• Milkina cerka

    Du som lever med ständig värk, typ Fibromyalgi.

    Du som lever med ständig värk typ Fibromyalgi
    Har du fibromyalgi eller liknande diagnos?

    Jag såg att den gamla tråden stängts, så jag tänkte att jag startar upp en ny igen.

    Fortsättnigstråd för oss med fibromyalgi och liknande smärttillstånd..nya och gamla hälsas välkommna!

    Länkar till tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m42265366.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m36022393.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m33694531.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m39124174.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-24 18:33
    Här är länken till en som hjälper folk mot Försäkringskassan:
    goransoderlund.se/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-28 16:07
    Inser att jag missat länka till förra tråden, så här är den: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m44965317.html

  • Svar på tråden Du som lever med ständig värk, typ Fibromyalgi.
  • 242

    petra..ja,jag såg det på din press förut...:(
    tråkigt att du behövde bli sjupensionär så ung.det är verkligen illa när man inte kan palceras någonstans pga av sin sjukdom!
    jag hoppas innerligt att jag hittar något som fungerar snart!

    klart du ska väga för och mot:) feel free:)
    bara du kan avgöra om du rokar eller ej?

    hoppas du finner en mirakelmedicin snart (tipsa mig då)


    Ja,jag har dyslexi..
  • carita1974

    Sköld körtel provet visade inget
    Ska in till läkaren nästa vecka....*sucK*
    Vill bara veta varför jag har sååå ont...vad är det för feeeeeeeel
  • carita1974

    Söta Nasse skrev 2009-10-06 10:55:21 följande:


    vill inte skrämmas, men jag har verkligen blivit sämre för varje graviditet. Tar nog heller livet av mig än är gravid. Skulle garanterat göra abort.Jag är så rädd för att bli gravid att jag måste ta ett gravtest så fort kroppen är konstig även om vi inte ens haft sex.. hahah vadå livrädd. Riktig jäkla skräck, men det kan ju förklara för hur jäkla pissigt jag mådde när jag var gravid.Har pratat med min man och om inte han steriliserar sig så kommer jag boka in en operation, för jag vill ha frid i mina tankar. Tror verkligen inte att jag kommer ångra mig och om jag gör det så är det nog lättare att acceptera än att acceptera denna smärta som jag uppenbarligen inte kan acceptera överhuvudtaget.Har ju mina 2 små buspojkar redan som jag har nog med.
    Så har det även blitt för mej...mer värk ni efter 3:e barnet...och lite under Grav.
  • Milkina cerka
    carita1974 skrev 2009-10-08 18:40:32 följande:
    Sköld körtel provet visade inget Ska in till läkaren nästa vecka....*sucK*Vill bara veta varför jag har sååå ont...vad är det för feeeeeeeel
    Klart att du vill veta vad det är för fel - men nu är iaf just d e t uteslutet som orsak, för att se ngt positivt i värkeländet.
  • carita1974
    Milkina cerka skrev 2009-10-08 19:00:02 följande:
    Klart att du vill veta vad det är för fel - men nu är iaf just d e t uteslutet som orsak, för att se ngt positivt i värkeländet.
    Jo jag vet..känns som vi inte kommer komma fram till vad det är bara...
    TAck för peppen!Kram
  • blommanigbg

    Kram alla värksystrar.
    Har varit hemma hela veckan nu liggandes i min säng. Väntar på att det här skovet ska vända. Ska vara hemma veckan ut med..
    Kan det vara så att tradolon är mer effektiv än dexofen? För mig alltså. När jag tänker efter var smärtorna mer lindrade med tradolon.
    Fasst min läkare på Gottfries sa att de har samma verkan..

  • Milkina cerka
    carita1974 skrev 2009-10-08 19:06:24 följande:
    Jo jag vet..känns som vi inte kommer komma fram till vad det är bara... TAck för peppen!Kram
    Inte ä n n u kanske men n å g o n gång får man ju hoppas.

    Blommanigbg - Kramar tillbaka . Låter som att du har det jobbigt. Tror att man får pröva sig fram, oavsett om verkan borde vara samma med samma verksamma substans i så k a n medicinerna vara olika verkningsfulla för samma person.
    Har varit med om det själv o. sett det samma hos min pappa.
  • 242
    blommanigbg skrev 2009-10-08 19:07:24 följande:
    Kram alla värksystrar. Har varit hemma hela veckan nu liggandes i min säng. Väntar på att det här skovet ska vända. Ska vara hemma veckan ut med..Kan det vara så att tradolon är mer effektiv än dexofen? För mig alltså. När jag tänker efter var smärtorna mer lindrade med tradolon.Fasst min läkare på Gottfries sa att de har samma verkan..
    de har absolut inte samma verkan!! de kanske rekomenderar dexo då den inte är lika beroende framkallande?
    jag får noll effekt av dexofen,men bra effekt av tradolan och tramadol.

    min syster tex,når effekt av dexofen,så de är nog mkt peron till person.

    dock,börjde jag få migränliknande huvudvärk av tradolan när jag började efter grav.så jag äter den inte längre...lite synd.eller mycket synd,me tanke på vilket behov av smärtsillande man har.
    Ja,jag har dyslexi..
  • Gaztongirl

    blommanigbg: Dexofen är väl mycket "mildare" tablett. Jag märker skillnad på Tradolan och Tramadol fast det är precis samma medicin

  • blommanigbg
    242 skrev 2009-10-08 21:18:08 följande:
    de har absolut inte samma verkan!! de kanske rekomenderar dexo då den inte är lika beroende framkallande?jag får noll effekt av dexofen,men bra effekt av tradolan och tramadol.min syster tex,når effekt av dexofen,så de är nog mkt peron till person.dock,börjde jag få migränliknande huvudvärk av tradolan när jag började efter grav.så jag äter den inte längre...lite synd.eller mycket synd,me tanke på vilket behov av smärtsillande man har.
    Jag mådde väldigt illa av tradolan hela tiden. Så helt bra var den inte.. Jobbigt när en tablett funkar på ett sätt men inte riktigt på ett annat.
Svar på tråden Du som lever med ständig värk, typ Fibromyalgi.