• Barn 10

    Vi som går hos IVF Falun Del 14

    Vi som går hos IVF Falun Del 14

    Här kommer version 14 av tråden för alla oss som går hos IVF-kliniken i Falun!!

    Här kan vi dela med oss, fråga om allt mellan himmel och jord och inte minst:

    Glädjas med varandra & stötta varandra när det behövs!!

    We are the Super IVF Girls!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-14 11:53
    Våran lista! Klicka in er här & håll er uppdaterade!!

    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45568938.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-20 18:38
    Här är tråden för de av oss som lyckats bli gravida:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m45705261.html

  • Svar på tråden Vi som går hos IVF Falun Del 14
  • vår tur snart

    Nej, hon sa bara att det låg väldigt högt och att jag var överstimulerad så att jag var tvungen att sänka dosen... Får kanske reda på mer på torsdag, nu blev jag nog mest rädd för att jag inte skulle få fortsätta och glömde fråga så mycket.

  • aqua84
    Barn 10 skrev 2009-09-21 17:15:22 följande:
    Lilla my: Lycka till med äp på onsdag!Jag har varit på vul och blodprov idag så på torsdag är det ÄP för mig
    grattis te äp på torsda!!!spännande...
    ur form
  • saknaden

    vår tur snart: Fy vad jobbigt, det är aldrig roligt att gå i ovissheten. Ta och sätt dig ner och skriv ner dina frågor som du har på en lapp och ta med den på torsdag. Det är alltid lätt att bli stressad och glömma när man sitter där. Och om ni skulle få avbryta så har du ju ändå det försöket kvar! Det är inte ett bortkasstat med kanske 0 ägg och ett försök som räknades. Försöken är man rädd om ! Tro mig.
    Jag är lätt stimmulerad och körde 150E sänktedom sista dagarna, har haft många blåsor,men många tomma.

    Tjejer vet inte hur fräck man får vara...... men att bero på om man ska testa före eller inte(TD). Jag bara visste att det hade fastnat innan vi testade! Det märktes när vi hade sex om jag säger så! Tydligen (när någon törs prata om det) så är det många fler som oxå känner av och är extra kännslig där nere då! Så ett tipps om man inte vill testa för tidigt! Kryp upp i sänghalmen och testa ;)
    Nu gick det ju inte så bra för oss då vi fick mf men snart, snart ska vi göra ett fet. Går bara och längtar efter att mensen ska komma. Och den brukar man ju inte direkt längta efter!

  • Frippe78

    Barn10 och lilla my: Hoppas det går fint för er på ÄP. Lyckat ill.

    Saknaden: tack för tipset. Ska ha lite koll på det där.

    Vår tur snart. Jag har fått 150 och kör det hela vägen, först gångerna sänkte de till 125 i slutet, men då mognde inte alla äggen. Har fått ut 11, 2 och 14 ägg varje gång. Men det är inte antalet som är viktigt utan kvalitén. Nu är jag på 4.e försöket och vi ska köra 150 hela vägen. Det är värdet de går på också för att se om man blivit överstimulerad, antalet ägg är inte lika viktigt vad jag förstått bara inte värdet är allt för högt. Mina värden har varit perfekta dock varje gång. De sänkte andra gången för att det var många ägg, då vågade de inte tro bara på värdet tror jag. Lycka till iallafall och det är bättre att avbryta ett försök och köra om istället för att det misslyckas i slutändan.

    AnnaT75 och Aqua84: håller tummarna för er.

    Jag själv börjar med sprutor i morgon. Känns som att tiden före ÄP går fortare och fortare för varje gång, jag ser inte fram emot ruvartiden, som jag tycker är förskräckligt jobbig. Hoppas så denna gång då det är jättemånga kompisar som är igång med bebisverkstad samt har fått till det. Jag vill med.

  • Barn 10

    Frithiof: Lycka till med sprutstart imorn!

    Vid vilket östrogenvärde är man överstimulerad? Är det någon som vet?

  • Mollystar

    Hej på er.

    Jo det gick väldigt bra denna gång kunde hantera smärtan bra och bröt inte ihop. Det gick oxå mycket fortare denna gång tyckte jag men det var väl att jag slappnade av bättre. Han plockade ut mellan 15-20 blåsor av dom var det 7 som var ägg så nu hoppas jag att jag får roliga nyheter i morgon.
    Har väldigt ont nu. går som en gammal kärring framåt böjd , och kan inte gå fort för då gör det mer ont. Ska nu lägga mig en stund efter jag har ätit.

    Barn 10> Lycka till i morgon på ditt ÄP.

  • Wehee

    Grattis lilla my, känner igen det där. Man går som en ostkrok på kvällen.

  • Mollystar
    Wehee skrev 2009-09-23 18:47:18 följande:
    Grattis lilla my, känner igen det där. Man går som en ostkrok på kvällen.
    Haha ja verkligen , telefon ringde förut och sambon var ute med hunden så jag måsta ju svara och då frågade brosan om jag var ute eftersom det tog lite tid att ta sig till telefon, så han tyckte lite synd om mig.
    AnnaT75 skrev 2009-09-23 18:13:39 följande:
    Grattis Lillamy till fina äggskörden! :)
    Tack så jätte mycket
    Barn 10 skrev 2009-09-23 18:35:09 följande:
    Lilla my: Grattis till de 7 äggen. Vad bra att det gick bättre denna gången.
    tackar , ja det var mycket skönt att det gick så bra .
Svar på tråden Vi som går hos IVF Falun Del 14