• Rammisen

    Vi som har svårt att bli gravida i Västerås - 12:e tråden

    Vi som har svårt att bli gravida i Västerås - 12:e tråden
    Dags för ny tråd igen!

    Det här är tråden för alla Västmanlänningar som har svårt att bli gravida och får eller ska få någon typ av behandling... Vi går på Fertilitetsmottagningen, KL eller någon annan gynmottagning. Om du står inför din första gynkontakt eller femte ivf, det spelar ingen roll. Alla är välkomna! Vi peppar och stöttar varandra i kampen för ett plus.

    Detta är vår 12:e tråd.

    Våra tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m14193019.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m16874638-1.ht
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m19914887.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m23022073.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m26190624.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m28874162.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m31587710.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m34247976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m36825116.html
    www.familjeliv.se/Planerar_barn/Forum-11-261/...
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42957193.html

  • Svar på tråden Vi som har svårt att bli gravida i Västerås - 12:e tråden
  • Godisråttan81

    Hemkommen från besöket hos Dr L.. Allt såg bra ut så det var bara att åka hem och ta första suprefact sprutan. Ska tillbaks den 9/9 för nedregleringskoll. Kanske kan ta mig fram lite lättare då.{#lang_emotions_smile} Tar ju bort gipset den 4/9..

    Jag såg oxå lapparna om att man inte fick ta med anhöriga in på avd. Men hon i luckan sa att eftersom vi skulle till ferten så fick min man följa med..

  • brawny

    godisråttan: skönt att vara igång igen! men varför har du gips?

  • Trollmamma till 4
    brawny skrev 2009-08-26 09:16:03 följande:
    majjsan: hoppas att besöket går bra!
    Tack

    Jag fick Pergotime.. Jag ville ju inte ha det.. men det är det första dem gör sa hon.. Ska äta 3 kurer varannan månad 1 tabl om dagen i 5 dagar å blir det inget så ska dem börja med IVF i vår..
    Godisråttan81 skrev 2009-08-26 10:18:50 följande:
    Hemkommen från besöket hos Dr L.. Allt såg bra ut så det var bara att åka hem och ta första suprefact sprutan. Ska tillbaks den 9/9 för nedregleringskoll. Kanske kan ta mig fram lite lättare då. Tar ju bort gipset den 4/9..Jag såg oxå lapparna om att man inte fick ta med anhöriga in på avd. Men hon i luckan sa att eftersom vi skulle till ferten så fick min man följa med..
    Spännande
  • brawny

    Majjsan: känns det ok att prova Pergo? Jag var väldigt emot till en början som sagt, men gav mig och tänkte att jag får lita på dr o prova. O funkar det så är det ju toppen!

  • Trollmamma till 4
    brawny skrev 2009-08-26 12:42:12 följande:
    Majjsan: känns det ok att prova Pergo? Jag var väldigt emot till en början som sagt, men gav mig och tänkte att jag får lita på dr o prova. O funkar det så är det ju toppen!
    Absolut du har rätt.. Jag tänker prova å Dr L sa att hon vill kolla med Vul så jag skulle ringa när jag har fått min mens..
    Hon sa att om det är mer än 3 äggblåsor som är mogna så får vi sexförbud (kondom va ju okej iaf) att chansen/risken för tvillingar/trillingar ökar..
  • brawny

    Majjsan: Precis det hände mig första omgången med Pergo. Då hade jag tagit 1 tablett om dagen i 5 dagar och när jag kom på vul hade jag 4 eller 5 blåsor. Så det var sexförbud den gången. Nästa omgång fick jag ta ½ tablett istället och då blev det en blåsa.

  • Trollmamma till 4
    brawny skrev 2009-08-26 13:29:11 följande:
    Majjsan: Precis det hände mig första omgången med Pergo. Då hade jag tagit 1 tablett om dagen i 5 dagar och när jag kom på vul hade jag 4 eller 5 blåsor. Så det var sexförbud den gången. Nästa omgång fick jag ta ½ tablett istället och då blev det en blåsa.
    Jag förstår ingenting.. jag sa att jag har en fungerande Äl men hon hoppades på att jag skulle max få 2 äggblåsor så iaf 1 ägg kan bli befruktat..
    Pergo förbättrar ju inte fertiliteten men kan öka chansen just för att det bildas fler äggblåsor sa hon..
    Varför hålla på med Pergo när man har Äl varför inte köra direkt på IVF?
  • Godisråttan81

    brawny: Det är faktiskt lite blandade känslor för min del nu när vi är igång igen.. Känner lite press nu eftersom det är vår sista chans. Men det heter väl tredje gången gillt?
    Jag har brytit det fjärde benet i foten därav gipset..{#lang_emotions_wink}

Svar på tråden Vi som har svårt att bli gravida i Västerås - 12:e tråden