• Barn 10

    Vi som går hos IVF Falun Del 14

    Vi som går hos IVF Falun Del 14

    Här kommer version 14 av tråden för alla oss som går hos IVF-kliniken i Falun!!

    Här kan vi dela med oss, fråga om allt mellan himmel och jord och inte minst:

    Glädjas med varandra & stötta varandra när det behövs!!

    We are the Super IVF Girls!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-14 11:53
    Våran lista! Klicka in er här & håll er uppdaterade!!

    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45568938.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-20 18:38
    Här är tråden för de av oss som lyckats bli gravida:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m45705261.html

  • Svar på tråden Vi som går hos IVF Falun Del 14
  • aqua84

    nu har jag tagit första sprutan...ihh...så nervig jag va innan o precis när jag skulle sticka mej så ringer telefonen!!! typiskt..men nu är d gjort!!{#lang_emotions_laughing}


    ur form
  • AnnaT75

    Filmis: Håller alla tummar nu! Det låter ju jättebra! :)

    Aqua: Jag var också nervig innan första sprutan ... men visst känns det skönt att ha kommit vidare?

  • Wehee

    MH, Stort grattis till dig. Vad underbart. Förstår att det känns länge men ser du tillbaks sex veckor så har det nog gått ganska fort.

    Filmis, Håller tummarna för dig.

    Själv fick vi besked igår om att vi beviljas köpa tre-pack. Kör i gång igen från skretch efter nästa mens. Det måste väl ändå betyda att de tror på oss trots att vi gjort tre försök!?

    Sen så var jag hos privat gyn igår. Hon konstaterade slidkatarr på mig och att det inte är konstigt att embryona inte fastnat. Omöjligt med dessa bakterier. Nu äter jag och mannen antibiotika. Livet känns plötsligt bra igen och jag börjar få tillbaks hoppet igen.

    Kram till alla kämpare

  • MH79

    Wehee: Tack snälla du! Jag förstår att du måste känna dig lättad nu när de hittat något "fel". Håller tummarna för att allt går bra för er så fort antibiotikan verkat!

  • Wehee

    Pinsipessan, har tydligen haft det i flera år verkar det som. Nej de kollar inte det på ivf. Man gör som en odling, typ när man gör test för könssjukdom, och det gör de inte på ivf.
    När jag och min man träffades för sex år sedan gjorde vi test för könssjukdom. Då sa läkaren att hon ser nånting men det är inte könssjukdom och blir det inte värre så behöver jag nog inte behandlas. Förmodligen har jag haft det sen dess utan att veta. Bakterierna har gått upp till livmodern. Men kollar man med ul så ser allt fint ut. Man måste alltså göre en slidkatarrsunderökning för att veta.

  • AnnaT75

    Wehee: Oj! Det lät tungt, men hoppas, hoppas att allt kommer att gå fort nu när du blir fri från antibiotikan! Och bra med nya 3-packet. :)

    Kram på er från en glad Anna

  • aqua84
    AnnaT75 skrev 2009-09-03 08:29:15 följande:
    Filmis: Håller alla tummar nu! Det låter ju jättebra! :)Aqua: Jag var också nervig innan första sprutan ... men visst känns det skönt att ha kommit vidare?
    det känns toppen att kommit såhär långt...men nu ska vi hela vägen!!
    ur form
  • Barn 10
    aqua84 skrev 2009-09-02 20:19:35 följande:
    nu har jag tagit första sprutan...ihh...så nervig jag va innan o precis när jag skulle sticka mej så ringer telefonen!!! typiskt..men nu är d gjort!!
    Jag kommer ihåg hur första sprutan var. jag var så nervös att jag bara satt och darrade, men till slut gick det. Nu känns det som om jag har vant mig vid sprutor, jag längtar nästan till nästa vecka. fast inte till sprutorna eg men att komma ytterligare ett steg i behandlingen.
  • Filmis

    Har idag fått brunt när jag kissa och ont i ryggen ner mot bäckenet, som mensvärk. Jag tjuvtestade och det visade negativt som väntat. Något mirakel är inte att vänta, tjuvtestade i söndags också vilket var negativt. Jag testar på måndag m klinikens test, men jag har gett upp hoppet. Får ringa kliniken på måndag och kolla om vi får köpa 3-pack, precis som dig Wehee, hoppas att det ska gå bra och att de tror på en att det ska lyckas. Vad skönt att du har fått utrett vad det var som är fel. Nästa gång ska du se att det fungerar. Det verkar vara FET som är melodin, synd att man inte får ngr till frysen.

    Nej, nu får man torka tårarna och samla kraft till höstens försök. Har bokat en resa till varmare breddgrader m ngr kompisar så nu blir det paraplydrinkar i en vecka. Jag tar en paus härifrån och önskar er alla lycka till, ni som är på G m ruvningar,snart.Hoppas att ni får det efterlängtade plusset. Tack för lyckönskningar, hoppas att det hjälper nästa gång.

Svar på tråden Vi som går hos IVF Falun Del 14