• Smulan80

    Tjattråden för oss som plussade runt den 19 Mars del 3

    Tjattråden för oss som plussade runt den 19 Mars del 3
    Tjattråden för oss som plussade runt den 19 Mars

    Vi har ju blivit rätt så många nu som plussade runt 19 Mars och tråden till listan hittar ni i länken nedan

    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m42495456.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m45090416.html

    Här följs vi nu åt och stöttar varandra genom våran långa resa framöver!

    BF 14/11: Inkalinka, Nässjö, 1:a barnet
    BF 14/11: Cotten, Kungsbacka, 1:a barnet
    BF 15/11: Nika, Linköping, 3:e barnet
    BF 19/11: Thez, Halmstad, 3: barnet
    BF 23/11: Lycka05, Luleå, 2:a barnet
    BF 24/11: Pinkmoe, Skövde, 1a barnet
    BF 24/11: Smulan80, Eskilstuna, 1a barnet
    BF 24/11: MiieRO, Täby, 4:e barnet
    BF 25/11: Ikkapikka, Södertälje, 1a barnet
    BF 26/11: pluddrupp, Nyköping, 1a barnet
    BF 26/11: Julisen, Nacka, 3:e barnet
    Bf 27/11: MFAI, Tidaholm, 3e barnet
    BF 27/11: kackelo, Västerås, 1a barnet
    BF 29/11: Gaia81, Gävle, 2a barnet
    BF 30/11: JaAz1980, Santa Clara (fd Trelleborg), 1a barnet
    BF 30/11: MrsNash, Halmstad, 2a barnet
    BF 30/11: My family and I
    BF 1/12: Filliduttan, Karlskrona, 2a barnet
    BF 4/12: Pepsikatten, Skara, 1a barnet

  • Svar på tråden Tjattråden för oss som plussade runt den 19 Mars del 3
  • Cotten

    Hej!

    Var hos BM i morse och fick göra ett ultraljud för de upptäckte att bebisen ligger i säte. Har nu fått tid till förlossningen för ett vändningsförsök. Någon som har erfarenhet av detta? Har bara hört att det gör ont och är obehagligt...

  • MrsNash

    Cotten - tyvärr ingen erfarenhet av det, men hoppas det går bra ochi nte gör alltför ont. Bebisen kan ju faktiskt fortfarande vända sig och fixera sig av själv med.

    Ikkapikka - inte för att skrämma upp dig eller så, men jag skulle kolla upp det där om jag var du. Tillfälliga synproblem eller flimrig syn kan ju bero på havandeskapsförgiftning. Ring din mvc!

    Fler som är flåsiga?! Fan kan knappt gå i en trappa eller prata ett tag utan att bli flåsig. Tycker det är SÅ jobbigt....

  • Lycka05

    Cotten- har tyärr ingen erfarenhet av vändningförsök. Lycka till!

    Mrs Nash- ja, du jag flåsar som bara den. Har fått kommentarer om dett på jobbet

    Äntligen har jag fått mitt tillväxt-ul inbokat och om 2½ vecka får jag komma. Fick samma läkare som med första barnet och han uppskattade vikten ganska exakt.

  • Filliduttan

    Cotten: Min barnmorska sa att de kan vända sig nedåt så sent som i vecka 36. håller tummarna för att din bebbe vill vända sig själv eller att det blir ett lyckat vändningsförsök. Jag har varit lite nojjig över det där, dottern vände sig åt rätt håll väldigt tidigt, så nu var jag nervös bara för att den här lilla krabaten låg nedåt i vecka 30. Men idag när jag var hos barnmorskan så hade den vänt sig nedåt och var ruckbar, så hon trodde inte att den skulle snurra tillbaka igen. Det kändes skönt att höra. går in i vecka 33 idag.

  • Cotten
    Filliduttan skrev 2009-10-07 19:53:34 följande:
    Cotten: Min barnmorska sa att de kan vända sig nedåt så sent som i vecka 36. håller tummarna för att din bebbe vill vända sig själv eller att det blir ett lyckat vändningsförsök. Jag har varit lite nojjig över det där, dottern vände sig åt rätt håll väldigt tidigt, så nu var jag nervös bara för att den här lilla krabaten låg nedåt i vecka 30. Men idag när jag var hos barnmorskan så hade den vänt sig nedåt och var ruckbar, så hon trodde inte att den skulle snurra tillbaka igen. Det kändes skönt att höra. går in i vecka 33 idag.
    Jag är ju i v35 nu, och de gör inga vändningsförsök förrän efter 36 fulla veckor. Så om inget har hänt nästa fredag ska jag till förlossningen för vändningsförsök måndagen efter. Jag har ju förlikat mig vid tanken på att föda barn nu, det känns inte helt bra att också börja förbereda sig för ett ev kejsarsnitt. Känner att jag måste börja förbereda mig för det nu i god tid för att hinna förlika mig vid den tanken också, även om bebisen fortfarande kan vända sig.
  • Inkalinka

    Bebben hade vänt sig och låg nästan helt rätt, nu sista BM besöket.
    Håller med dig Cotten, har ställt in mig på en naturlig förlossning. Så skulle vara svårt att verkligen ta in ett kejsarsnitt oxå.

    Flåsigheten har inte kommit så märkbart ännu. Har däremot börjat röra mig mer. Promenader med sambon. Sakta!!, men jag tar mig runt rundan...:)

  • Nika

    Hej!
    Har inte skrivit här på evigheter, men varit inne och läst i alla fall.
    Jag är i v35 nu och nu känns det som att det börjar närma sig!
    Är just nu 50% sjukskriven pga sammandragningar, men bara en vecka till eftersom det anses OK att barnet kommer från v 36 och framåt.

    För några veckor sedan så upptäckte man att jag hade GBS i urinen så jag fick en antibiotika behandling och har order att åka in till förlosningen i princip på första värk (sonen föddes 2 timmar efter första värk och jag måste hinna få antibiotika dropp innan barnet föds)...
    Fick frågan igår av min upstressade mamma om jag hade packat BB väskan?...eh nej...men kanske ska börja tänka på det om några veckor

    Inkalinka:Jobbigt med foglossning!..men skönt att bebben ligger rätt nu!

  • Lycka05

    Har varit på BM besök idag, dagens siffror var följande:

    V.34

    SF:mått: 33
    Hjärtljud: 156
    Vikt: 49,5 ( totalt: 7 kg sen inskrivningen)
    Järn: 115 (tjoho, har aldrig haft så högt tidigare, men har nu ändrat val av järntabletter)
    Blodtryck: 100/55

    Bebisen låg med huvudet neråt men fortfarande ruckbar.

  • JaAz1980

    Hej hej allihopa!

    Har kannt mig sa himlans trott senaste veckan sa jag har inte orkat skriva.. Nu ar orken lite battre i alla fall

    Var hos BM idag och allt sag bra ut! Ar nu jatte spannd infor nasta besok (4 november) da de ska gora UL och undersokning och sa! Tank att det ar sa nara nu!!! Underbart och skrammande pa samma gang!

    Var och skrev i massa papper for foraldrarpenning och "pre-admission" idag ocksa och fick da en smarre chock.. Det kostar oss $500/dag som vi ar pa sjukhuset under/efter fodseln! Yaiks! Inte klokt ju!!! Man far hoppas att allt gar bra och man kan aka hem nasta dag... Och da ska ni veta att vi har en ratt bra forsakring...

    Grattis till korkortet forasten Gaia81!

  • Inkalinka

    JaAz1980: Oj....det var rätt dyrt!! Hoppas som sagt att det går bra och att du slipper stanna så länge.

    Här betalar jag 80 kr per dygn och pappan 80 kr + mat.

Svar på tråden Tjattråden för oss som plussade runt den 19 Mars del 3