• Smulan80

    Tjattråden för oss som plussade runt den 19 Mars del 3

    Tjattråden för oss som plussade runt den 19 Mars del 3
    Tjattråden för oss som plussade runt den 19 Mars

    Vi har ju blivit rätt så många nu som plussade runt 19 Mars och tråden till listan hittar ni i länken nedan

    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m42495456.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m45090416.html

    Här följs vi nu åt och stöttar varandra genom våran långa resa framöver!

    BF 14/11: Inkalinka, Nässjö, 1:a barnet
    BF 14/11: Cotten, Kungsbacka, 1:a barnet
    BF 15/11: Nika, Linköping, 3:e barnet
    BF 19/11: Thez, Halmstad, 3: barnet
    BF 23/11: Lycka05, Luleå, 2:a barnet
    BF 24/11: Pinkmoe, Skövde, 1a barnet
    BF 24/11: Smulan80, Eskilstuna, 1a barnet
    BF 24/11: MiieRO, Täby, 4:e barnet
    BF 25/11: Ikkapikka, Södertälje, 1a barnet
    BF 26/11: pluddrupp, Nyköping, 1a barnet
    BF 26/11: Julisen, Nacka, 3:e barnet
    Bf 27/11: MFAI, Tidaholm, 3e barnet
    BF 27/11: kackelo, Västerås, 1a barnet
    BF 29/11: Gaia81, Gävle, 2a barnet
    BF 30/11: JaAz1980, Santa Clara (fd Trelleborg), 1a barnet
    BF 30/11: MrsNash, Halmstad, 2a barnet
    BF 30/11: My family and I
    BF 1/12: Filliduttan, Karlskrona, 2a barnet
    BF 4/12: Pepsikatten, Skara, 1a barnet

  • Svar på tråden Tjattråden för oss som plussade runt den 19 Mars del 3
  • MrsNash

    Jag gick över med första......suck! Hade först 30/9 som BF, blev flyttad till 2/10 efter RUL och jag blev igångsatt på BF+8 eftersom jag fick havandeskapsförgitning och hon kom ut på BF+9!!! Så jag vet inte hur länge hon stannat kvar om jag inte blivit igångsatt, säkert ett bra tag till för jag var helt omogen när de började igångsättningen.
    Så jag är ändå lite så här smånervig även om det är mitt andra barn, ifall denna förlossning startar av sig själv, när åker man in och så då liksom?! Det kan ju gå jättefort andra gången hör man ju historier om, så har man redan en liten som man måste fixa barnvakt till....

    Jag är toköm på speciellt en punkt i magen, och när bebis kommer åt det gör det sjukt ont. Fick förklarat för mig att man kan få som små muskelbristningar när bebisen sparkar för hårt på vissa ställen. AJ!

  • Gaia81

    Håller med om att bebisrumpan är väldigt kännbar!

    Mina ringar har också åkt av, väldigt svullen Men, men det är inte så långt kvar. vecka 33 imorgon. Var och hämtade en babybox på barnens hus idag, med små pytteblöjor i. Konstigt att man snart har en sådan liten plutt igen. Dottern börjar bli ruskigt otålig och säger varje dag att hon längtar efter bebisen och undrar när den ska komma..

    Jag födde på BF+10 förra gången, plågsamt länge... hoppas att denna liten vill komma tidigare! Dessutom tog förlossningen väldigt lång tid, 31 h med regelbundna värkar (55h från första värken/slemmisen), så jag börjar oroa mig lite. Det var i slutändan en väligt fin upplevelse, men vetskapen om tiden gör mig lite orolig..

    Idag har jag tagit körkort så jag är lite i lyckorus. Det är så himla skönt!!! Och från och med nu är jag också föräldraledig en dag /veckan fram tills den 13 november då jag går hem på heltid. Jag tror att det kommer att göra stor skillnad!

  • Smulan80

    Gaia81: Grattis till körkortet!!!
    Hoppas att du slipper gå över den här gången då. Jag är också orolig för att jag kommer gå över. Hon får gärna komma om några veckor

    Har också börjat få molande värk i magen. Igår var det som mensvärk. Så nåt börjar nog hända därinne. Har ju haft mycket sammandragningar sen v.20 typ. Men det är först nu de börjar göra lite ont.

    Hur ligger eran kurva? Min ligger mitt emellan den mellersta och den översta. Sist tog den ett litet skutt uppåt. Så det är kanske inte så konstigt att det verkar trångt där inne Men hon verkar ligga likadant hela tiden iaf för sparkarna kommer alltid på samma ställe och den där lilla rumpan putar ut på samma ställe med

  • Inkalinka

    Gaia81: Grattis!!

    Nytt besök hos BM idag v34+2
    Vikt -0,2 kg sen inskrivning
    Blodtryck: fortfarande högt, men lite lägre än innan. Kommer inte ihåg exakt.
    Blodsocker: 7,5
    Järnvärde: 114 Sjunker sakta
    Sf-måttet: 32

    Ligger precis på mitten linjen för magmåttet.

    Var på vattengympa igår. Jättekul och jag tyckte det var rätt lätt. Hängde med i alla rörelser, men inte i samma tempo.
    Idag är det inte lika roligt.....Foglossningen ökade och kunde knappt vända mig i sängen inatt.
    Fast BM sa att det inte var någon fara, så blir nog ett nytt pass nästa vecka. Men mycket lugnare....{#lang_emotions_undecided}

  • Lycka05

    Gaia- grattis till körkortet!

    Smulan80- jag ligger på medelkurvan sa min BM. Att jag följer den jättefint.

    Inkalinka- jobbigt med foglossningen

  • Ikkapikka

    Grattis till körkortet Gaia! Jag jobbar 4 dgr/vecka och har så gjort sedan 1 juni då företaget jag jobbar på gått ner till 4-dgrsvecka under ett halvår. Har varit skönt och nu är det verkligen behövligt med de lediga fredagarna

    Inkalinka - har ni inte vattengympa speciellt anpassad för gravida? Det går jag på varje vecka, vi kör styrka och kondition i 30 min och sedan avslappning/meditation i 30 min. Är helt underbart! Det är en barnmorska som håller i passen, hon är helt underbar!

    Jag var med om en rätt läskig sak idag, synen på vänsterögat "försvann" i 30 min, det blev suddigt och jag kunde inte se något alls. Sen kom den tillbaka och jag fick istället ont i huvudet. Vad kan detta ha varit?

    Jag ligger mellan mittenkurvan och nedersta kurvan, men då jag är lång är detta inte konstigt enl min barnmorska då långa ofta "gömmer" sina barn.

  • Pepsikatten
    Ikkapikka skrev 2009-10-06 18:30:09 följande:
    Grattis till körkortet Gaia! Jag jobbar 4 dgr/vecka och har så gjort sedan 1 juni då företaget jag jobbar på gått ner till 4-dgrsvecka under ett halvår. Har varit skönt och nu är det verkligen behövligt med de lediga fredagarna Inkalinka - har ni inte vattengympa speciellt anpassad för gravida? Det går jag på varje vecka, vi kör styrka och kondition i 30 min och sedan avslappning/meditation i 30 min. Är helt underbart! Det är en barnmorska som håller i passen, hon är helt underbar! Jag var med om en rätt läskig sak idag, synen på vänsterögat "försvann" i 30 min, det blev suddigt och jag kunde inte se något alls. Sen kom den tillbaka och jag fick istället ont i huvudet. Vad kan detta ha varit? Jag ligger mellan mittenkurvan och nedersta kurvan, men då jag är lång är detta inte konstigt enl min barnmorska då långa ofta "gömmer" sina barn.
    Jag skulle gärna gått på vattengympa för gravida men det finns tyvärr inte i närheten där jag bor
    Får nöja mig med att plaska lite själv i barnbassängn

    Jag ligger precis på översta kurvan och är oxå lång. Fick till förklaring av min bm att det kan vara pga att jag är lång
    Våra BM hittar nog på vad som passar bäst på just en själv ibland...
    Jag tror dock jag kommer få en normal bebis även om jag är stor och min syster är övertygad om att jag kommer få en liten
  • Inkalinka

    ikkapikka: Nopp, tyvärr inte anpassat till gravida. Däremot är vi tre st gravida som går på denna vattengympan.

    Det där med synen har jag hört att man som gravid kan få lite sämre. Vet inte om detta stämmer, men var lite orolig då jag jobbade. Behöver en bra syn i jobbet, så hade varit tråkigt att få gå hem för en sån sak.
    Hoppas det är bättre nu och att det inte kommer tillbaka.

  • Pepsikatten
    Ikkapikka skrev 2009-10-06 18:30:09 följande:
    Jag var med om en rätt läskig sak idag, synen på vänsterögat "försvann" i 30 min, det blev suddigt och jag kunde inte se något alls. Sen kom den tillbaka och jag fick istället ont i huvudet. Vad kan detta ha varit?
    Jag tänkte på din syn....
    Du kan inte ha fått ett migränanfall?
    Är ju många som får suddig syn innan ett sådant...
Svar på tråden Tjattråden för oss som plussade runt den 19 Mars del 3