• Milkina cerka

    Du som lever med ständig värk, typ Fibromyalgi.

    Du som lever med ständig värk typ Fibromyalgi
    Har du fibromyalgi eller liknande diagnos?

    Jag såg att den gamla tråden stängts, så jag tänkte att jag startar upp en ny igen.

    Fortsättnigstråd för oss med fibromyalgi och liknande smärttillstånd..nya och gamla hälsas välkommna!

    Länkar till tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m42265366.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m36022393.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m33694531.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m39124174.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-24 18:33
    Här är länken till en som hjälper folk mot Försäkringskassan:
    goransoderlund.se/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-28 16:07
    Inser att jag missat länka till förra tråden, så här är den: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m44965317.html

  • Svar på tråden Du som lever med ständig värk, typ Fibromyalgi.
  • zleepy

    Spomenka: Tack för att du sa till om nya tråden, jag hakar såklart på!

  • carita1974

    Spomenka:

    Tack....många som ej tror att man har värk..men det är ju för att man inte springer och gnäller om det hela tiden liksom.Skönt att prata med någon som vet hur det är att ha värk varje dag mer eller mindre

  • Milkina cerka

    Roligt att se er alla här, gamla som nya.

    Gazton girl - Då är det ju inte långt kvar för dig heller, din bebis kan ju nästan komma när som helst h*n också.


    carita1974 skrev 2009-09-27 15:33:25 följande:
    Spomenka:Tack....många som ej tror att man har värk..men det är ju för att man inte springer och gnäller om det hela tiden liksom.Skönt att prata med någon som vet hur det är att ha värk varje dag mer eller mindre
    Ja, hoppas vi kan hjälpa varandra så mycket som möjligt här o. ja vi vet allihop alldeles för mycket om hur det är att ha ont, att läkare o. FK misstror en o. kanske eg. än värre - har anhöriga som inte förstår.
  • destino

    Gazton girl
    eheheh fast min bebis är lite lat så du kan få innan mig;)))
    härligt med bebis,
    längtar då kan man glömma sina smärtsamma stunder ibland;)))

  • Lyckliga jag2

    Halloj igen å tack för infon om nya tråden


    carita1974 skrev 2009-09-26 17:57:02 följande:
    Hej hej...här finns en tjej på 35.Mamma till 3 små troll Med ledvärk...gjort reuma prov ...visar inget...fått 4 st ganglion ( på var sin hand och var sin fot) Förr hade jag ont bara på vintrarna i ländrygg och leder.Det sista året har jag haft ont vid fukt och kyla året runt.Såå jobbig.. //Carita
    Påminner lite om mig det där, började i fingrar och händer på mig, massor med ganglion som sögs ut. kristallinflammationer mm. men inget visades heller på reumaproverna. Tog 8 år innan jag fick en diagnos, men gu så skönt det var att få den i alla fall, man började tro att man inbillade sig. Kyla har samma inverkan på mig, även växlingar mellan hög och lågtryck.
    Lycka till
  • Gaztongirl

    destino: Några känningar idag när bebis ska komma ju Min lilla tjej i magen är också väldigt lugn av sig, mest att hon rör sig runt i magen nu och inte sparkar så mycket. Min bm trodde att jag kunde gå över några dagar, gjorde det med första.

    carita74: Det är väldigt skönt ibland att få "gnälla" av sig bland de som förstår hur det verkligen är. Andra verkar tro att eftersom man är uppe på benen så kan det inte vara så farligt som man säger, och till slut säger man ju inget heller för den delen.

    Spomenka: Hur är det med dig ?

  • Milkina cerka

    Gazton girl skrev: Spomenka: Hur är det med dig ?

    Joo, det är sådär tycker jag, ont i allmänhet o. så gör den där knölen på lillfingret ont o. resulterar i att det inte går att räta ut.. lite typiskt att det är på vänsterhanden o. att det gör ont att skriva för hand. Tur att datorn finns.

  • blommanigbg
    IsaCMoJs skrev 2009-09-26 22:23:51 följande:
    Någon av er som provat om ni blir bättre av LCHF?? blogg.passagen.se/dahlqvistannika/...
    Jag har provat. Men jag gick upp över 2 kg på 2 veckor. Så jag slutade. Vill inte gå upp snabbt i vikt. När jag klarat att gå ner 10 kg och hållt det länge. Märkligt eftersom alla säger att den dieten får en att gå ner. Jag märker ingen skillnad i att prova olika dieter angående stelheten och smärtan. Utan det som funkar för mig är att acceptera, ta det lugnt. Vila när jag behöver vila. Proppa i mig smärtstillande enligt ett schema, försöka hitta på något som är givande för en själv när jag orkar. Och träna lite core eller pilates. Jo att vara kär och känna sig älskad gör underverk med. Men är inte aktuellt för mig, för tillfället...
    It sucks..
  • IsaCMoJs
    blommanigbg skrev 2009-09-28 13:36:39 följande:
    Jag har provat. Men jag gick upp över 2 kg på 2 veckor. Så jag slutade. Vill inte gå upp snabbt i vikt. När jag klarat att gå ner 10 kg och hållt det länge. Märkligt eftersom alla säger att den dieten får en att gå ner. Jag märker ingen skillnad i att prova olika dieter angående stelheten och smärtan. Utan det som funkar för mig är att acceptera, ta det lugnt. Vila när jag behöver vila. Proppa i mig smärtstillande enligt ett schema, försöka hitta på något som är givande för en själv när jag orkar. Och träna lite core eller pilates. Jo att vara kär och känna sig älskad gör underverk med. Men är inte aktuellt för mig, för tillfället... It sucks..
    Om man har jojobantat mycket eller på annat sätt svält sin kropp så kan det ta upp till 3 månader innan kroppen förstår att den inte ska behöva göra det mer. Går man upp i vikt så är ju inte det bra men då har man ätit något fel eller att man kanske haft mens? Eller så kanske du på annat sätt samlat vatten?
    Äntligen är hon här, vår älskade Moa
  • blommanigbg
    IsaCMoJs skrev 2009-09-28 14:49:08 följande:
    Om man har jojobantat mycket eller på annat sätt svält sin kropp så kan det ta upp till 3 månader innan kroppen förstår att den inte ska behöva göra det mer. Går man upp i vikt så är ju inte det bra men då har man ätit något fel eller att man kanske haft mens? Eller så kanske du på annat sätt samlat vatten?
    Hade inte jojobantat. Är 165 och väger 58 kg. Vilket jag vägt i över ett år. Trots vanlig kost och tom godis ibland.. Lchf fungerade helt enkelt inte på mig.
Svar på tråden Du som lever med ständig värk, typ Fibromyalgi.