• Chaktio

    Vi som haft mf/ma men nu väntar första barnet under vår/sommar 2010

    Efter ett mf i juli är jag nu återigen gravid och hoppas att det ska gå vägen denna gången! I så fall kommer mitt och sambons första barn att titta ut i slutet på maj.

    Tänkte starta en tråd där vi som väntar första barnet efter tidigare mf/ma kan prata strunt, ventilera vår oro och dela med oss av våra förhoppningar!

    Häng på! Blir vi några stycken kan vi ju göra en bf-lista, också, så småningom!

  • Svar på tråden Vi som haft mf/ma men nu väntar första barnet under vår/sommar 2010
  • Chaktio
    Monsterpannkaka skrev 2009-10-20 20:57:34 följande:
    hihihi! så snuttigt. Nu blev det plötsligt på riktigt... :)Får man fråga hur gamla ni är?
    Ja, det var faktiskt jättekul att se sambons reaktion! Han har ju varit betydligt mer trögstartad i det här med bebisverkstaden, liksom...

    Jag blir 33 nu i slutet på året och sambon 34.
  • Chaktio
    microscopic skrev 2009-10-20 21:16:58 följande:
    Jag fick exakt samma svar från min gyn läkare när jag var upp i v7 och fick se de lilla hjärtat slå :) underbart!! Är i v16 nu och hoppas att allt ska gå bra!! :)
    Härligt! Även om de säger så så längtar man ju till att vara lite längre gången, ju längre desto säkrare, liksom! När har du BF?
  • microscopic
    Chaktio skrev 2009-10-21 07:02:06 följande:
    Härligt! Även om de säger så så längtar man ju till att vara lite längre gången, ju längre desto säkrare, liksom! När har du BF?
    Ja absolut, man vill ju bara att veckorna ska gå! Jag har BF den 9 april, kanske blir bakåt eller framåt ska på ul den 2 nov :D
    Mår liksom lite läskigt bra, nån mer som känner så?
  • Monsterpannkaka
    Chaktio skrev 2009-10-21 07:00:38 följande:
    Ja, det var faktiskt jättekul att se sambons reaktion! Han har ju varit betydligt mer trögstartad i det här med bebisverkstaden, liksom...Jag blir 33 nu i slutet på året och sambon 34.
    åh, det blev liksom på riktigt för han med :)
    När vi var på inskrivningssamtalet satt pojkvännen helt stolt och sträckte på sig och log och bara såg helt nöjd ut. Riktigt mysigt!

    Jag mår också oförskämt bra.. man undrar om den verkligen är där inne? Nu var det ju bara två vckor sen jag var på ultraljud, ett tidigt sådant.. men iaf.. jag menar, vad gör han där inne egentligen?
    kan man ringa å fråga tror ni?

    jag ahr inte mitt rul förrän 27:e november.. hur ska jag kunna hålla mig tills dess?
  • Chaktio

    Jag har tänkt ringa och boka inskrivning på telefontiden i em. Men jag har lite ångest, faktiskt. Hann ju gå på hälsosamtal förra gången, dagen innan mf, och jag vill inte ha samma BM som jag hade då... Och jag vet inte riktigt hur jag ska lägga fram det?

    Anledningen är att jag tyckte hon verkade ganska ointresserad och stelbent. Nästan vad jag än frågade så var svaret "Näää, det vet jag faktiskt inte", och hon hade inte koll på enkla saker som att toxoplasmaparasiten dör av nedfrysning... Och när jag berättade att jag brukar ta reda på vilt som min sambo skjutit så tyckte hon att jag måste sluta med det medan jag är gravid. När jag sa att jag inte ville sluta med det så tycker jag att hon borde inlett en diskussion om vilka risker jag tar och också vilka säkerhetsåtgärder jag skulle kunna vidta, istället för att bara: Jo, det måste du!

    Jag vill ha en BM som går att diskutera med! Och som är intresserad och påläst och som vill ta reda på sånt hon inte vet!

    Hur säger man det på ett bra sätt? Och vad gör jag om det är "min" BM som svarar? Usch, ångest...

  • AnAngel

    Chaktio: Jag hade sagt att de känns konstigt att ha "samma" igen efter att jag fick mf, och vill börja om med allt!
    Va kul att du fick se den lilla, glad för din skull!

  • microscopic

    Ja jag skulle också säga en sån sak... Klart du inte ska behöva ha en sådan nära kontakt som en BM faktiskt är, under denna underbara tid!!

  • Monsterpannkaka

    Jag hade nog sagt samma sak, eller såhade jag sagt rakt ut att jag ville hae n annan eftersom jag inte fick det gensvar som jag behövde...

    jag gjorde samma ordning denn gång, ultraljud först o sen inskrivning hos bm..allt för att minska oron?

  • Chaktio

    Usch, jag har fortfarande inte bokat någon tid för inskrivning. Ringde MVC i onsdags em och givetvis var det min "gamla" bm som svarade. Jag fick panik och slängde på luren!!! Jag som brukar vara en lugn och sansad människa som tar mogna beslut...

    Men det var ju bra tips att säga att jag vill "börja om". Jag ska ta mod till mig och ringa igen på måndag...

  • microscopic

    Ja säg så.. Jag är rätt nojig eller jag var efter mitt mf, vill jag verkligen inte ha samma, kändes super skumt ju, vart som en tvångstanke, och dom förstog det jättebra!! Berätta hur de gick?

Svar på tråden Vi som haft mf/ma men nu väntar första barnet under vår/sommar 2010