen.

    LePaige: Grattis till ruvningen och 2 till frysen, kanonbra tycker jag. Du ruvar säkert på guldägget.

    Själv känner jag mig både tom, ledsen, arg, besviken och maktlös.. Idag var det ÄP och de fanns ca 15 äggblåsor men bara 1 ägg. Så nu återstår väntan till imorgon om det blir ngr av det. I sådana fall ET på lördag. Tydligen har inte medicineringen fungerat optimalt m sprutorna. De var rädda för överstimulering så sitta GonalF togs i lördags och det verkar inte som det var så bra. Tydligen är det ovanligt att man förlorar så många ägg pga att man skjuter på ÄP en dag också. Skulle ha varit in i ggr men de ändrade det i måndags. Men det är väl så att det kan vara svårt att hitta det optimala på en gång. Jag har ju bara kört sprutor, Gonal F och Cetroide fr dag 6. Blir det inget ägg tillbaks så räknas det i allafall inte som ett försök som det verkar utan då får vi köra en gång till. Jag tyckte att det idag kändes mest av alla de ggr jag gjort ÄP så nu är jag uppblåst i magen. Men mn det är bara att ta nya tag och komma igen, det behövs ju som sagt bara ett guldägg för att det ska bli en bebis. Men jag hade varit lycklig om det blivit flera och ngr till frysen, men det kommer nog inte hända för mig. Har otur m nedreglering och att få rätt medicenring.

  • saknaden

    Filmis: Kramar om! Hoppas på det bästa nu, vet att det är jätte svårt att tänka possitivt! men det kunde varit noll. Och om det inte räknas så har du ditt försök kvar men dom vet ändå mer om din kropp och hur den reagerar så om det skulle bli nå fler gg så är ju det bra! Men det går säkert bra och du ska till Falun på Lördag och sen svälla i 9 månader till {#lang_emotions_wink}

  • LePaige

    rd 2 idag, har som menskänningar då & då. små stick. känns som att man skulle vilja ha en ruvartråd för det kanske inte är så kul att läsa hur man mår under ruvningen.

    Hoppas ni andra mår bra!

  • Barn 10

    LePaige: Jag är intresserad av hur du mår. Skönt att få lite symtom, då får du något att fundera på! Jag hoppas att det är positiva symtom
    Hur är det annars? Har svullnaden gått ner?

  • Barn 10

    Aqua: Jag fick min förra när mensen var beräknad. Denna gången tror jag att den kommer på spraydag 10 om jag går efter när jag kände äl. Imorn börjar jag spraya. Det känns konstigt men spännande att komma igång igen.

Svar på tråden Vi som går hos IVF Falun Del 14