• Chocolatefrog

Smärtlindring efter kejsarsnitt

Hej!
    Jag snittades i torsdags och kom hem från bb idag. Glömde givetvis att fråga om smärtlindring innan jag åkte hem. Har dessutom envis värk i ena höften och ljumsken, efterkänningar av foglossningen jag varit sjukskriven för sen i juni. Nu har jag varit hemma ett antal timmar och herregud vad ont det gör. Man rör ju sig också betydligt mer här hemma än vad man gör på bb...
    Vad kan jag ta för smärtlindring? Jag har Citodon hemma och har tagit det mot foglossningen hela graviditeten med fyra läkares godkännande, men det verkar ju inte vara ok vid amning. Vad är f.ö. skillnaden mellan att ta upp läkemedel i livmodern vs. bröstmjölken? Tänker inte ta några risker för bebisens skull, han är det viktigaste jag har, men de två panodilen jag tog förut har inte hjälpt ett smack. Är det någon som vet antingen om citodonet är ok tillfälligt eller har några andra tips på smärtlindring?

• Svar på tråden Smärtlindring efter kejsarsnitt
  • Trollsländan

Att du rör dig mer är bara bra! Ang smärtlingdring så har jag kört en ipren och två alvedon i kombination. Men jag har inte behövt så mycket smärtlindring i samband med mina snitt. Däremot har jag ätit diclofenac när jag har ammat och det har varit ok. Foglossningen kan hålla i sig, för mig gjorde den det till jag slutade amma, har med hormonerna att göra. Lycka till o hoppas du snart mår bättre!

• lillvilda

Det låter ju knasigt att du inte fick med dig nått hem :-O jag fick med mig 2 olika sorters tabletter. En som var lite antiflammatorisk tror jag å en smärtlindrande. så fick jag order om hur ofta dom skulle tas. jag trappa iförsig ner på dom fort men de var ändå så skönt att ta dom. jag slappa ha ont överhuvudtaget å de var ingen fara att ta dom för bebisen. ring tillbaka å hör. det måste ju gå ringa till BB lr?

• lillvilda

ah precis diclofenac var ett av dom jag fick med mig hem. jag mådde otroligt bra efter mitt snitt men det var ändå skönt att veta att jag hade dom där pillren om jag behövde. jag sprang ju hela dagarna med bebben å jagade den äldre sonen på 16 mån.

Svar på tråden Smärtlindring efter kejsarsnitt