• JohannaOMikael

Didrikson Overall bra/dålig?

hej alla!

jag tänkte inhandla en Didrikson overall till dottern .
    Hon har strlk 80 nu.

Är dom stora/små i storlekarna?
    Är de bra/dåliga?

tacksam för svar!!
    ♥ Heidis mamma ♥ 4 Nov- 2008
  • Svar på tråden Didrikson Overall bra/dålig?
  • TereseA
    JohannaOMikael skrev 2009-07-21 07:29:25 följande:
    hej alla! jag tänkte inhandla en Didrikson overall till dottern . Hon har strlk 80 nu. Är dom stora/små i storlekarna? Är de bra/dåliga? tacksam för svar!!
    undrar oxå om dem är bra.Hört att dem är stora i stl.
    Akiim är mitt liv 071004
  • JohannaOMikael
    TereseA skrev 2009-07-21 07:30:40 följande:
    undrar oxå om dem är bra.Hört att dem är stora i stl.
    Dom är ju väldigt snygga. :) Men man vill ju veta om de är värda sitt pris.
  • TereseA

ja dem är snygga..lite roliga färger oxå...overaller brukar vara så tråkiga i färger..

Akiim är mitt liv 071004
  • lurksmulan

Vi är jättenöjda med Didriksons overaller till barnen.
    De håller sig både torra och varma.
    Sonens gick sönder på ena knät i slutet av förra säsongen, men då är han 4 år och i den åldern får man vara glad om ett plagg håller en månad...

Värt att tänka på är att de har lite annorlunda storlekar, alltså 80, 90, 100, 110, 120.
    Vi köpte en storlek mindre än vad barnen var långa, om du förstår. Vi tog 100 till sonen som var 110 cm och 80 till dottern som var 82 cm.

Håll koll i affärerna nu i slutet av sommaren, då brukar de ha rea på förra säsongens overaller.

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • TereseA
    lurksmulan skrev 2009-07-21 07:41:04 följande:
    Vi är jättenöjda med Didriksons overaller till barnen. De håller sig både torra och varma. Sonens gick sönder på ena knät i slutet av förra säsongen, men då är han 4 år och i den åldern får man vara glad om ett plagg håller en månad... Värt att tänka på är att de har lite annorlunda storlekar, alltså 80, 90, 100, 110, 120. Vi köpte en storlek mindre än vad barnen var långa, om du förstår. Vi tog 100 till sonen som var 110 cm och 80 till dottern som var 82 cm. Håll koll i affärerna nu i slutet av sommaren, då brukar de ha rea på förra säsongens overaller.
    ok ad bra..svårt det här med stl..sonen fyller 2 i oktober...så stl 90 kanske blir ok då..nu är han 90cm lång.
    Akiim är mitt liv 071004
  • JohannaOMikael
    lurksmulan skrev 2009-07-21 07:41:04 följande:
    Vi är jättenöjda med Didriksons overaller till barnen. De håller sig både torra och varma. Sonens gick sönder på ena knät i slutet av förra säsongen, men då är han 4 år och i den åldern får man vara glad om ett plagg håller en månad... Värt att tänka på är att de har lite annorlunda storlekar, alltså 80, 90, 100, 110, 120. Vi köpte en storlek mindre än vad barnen var långa, om du förstår. Vi tog 100 till sonen som var 110 cm och 80 till dottern som var 82 cm. Håll koll i affärerna nu i slutet av sommaren, då brukar de ha rea på förra säsongens overaller.
    vet du någon sida på nätet som säljer?
  • lurksmulan
    JohannaOMikael skrev 2009-07-21 08:10:44 följande:
    vet du någon sida på nätet som säljer?
    Nej inte direkt. Googla på det. Jag vet att det finns ett par stycken.
    Vi köper alltid våra i affär.
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • TereseA
    JohannaOMikael skrev 2009-07-21 08:40:20 följande:
    Dock fanns det inte i strlk 80. vill gärna ha en Koala suit
    för mig jag såg det..vänta lite..-
    Akiim är mitt liv 071004
Svar på tråden Didrikson Overall bra/dålig?