• Barn 10

    Vi som går hos IVF Falun Del 14

    Vi som går hos IVF Falun Del 14

    Här kommer version 14 av tråden för alla oss som går hos IVF-kliniken i Falun!!

    Här kan vi dela med oss, fråga om allt mellan himmel och jord och inte minst:

    Glädjas med varandra & stötta varandra när det behövs!!

    We are the Super IVF Girls!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-14 11:53
    Våran lista! Klicka in er här & håll er uppdaterade!!

    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45568938.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-20 18:38
    Här är tråden för de av oss som lyckats bli gravida:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m45705261.html

  • Svar på tråden Vi som går hos IVF Falun Del 14
  • saknaden

    Har pratat med falun, om jag vill så kan vi köra igång i november(långt dit) men anntar att psyket och kropp måste få bli friska först.
    Jag fick oxå svar på min fråga om 38 ÅR. Den dagen jag fyller 38 så får jag betala själv om jag har ägg kvar i frysen eller om jag har färsk försök kvar. Så nu ligger det på  om man ska hinna med...Tiden rusar(panik). Och vår ekonomi säger att vi inte kommer att ha råd till ett trepack på en bra tid framåt och jag blir ju inte yngre direrkt. Men det var om man kom från gävleborgslän. Vet ej om det är annolunda om man kommer från något annat.

  • Mollystar

    I går var vi til Gävle för att kolla om jag var nedreglerad som jag skulle och allt såg bra ut sa han. Så hoppet ökade lite grann nu iallafall. Så i morgon börjar man med sprutorna nu då. Jag gruvar mig som bara den jag hatar verkligen sprutorna , är tur man har en sambo som hjälper en annars så hade jag nog inte klara det.
    Det konstiga är att han såg en cycta på 2 cm men sa att det inte är nån fara , men jag är livrädd att det ska bli samma sak som i juni när jag bara hade 1 blåsa på 4 cm efter sprutorna det var ju då vi fick avbryta.

  • Barn 10

    Lilla my: vad skönt att få börja imorn. Jag hoppas också på det. Jag ska ringa ivf imorn och då hoppas jag att blodprovet såg bra ut.

  • Mollystar
    Barn 10 skrev 2009-09-08 16:58:32 följande:
    Lilla my: vad skönt att få börja imorn. Jag hoppas också på det. Jag ska ringa ivf imorn och då hoppas jag att blodprovet såg bra ut.
    Vad har du tagit för blodprov??
  • Mollystar

    Hej på er.

    Jag börjar redan blir skakis för ÄP även fast jag inte har börjat spruta än och vet när det blir äp. var ju till läkaren i går och i går kväll när jag la mig så började alla tankar på ÄP . Gjorde ju 1 i dec som var det värsta jag har varit med om har alldrig varit så skräckslagen nångång i hela mitt liv och alldrig varit med om nått som har gjort så jäkla ont. Så jag bävar för den dagen vi ska till falun den bil resan på 3 timmar kommer inte att bli rolig. Känns som om jag går imot alla mina fobier på samma gång , att jag tvingar mig själv till det här. jag vet att det kommer nått bra ur det men det hjälper inte att tänka så. Ibland kan jag få en tanker på att bara stick i väg och gömma mig så jag slipper den.

    Så nu har jag fått skriva av mig lite hoppas jag inte tråkar ut er. :)

  • AnnaT75

    Hej på er!

    Lillamy: oj.. nu skrämmer du upp mig. jag har precis varit o träffat min läkare och har fått tid för äp på måndag morgon. hoppas verkligen inte att det blir så jobbigt som du har upplevt det. jag låg tydligen på gränsen till överstimulering men hade bra värden så det borde bli en hel del ägg. :) är jätteglad för det.

    nu ska jag försöka ta det lite lugnt fram till på måndag och verkligen komma ner i varv så hoppas jag att det inte kommer att vara fullt så besvärligt som du tyckte, lillamy. :o

    Akasia: hur går det för dig?

  • Barn 10
    Mollystar skrev 2009-09-08 23:12:36 följande:
    Vad har du tagit för blodprov??
    De kollade östrogen, att jag var nedreglerad. Det var jag. På lördag får jag börja. Det hade visst redan många som skulle börja idag. Men jag är bara tre dagar efter er så vi kommer inte vara i Falun samtidigt.
  • Barn 10

    Lilla My: vad tråkigt att du fick en dålig upplevelse av Äp, men jag vet att det kan variera. Jag är mer rädd att gå till tandläkaren än ett Äp ;-D
    Be om mer smärtstillande om du får ont. Hoppas att denna gång blir bättre för dig.

    Anna: Var inte orolig. Alla har olika upplevelser av Äp men som jag skrev ovan så är tandläkarbesök värre enligt mig. Jag kände knappt någonting under ingreppet utan det kom som kraftig mensvärk efteråt. Var beredd att ta panodil eller alvedon på kvällen. Dagen efter har jag känt av magen men inte behövt tagit värktablett. Men som sagt kan detta variera.

  • AnnaT75

    Tack barn10! :) Skönt att du var nedreglerad som du skulle och att du får komma vidare!

    Nu ska jag åka hem till kissarna och mysa lite.

    kram kram

Svar på tråden Vi som går hos IVF Falun Del 14