• MartinaL86

    Mamma i December som bor i Skåne området?

    Hej på er!

    Hur har det gått/går det för er alla?

  • Svar på tråden Mamma i December som bor i Skåne området?
  • MartinaL86
    Stumpan84 skrev 2009-11-13 14:46:02 följande:
    Hej hej! Bor i Malmö och har BF den 8/12 så bara 25 dagar kvar här! Mår bra förutom sömnbrist och känns som att gossen (jupp vet att det är en pojke) ska försöka krypa upp under revbenen på mig! Mitt andra barn, har redan en son på 6 år och han ser fram emot lillebror! Han börjar bli lika otålig som mig nu hahaHar köpt hem i princip allt förutom vagn... det ska fixas i nästa vecka....Nått mer ni vill veta så hojta!
    Hallå. Vad kul att höra. Samma här, det känns en hel del vid revbenen.. och man kan ju verkligen inte undvika att känna sparkar och liknande. Vi skall faktiskt få en tjej! :)

    Ja, vi har handlat allt som behövs förutom skötbord.. men det vet vi vilket vi skall ha.
    Jag har bf den 23/12. så idag är där 40 dagar kvar.. längtar så.
  • Kia82
    MartinaL86 skrev 2009-11-09 16:05:59 följande:
    Åh jag förstår att det måste vara jobbigt i och med att du har det väldigt besvärligt. Men snart så är det lilla livet ute och förhoppningsvis mår du bra igen.Har du haft några jobbiga förlossningar eller har det gått bra för dig?Jag börjar bli väldigt nervös, och tänker en hel del på förlossningen.
    Mina förlossningar har gått smidigt så det är inget som jag går och fasar över även om det är lite småpirrigt. Fick idag veta att bebben är fixerad och så här tidigt (v.35+3) har jag inte haft fixerade barn tidigare, dom har blivit det precis innan förlossningen.
  • PriceLess

    Hej hej

    här har ni en till som ska ha bebis i dec...BF 8 DEC..

    maila gärna..:)

    söker efter andra som också ska vara mammaleidga samtidigt.

  • MartinaL86
    Kia82 skrev 2009-11-16 12:14:10 följande:
    Mina förlossningar har gått smidigt så det är inget som jag går och fasar över även om det är lite småpirrigt. Fick idag veta att bebben är fixerad och så här tidigt (v.35+3) har jag inte haft fixerade barn tidigare, dom har blivit det precis innan förlossningen.
    Okej. Jag är rätt så nervös, men inte så jätte jätte mycket som att jag går och tänker på det jämt. Jag tar mer dagen som den kommer.

    vad menas med det? : )
  • MartinaL86
    PriceLess skrev 2009-11-17 09:21:22 följande:
    Hej hejhär har ni en till som ska ha bebis i dec...BF 8 DEC..maila gärna..:)söker efter andra som också ska vara mammaleidga samtidigt.
    Hej! :) Vad roligt. är det första barnet?
    var bor du någonstans? Jag ska vara mammaledig from 1 december och framåt.
  • Kia82
    MartinaL86 skrev 2009-11-17 16:38:37 följande:
    Okej. Jag är rätt så nervös, men inte så jätte jätte mycket som att jag går och tänker på det jämt. Jag tar mer dagen som den kommer.vad menas med det? : )
    Det är naturligt att vara nervös speciellt när det är första gången, jag var jättenervös när jag väntade Alice.
    Vad som menas med att barnet är fixerat? Att det har sjunkit så långt ner med huvudet i bäckenet att det sitter fast och inte går att rucka på.
  • MartinaL86
    Kia82 skrev 2009-11-18 11:27:01 följande:
    Det är naturligt att vara nervös speciellt när det är första gången, jag var jättenervös när jag väntade Alice.Vad som menas med att barnet är fixerat? Att det har sjunkit så långt ner med huvudet i bäckenet att det sitter fast och inte går att rucka på.
    Oj. Ja okej. Är det farligt?

    Hoppas allt är okej annars.
  • Kia82
    MartinaL86 skrev 2009-11-18 18:09:55 följande:
    Oj. Ja okej. Är det farligt?Hoppas allt är okej annars.
    Neeej det är inte farligt, snarare en naturlig del av förlossningsförloppet. Bebben lägger sig i startposition.
  • Kia82

    Hur mår ni andra nu när det börjar att närma sig med stormsteg?
    Jag har 27 dagar kvar till bf idag och kan inte riktigt fatta att det snart är dags att bli tre-barnsmamma?? Har det jobbigt om nätterna, har svårt att somna och måste springa på toaletten stup i ett och har sen jättesvårt att somna om igen. Att ha det så här är faktiskt jobbigare än att ha en liten nyfödd iallafall enligt mig som har lite erfarenhet sen innan. Ser iallafall fram emot en barnfri helg och sovmorgnar nu för på morgontimmarna är då jag sover som bäst nu.
    Spjälsängen ska också upp denna helgen ochh BB-väskan hade jag tänkt att packa så att man slipper att tänka på den sen.

    Ha en skön helg allihop!

  • Pusselbiten86

    Hej hej :) Får man hänga på här ? heter Emma, bor i kristianstad. Väntar vårt 3e barn den 19 Dec. :) Bara 28 dagar till :) Har 2 söner sedan 06 & 07 :)


    Noah 0605, Thias 0707, Syskon 091219 *LYCKLIG*
Svar på tråden Mamma i December som bor i Skåne området?