• Ankan31

    Vansinnes kosningar (hund)

    Här diskuterar vi knäppa hundras korsningar och koncekvenserna som dom kan få i fel händer.

    Det kan vara hundar vi ägt, en annons man sett mm.

    länka inte till anonser utan skriv bara korsningen i text.

    Mina vansinnes korsningar jag vet av:
    *Border collie/Schäfer/Dalmatiner/Rottweiler/sibirian huskey
    *schäfer,labrador,husky och border collie
    *Schäfer, bordie collie, Terverens och newfounland.
    *labrador/bordecollie/amstaff
    *Västsibirisk Laika/Border collie
    *Border Collie /Tax

  • Svar på tråden Vansinnes kosningar (hund)
  • Tant Herta
    Saandrisen skrev 2012-01-31 14:54:20 följande:
    Men fatta vad fula dom kommer bli om man verkligen gör det xD typ chihuahua kropp med GD ben xD
    Jag ser framför mig en 50 cm hög hund som är 25 cm lång! och en halv decimeter bred! :)))))
  • Saandrisen
    Tant Herta skrev 2012-02-01 13:52:24 följande:
    Jag ser framför mig en 50 cm hög hund som är 25 cm lång! och en halv decimeter bred! :)))))
    Hahaha jag med. :)))))
    I am not being rude. I simply don't give a shit!
  • rockaroll

    Vi hade en schäfer/collieblandis. Hon hade så svagt psyke så det var inte klokt. Blev livrädd när det BLÅSTE I LÖVEN! Skällde sig galen för allt och alla. Men shit vilken myspropp när det bara var vi hemma. :) hon fick dock flytta till en med mer tålamod och tid..

  • LinnéaHammar

    Vi har en blandis mellan border collie, dobermann och smålandsstövare.
    Han är otroligt fin, både fysiskt med framförallt i psyket.

    Lugnare, snällare och mer barnvänlig vovve får man leta efter. Vi är jättestolta över honom, och får ofta kommentarer om att han är en kanonhund. Så ALLA balndraser är inte dåliga!

     

  • MammaTillDomFinaste
    LinnéaHammar skrev 2012-02-01 23:02:54 följande:
    Vi har en blandis mellan border collie, dobermann och smålandsstövare.
    Han är otroligt fin, både fysiskt med framförallt i psyket.

    Lugnare, snällare och mer barnvänlig vovve får man leta efter. Vi är jättestolta över honom, och får ofta kommentarer om att han är en kanonhund. Så ALLA balndraser är inte dåliga!

     
    fast nu handlar ju tråden om VANSINNESkorsningar. Alltså inte om bara blandrasavel.
  • LinnéaHammar
    Sthlm Cicci skrev 2012-02-03 18:52:15 följande:
    Dobberman, BC och smålandsstövare låter som en vansinneskorsning i mina öron! Blanda bruks, vall och jakt
    Och han blev helt fullkomligt underbar!! Tacka gudarna för blandraser Kyss
  • Jennifer 060828

    Jag har en underbar hund hemma hos mig nu Maya 8 år. Hon har fyra raser i sig: Schäfer, leonberger, australiensisk kelpie och dalmatiner. Världens snällaste hund! 

  • Jennifer 060828

    Här är hon: Dalmatiner, leonberger, schäfer och australiensisk kelpie


  • Tant Herta
    Jennifer 060828 skrev 2012-02-05 03:25:55 följande:
    Jag har en underbar hund hemma hos mig nu Maya 8 år. Hon har fyra raser i sig: Schäfer, leonberger, australiensisk kelpie och dalmatiner. Världens snällaste hund! 
    Kom på en rolig sak, en kompis till mig hade en schäfer dalmatiner korsning...men enligt hennes veterinär går det inte att korsa dessa två raser!

    Så att du vet! :)

    Det låter dock som en mysig korsning, mycket vall och vakt, det kan faktiskt bli riktigt bra!  
Svar på tråden Vansinnes kosningar (hund)