• mammatilleliasa

    Dela upp viktminskningen ska du med? del 3

    Då våran tidigare tråd nu är stängd så fortsätter vi här! :)

    Har nu bestämt mig att ja SKA gå ned i vikt, tänker dela upp viktminskningen i mindre delar för att lura mig själv lite, 5kg i taget.
    Vägde in mig på 98kg när jag började och min slutliga målvikt är 63kg.
    Vill gärna att i hänger på och delar upp och sätter egen tid så kan vi stötta varandra!
    Hur vi gör osv. :)
    Så hänger du på?

    /Maria

    Här är länk till första tråden... :)
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m42269733.html
    Här är länk till andra tråden... :)
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m44791682.html

  • Svar på tråden Dela upp viktminskningen ska du med? del 3
  • mammatilleliasa

    Åhh nej tyvärr...
    Kör pulver igen de e väl hemligheten... Bara ren kur inte ens ett litet äpple...
    Men igår och idag har jag fuskat och som svar på tal fick jag brev från mitt försäkringsbolag som inte kan ge mig en livförsäkring då mitt BMI är för högt!!! Har ni hört nå liknande i sverige tidigare? Jag tänker fan inte låta min son bli utan pengar bara för att ja e fet... Nej imorgon kör ja på hårt igen och stannar inte förren ja står på 80! Idag har värsta ångesten vart närvarande och nu vill jag inte mera... Detta om något är en morot att kämpa för! Nu mer än någonsin behövs stöd och pepp!! Tack för att ni finns!

  • Vroooooom
    Rae skrev 2009-09-16 20:42:06 följande:
    Frukt är ju nyttigt men det består av mycket socker också, för mig funkar inget med mycket socker. Men det kanske inte är så för dig?
    Nej, jag är inte så sockerkänslig. Så länge jag håller mig inom en bra kalorinivå så går jag ner i vikt. Och frukterna under dagen ger mig en kalorinivå på ungefär 300 kcal och sen middagen blir ca 500.
    Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it.
  • Dumdum
    mammatilleliasa skrev 2009-09-16 23:06:16 följande:
    Åhh nej tyvärr...Kör pulver igen de e väl hemligheten... Bara ren kur inte ens ett litet äpple...Men igår och idag har jag fuskat och som svar på tal fick jag brev från mitt försäkringsbolag som inte kan ge mig en livförsäkring då mitt BMI är för högt!!! Har ni hört nå liknande i sverige tidigare? Jag tänker fan inte låta min son bli utan pengar bara för att ja e fet... Nej imorgon kör ja på hårt igen och stannar inte förren ja står på 80! Idag har värsta ångesten vart närvarande och nu vill jag inte mera... Detta om något är en morot att kämpa för! Nu mer än någonsin behövs stöd och pepp!! Tack för att ni finns!
    Oj, jag har aldrig hört talas om att de nekar pga av det. Du ska se att detta bara ger mer motivation, nu har du ju inget val liksom! Heja heja!

    Guuud vad ni är duktiga tjejer! Vi är inte så många kvar nu, men nog tusan kämpas det på! Jag är tokförkyld så träningen ligger på is ett tag, men jag försöker sköta kosten bäst jag kan iaf!
  • mammatilleliasa
    Dumdum skrev 2009-09-17 07:11:33 följande:
    Oj, jag har aldrig hört talas om att de nekar pga av det. Du ska se att detta bara ger mer motivation, nu har du ju inget val liksom! Heja heja!Guuud vad ni är duktiga tjejer! Vi är inte så många kvar nu, men nog tusan kämpas det på! Jag är tokförkyld så träningen ligger på is ett tag, men jag försöker sköta kosten bäst jag kan iaf!
    Ja de ger en jäklarns motivation kan ja säga... Nu när chocken lagt sig så känns de bara som en possetiv sak... Bara ja inte dör innan bara... ;)

    Nej ja undrar vart alla tagit vägen... :s
    Kanske e dags att uppdatera viktlistan med de som e kvar?
    Vad tycker ni?
  • Vroooooom

    Ja, jag tycker nog vi kan uppdatera listan. Finns ju ingen anledning att ha folk på listan som inte är kvar i tråden.


    Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it.
  • mammatilleliasa

    Nej och skulle du komma tillbaka så fixar vi bara in de igen... ;P

  • Dumdum

    Tror också att det är dags att rensa lite, som sagt så är det enkelt fixat om någon saknar oss och vill tillbaka!

  • Rae

    Vet ni vad, idag stod vågen på 81,5! Jippi!!!!!
    Det är exakt 10 kg sen jag första gången skrev in mig här på vår tråd. Nu är det nog tyvärr så att det kommer hoppa lite upp och ner men det var så himla kul!

    Har heller aldrig hört att man blir nekad p g a högt BMI. men som sagt...nu får du visa dem att du kan! Motionerar du tillräckligt? Jag märker stor skillnad om jag rör på mig eller inte. På tal om det så måste jag ut i spåret igen snart!

    krya på dig, LillaZelda!

    Moirae, vilken karaktär du verkar ha! bra jobbat!

  • Vroooooom

    Idag åt jag lite mer än jag ville. Är hemma med en sjuk bebis så då behöver jag alla krafter jag kan få men jag får köra vidare imorgon. Tyvärr kan jag inte träna heller när lillkillen är sjuk eftersom att han vill vara i min famn hela tiden.

    Molle: Härligt Bra jobbat!


    Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it.
  • mammatilleliasa

    Fan va kul!!! Grattis!

    Nej just nu motionerar ja inget alls...
    Tänkte börja med de så fort dåsigheten försvinner...
    För att klara mig på de lilla kalorierna som jag får i mig nu så kan jag inte göra mer än de vardagliga...
    Men ja tänker köra på ett tag till så får vi se hur de går...
    Jag hoppas att jag kommer under 90 nu på måndag!!! Ska fan till en ordentlig fusk om de inte ska hända.. Tjuvvägde mig och 90,4 idag... hihi åhh de är ju så nära!!! Hoppas!!!

Svar på tråden Dela upp viktminskningen ska du med? del 3