• Rammisen

    Vi som har svårt att bli gravida i Västerås - 12:e tråden

    Vi som har svårt att bli gravida i Västerås - 12:e tråden
    Dags för ny tråd igen!

    Det här är tråden för alla Västmanlänningar som har svårt att bli gravida och får eller ska få någon typ av behandling... Vi går på Fertilitetsmottagningen, KL eller någon annan gynmottagning. Om du står inför din första gynkontakt eller femte ivf, det spelar ingen roll. Alla är välkomna! Vi peppar och stöttar varandra i kampen för ett plus.

    Detta är vår 12:e tråd.

    Våra tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m14193019.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m16874638-1.ht
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m19914887.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m23022073.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m26190624.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m28874162.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m31587710.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m34247976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m36825116.html
    www.familjeliv.se/Planerar_barn/Forum-11-261/...
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42957193.html

  • Svar på tråden Vi som har svårt att bli gravida i Västerås - 12:e tråden
  • Trollmamma till 4

    Hej!

    Jag hoppar gärna in här..

    Vi har försökt bli med barn sen okt-07 blev gravid sep-07 trots att jag åt P-piller å jag ska gå på möte imorgon förhoppningsvis ang IVF..

    Inga fel har hittats på mig å sambon..

  • Anna76

    Hej Majjssan77 och DonaAna!

    Jag håller på att ladda för första hormonsprutan nu, imorgon är det injektionsteknik på schemat. Tror inte att det ska bli några problem, men biverkningarna vet jag ju inget om nu :-s Hoppas att det inte blir alltför illa...

  • Trollmamma till 4
    Anna76 skrev 2009-08-25 15:23:53 följande:
    Hej Majjssan77 och DonaAna! Jag håller på att ladda för första hormonsprutan nu, imorgon är det injektionsteknik på schemat. Tror inte att det ska bli några problem, men biverkningarna vet jag ju inget om nu :-s Hoppas att det inte blir alltför illa...
    Lycka till det komemr gå bra.. jag är mest orolig för sprutan.. jag hatar sprutor..Kan tuppa av om det vill sig riktigt illa
  • m o e

    Tjejer! Sprutorna är verkligen inget problem, lätta att hantera och de känns nappt alls. Jag blev också förvånad över hur lätt det gick att ta dem.

    Sitter här med lille provrörs-Axel i knät och önskar er lycka till.

    Grattis Smiley!!


    Nu har vi två mirakelkillar!
  • DonaAna

    Sådär, nu var första besöket avklarat, skönt! Det gick bra och verkligen trevlig och saklig barnmorska och bra information. Jag fick tider för blodprov och första undersökning av dr J. Kommer vara nervös innan den! Maken fick lov att komma dit redan imorgon för spermaprov. Lite jobbigt att man måste lämna efter lunch, på morgonen hade varit enklare. Vi bor en bit ifrån, så han hinner inte hem för att "göra det" i burken... alltså typ toa på jobbet som gäller... mycket jobbigt tycker han!!! Kan förstå honom, men sen har han ju sitt över och jag har allt klart.

  • Rammisen

    Vad roligt (fast tråkigt ) med nya kämpar här. Jag har skrivit länge här men väntar nu barn efter andra IVF:en!

    Vad jag förstår och som det var för mig så är biverkningarna mindre av sprutorna än med sprayen. Spraybiverkningarna blir lättare när man börjar med sprutorna. Lycka till! Det kommer gå bra. Det känns inte alls mycket och man vänjer sig vid själva grejen att ta dem. Fint med symbolen på sprutetuiet med en liten familj. Det är fokus!

  • Trollmamma till 4

    Då ska jag iväg snart å träffa Dr L... Sambon kunde inte vara ledig idag men han behövde inte följa med idag sa Bm..

    Får se vad hon säger, tänker inte börja med Pergo iaf!

  • DonaAna

    Som information till er - om inte båda behöver följa med så får medföljande inte följa med in på kliniken pga svininfluensan. Det satt lappar om det på dörren och i kassan. Kan vara bra att känna till kanske.

Svar på tråden Vi som har svårt att bli gravida i Västerås - 12:e tråden