• Milkina cerka

    Du som lever med ständig värk, typ Fibromyalgi.

    Du som lever med ständig värk typ Fibromyalgi
    Har du fibromyalgi eller liknande diagnos?

    Jag såg att den gamla tråden stängts, så jag tänkte att jag startar upp en ny igen.

    Fortsättnigstråd för oss med fibromyalgi och liknande smärttillstånd..nya och gamla hälsas välkommna!

    Länkar till tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m42265366.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m36022393.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m33694531.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m39124174.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-24 18:33
    Här är länken till en som hjälper folk mot Försäkringskassan:
    goransoderlund.se/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-28 16:07
    Inser att jag missat länka till förra tråden, så här är den: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m44965317.html

  • Svar på tråden Du som lever med ständig värk, typ Fibromyalgi.
  • Milkina cerka
    carita1974 skrev 2009-09-29 18:12:11 följande:
    Idag har jag *klappar mej på huvudet* ringt H-C och krävt en remiss till reumatologen.Så imorgon ska en doktor ringa mej.Hoppas bara att denna doktor lyssnar och skickar en remiss.... Kram
    Bravo!
  • carita1974
    Milkina cerka skrev 2009-09-29 18:17:04 följande:
    Bravo!
    Tack!Hoppas bara jag kan stå på mej ang remissen.Vill inte gå till H-C här..dom kan inte göra nått för mej iaf
    Nu är det på tiden att jag träffar en reumatolog.
  • Ronjan709

    Nu har jag inte läst ikapp vad de andra svarat dig men jag tog ju kontakt med Auroramottagningen innan (på råd av andra här på fl) Och det var ju jättebra för då skrev de in i journalen till förlossningspersonalen att jag hade fibro o jag känner att jag faktiskt fick väldigt bra förståelse på förlossningen (bb var inte lika bra med det är en annan historia)
    Jag fick också komma till förlossningen innan o pröva olika ställningar där så jag visste på förhand vilka som absolut inte skulle gå med min kropp o ingen försökte lura mig att försöka de heller.
    Så det är mitt tips.


    destino skrev 2009-09-26 13:29:12 följande:
    hej, hej, tack för info.... jag är förtfarande höggravid, lycklig, men ont,ont överallt... hoppas bli mamma snart fast lite orolig då jag är så stel om hur skall jag kunna röra på mig och vilken ställning under fl, trännar lite men fastnar lätt i ett läge???? höfterna kan lätt glida ur och det gör inte saken bättre.... förra ggn sa jag ifrån på fl, men de tyckte jag avr gnälig och då tryckte de till hit och ditt och jag kunde inte fixa mina höfter på flera år???? så jag skrev det i fl brevet och hoppas att det hjälper.... annars mår jag bra i övrigt, är hoppfull och glad att jag klarade mig igenom denna långa graviditeten med foglossning och sjukskrivning sen maj och att jag gick ut max 2 ggr i vecan, även om det var bara 10 meter... nästa gång om det blir nån nästa gång tänker jag bo i ett hus så att man kan sitta ute ändå...fast inte gå så mycket;))))
  • Ronjan709
    242 skrev 2009-09-28 19:37:39 följande:
    hejhej..tack spomenka att du sa till... om du fortfarande har prob.med knölen på fingret mste du ju gå till dr!!ajabaja! gikt tror ja man kolla via nån urisyra... sjukvårdsgarantikansliet har härt av sig! dom har fixat en reuma-tid till mig:) wooohooo va helt klart bra at vända sig till dom:)
    Grattis!
  • Milkina cerka

    Sia75 - Roligt att sed ig här . Hur är det med er då?

  • Ronjan709

    Destino:
    Nu ser jag att du ska föda när som helst. Så då får mitt tips om att kontakta aurora o studiebesök på förlossningen vara till ngn annan som har lite längre tid kvar

    Vad spännande o lycka till!!!
    Försök lägga bort alla tankar på vad du ska göra sen nu. Stressa inte utan försök bara vila tills det är dags.
    Kram!

    Spomenka: Tack för inbjudan o ursäkta att jag är så hattig i min medverkan i denna tråd. Är inne i ngn slags period där jag inte alltid vill läsa om fibro eller värk så mkt . Ungefär som jag tror att jag mår bättre om jag ignorerar allt...

    5e nov är ju VÄLDIGT länge att vänta om man har det som du. Kan du ringa dem o säga att i fall de får återbud ngn gång så kan de ringa dig o du kan komma med kort varsel? De fungerade för mig en gång. Då fick jag på så sätt komma tidigare än remissen. Kanske värt att prova?

  • Ronjan709
    Gaztongirl skrev 2009-09-27 11:19:03 följande:
    Själv har jag bf 8:e okt och gjorde sista arbetsdagen i fredags. Hoppas att jag kanvila lite innan bebis kommer nu eftersom det ju finns en del som ska göras också.
    Lycka till du också! Det kan ju ske närsom helst för dig med.
    Hoppas du får vila lite innan nu!
    Kram
  • Ronjan709
    Milkina cerka skrev 2009-09-29 21:47:28 följande:
    Sia75 - Roligt att sed ig här . Hur är det med er då?
    Jo det är ganska bra med oss. Har mera värk i och för sig nu sen min sons pappa åkte men det var ju väntat. Men det är en rolig period nu då den lille börjat sitta o säga bwa bwa ba bu bu osv . Händer mkt nu i hans utvecklingen.
    kram
  • Milkina cerka

    Sia 75 - Förstår dig så väl, ibland står allt vad fibro mig högt upp i halsen så att jag varken vill tänka på det, läsa om det eller känna efter var det gör ont som värst just den dagen..

    Skulle kolla efter återbud om jag inte hade barnen att tänka på, skola, hämtning från skola och en man som jobbar ungefär 15mil bort enkel resa.. - är bara att proppa i sig värktabletter o. vänta på att den 5:e nov skall komma.
    Kommer på ett sätt att bli ett litet avbrott o. brejk för mig, funderar på att åka till pappa kvällen innan o. umgås med honom o. sova över för att sedan röntgas på morgonen dagen efter.

  • Ronjan709
    Milkina cerka skrev 2009-09-29 22:02:14 följande:
    Sia 75 - Förstår dig så väl, ibland står allt vad fibro mig högt upp i halsen så att jag varken vill tänka på det, läsa om det eller känna efter var det gör ont som värst just den dagen..Skulle kolla efter återbud om jag inte hade barnen att tänka på, skola, hämtning från skola och en man som jobbar ungefär 15mil bort enkel resa.. - är bara att proppa i sig värktabletter o. vänta på att den 5:e nov skall komma.Kommer på ett sätt att bli ett litet avbrott o. brejk för mig, funderar på att åka till pappa kvällen innan o. umgås med honom o. sova över för att sedan röntgas på morgonen dagen efter.
    Ja just det. När din man jobbar så långt borta så fungerar det ju inte att ta återbud. Usch. Ja låter ingen kul alls. Men att ha ett litet avbrott o åka o hälsa på din pappa låter ju bra
Svar på tråden Du som lever med ständig värk, typ Fibromyalgi.