• Callina

Behöver tips om snyggt golv snabbt

Vi ska riva upp 90 kvm av vårt golv pga fuktskador och måste besluta vilket golv vi vill lägga där sedan när allt underarbete är klart. Golvet kan inte kosta mer än ca 300 kr kvm eftersom det andra jobbet kostar hur mycket som helst dessvärre.

Jag vill gärna ha samma golv på hela ytan, den inkluderar, vardagsrum, matrum, kök, en hall och ett sovrum.

Jag tar gärna emot tips på snygga golv!!!

Jag har tittat och tittat och kan inte bestämma mig för något och på fredag måste vi ha bestämt.

Tack på förhand

• Svar på tråden Behöver tips om snyggt golv snabbt
  • Gravid2010

Jag tycker att Ikeas "Balk" i färgen ek är ett riktigt snyggt och bra golv. Det är ett trägolv med ränder ett sk skeppsgolv.

• Callina

Har du någon aning om Ikeas kvalitet på golvet? Jag köpte golv på ikea för ganska många år sedan vilket har visat sig var en dålig idé. Men dom kanske är bättre nu? Jag håller med om att det är fint.

• Gravid2010

Vi har haft det i ett år nu (hall, matrum och kök) och vi är absolut nöjda. Med en kille på två år så får golvet sitt och lite till, men det har inte blivit slitet. Just detta är ju ett liite dyrare trägolv (om man ser till övriga ikeas golv) så man får väl det man betalar för kan jag tänka!

Har fått mycket positiva reaktioner på golvet av folk som kommit hit av olika anledningar..

• Callina

Jag ska ta det i beaktande, kanske åka till ikea efter jobbet idag. Fler tips?

• Gravid2010

Js Bauhaus har också ett skeppsgolv som är riktigt snyggt, men jag tror det är lite dyrare än Ikeas...

• lilyanna

Vi har köpt laminatgolv i ek på k-rauta till vårt sovrum...tror märket heter eurocklick eller nåt sånt, bara 99:-/kvm men det tyckte vi var mycket snyggare och kändes bättre än en del dyrare golv.

Vi kommer iaf köpa detta golv till alla våra rum när det är dags att byta golv där.

Oliver 070327, lillebror BF 090814
  • Callina

Tack för ytterligare tips
    Någon av er som har kort att visa?

• musli

Har Balk i köket och älskar det, har lagt det utan de svarta ränderna mellan bitarna (man kan välja hur man vill ha det). Den enda nackdelen är att repor syns jätte-tydligt om de blir lite djupare, men det är nog lätt att bara fixa till med en lagnings-penna, ska testa iaf... Kommer ha Balk i matsal och dotterns rum också.

Hanna 050511 & lillebror bf 090919
  • Callina

2 röster på balk alltså

• Callina

För några månader sedan hade dom ett golv på coop som heter något liknande som green cat tror jag, vitlaserad ek, ca 300 kr kvm. Någon som känner till det? Det var nämligen slut nu och dom som jobbade där visste inte exakt vad det hette.

• Julia1234

Hornbach har snygg mattlackad ekparkett. Har vi lagt i kök, vardagsrum och sovrum.

• Callina

Tack för alla tips. Vi har köpt golvet idag. Det blev vitbetsad ekparkett. Mycket snyggt tror jag att det blir.

Svar på tråden Behöver tips om snyggt golv snabbt