• MartinaL86

    Mamma i December som bor i Skåne området?

    Hej på er!

    Hur har det gått/går det för er alla?

  • Svar på tråden Mamma i December som bor i Skåne området?
  • Kia82
    Stumpan84 skrev 2009-11-24 22:03:38 följande:
    Jaha då vart man hemma! Åkte ju in den 17:e för misstänkt vattenavgång vilket bekräftades när jag kom in. Va då i 36+6. Dock så låg pojken väldigt högt upp så jag fick inte åka hem igen för att invägnta värkar utan fick snällt bli sängliggandes och fick enbart gå till toaletten och då fick jag ringa efter dom så dom fick lyssna på hans hjärta. När tredje dagen kom (fredag) och inga värkar hade startat så satte men gel på min tapp. Detta fick en massa värkar till att komma men det är vanligt med gel. Dom trodde jag skulle behöva iaf 2 doser till. Dock behövdes inte de. Under hela dagen så hade jag värkar var femte minut. Inte förens vid 12 på natten till lördagen så blev det riktigt jobbigt! Stod ut tills klockan va ca 4 på morgonen och då ville jag ha smärtlindring. Hon kollade min tapp och jag va då öppen 3 cm. Så det blev ner till förlossningen och ringa efter blivande fadern! Kom ner och mötte upp han vid halv 5 och satte mig i duschen. Sååååå skönt! Dock efter 1 timme så gav jag upp och ville ha lustgas! Då var jag öppen 4 cm. Andades in lustgasen och blev såååå avslappnad! Så skönt de va för jag hade inte fått sova på över 1 dygn. Dock så efter ett tag tog inte lustgasen topparna av mina värkar (jag va feg och ville inte höja för mycket) och då föreslog hon pedetin (tror jag de hette) som dels skulle få mig att slappna av och dels få mig till att öppna mig snabbare. Haffade den direkt och den funkade super! Trodde jag sov under hela mitt öppningsarbete =P Klockan 9 på morgonen va jag inne i krystvärkar och 09.42 va lilla Alex ute! =D
    Stort grattis till dig!

    En liten bit av min slempropp gick igårkväll och jag har haft molnvärk i magen under natten men var inte kvar när jag vaknade men nu så känns det som att den kommer smygande igen. Håller tummarna för att den här lille också vill komma ut snart.
  • MartinaL86
    Stumpan84 skrev 2009-11-24 22:03:38 följande:
    Jaha då vart man hemma! Åkte ju in den 17:e för misstänkt vattenavgång vilket bekräftades när jag kom in. Va då i 36+6. Dock så låg pojken väldigt högt upp så jag fick inte åka hem igen för att invägnta värkar utan fick snällt bli sängliggandes och fick enbart gå till toaletten och då fick jag ringa efter dom så dom fick lyssna på hans hjärta. När tredje dagen kom (fredag) och inga värkar hade startat så satte men gel på min tapp. Detta fick en massa värkar till att komma men det är vanligt med gel. Dom trodde jag skulle behöva iaf 2 doser till. Dock behövdes inte de. Under hela dagen så hade jag värkar var femte minut. Inte förens vid 12 på natten till lördagen så blev det riktigt jobbigt! Stod ut tills klockan va ca 4 på morgonen och då ville jag ha smärtlindring. Hon kollade min tapp och jag va då öppen 3 cm. Så det blev ner till förlossningen och ringa efter blivande fadern! Kom ner och mötte upp han vid halv 5 och satte mig i duschen. Sååååå skönt! Dock efter 1 timme så gav jag upp och ville ha lustgas! Då var jag öppen 4 cm. Andades in lustgasen och blev såååå avslappnad! Så skönt de va för jag hade inte fått sova på över 1 dygn. Dock så efter ett tag tog inte lustgasen topparna av mina värkar (jag va feg och ville inte höja för mycket) och då föreslog hon pedetin (tror jag de hette) som dels skulle få mig att slappna av och dels få mig till att öppna mig snabbare. Haffade den direkt och den funkade super! Trodde jag sov under hela mitt öppningsarbete =P Klockan 9 på morgonen va jag inne i krystvärkar och 09.42 va lilla Alex ute! =D
    Åh!! grattis så jätte mycket.. vad skönt att han äntligen är ute!! : )
    Kul att få läsa hur det gick till för dig!! Hur mår du nu?

    Snart är det dags här. Är beräknad till den 23:e men barnmorskan tror att hon kommer tidigare.. så får hoppas på det! :D

    Ha det toppen och njut..
    Kram!
  • Pusselbiten86
    Kia82 skrev 2009-11-28 19:27:43 följande:
    Hur går det för er alla?
    Jag mår skit.... Ska prata med min BM när jag ska dt på tisdag... Orkar inget fyskiskt eller psykiskt.. Är helt knäckt här ghemma...  Jag skulle njuta av denna gravven - de har jag gjort med, men inte nu mera :(
    Noah 0605, Thias 0707, Syskon 091219 *LYCKLIG*
  • Kia82
    Pusselbiten86 skrev 2009-11-28 22:06:03 följande:
    Jag mår skit.... Ska prata med min BM när jag ska dt på tisdag... Orkar inget fyskiskt eller psykiskt.. Är helt knäckt här ghemma...  Jag skulle njuta av denna gravven - de har jag gjort med, men inte nu mera :(
    Usch vad trist att du känner så. Jag är också riktigt trött på det här nu men man får härda ut den tiden som är kvar. Är vansinnigt trött på den stora magen och att inte kunna sova ordentligt, letar tecken och går och känner efter hela tiden. Har vansinnigt ont i ryggen och av foglossningen. Känns som att jag har jättelång tid kvar fast egentligen är det bara 19 dagar fast jag kommer säkert att gå över för det har jag gjort med de andra barnen. Räknar väl lite lätt med att få fira jul på förlossningen eller iallafall på patienthotellet.
    Var bara tvungen att gnälla av mig lite jag med. Nu ska jag gå och lägga mig, ryggen knäcker mig.
  • MajaMi

    åh va dagarna går långsamt nu tycker jag =) har BF 2:a advent, om exakt en vecka... igår började jag känna "molande" känningar, som innan man ska få mens. Inte att det gör ont, som värkar utan bara den där känslan liksom.. vet inte om det tyder på något men hur som helst så är det iaf NÅGOT (hoppas). Tror även jag börjat känna av en del sammandragningar sista nätterna..

  • MajaMi
    Kia82 skrev 2009-11-28 22:21:11 följande:
    Usch vad trist att du känner så. Jag är också riktigt trött på det här nu men man får härda ut den tiden som är kvar. Är vansinnigt trött på den stora magen och att inte kunna sova ordentligt, letar tecken och går och känner efter hela tiden. Har vansinnigt ont i ryggen och av foglossningen. Känns som att jag har jättelång tid kvar fast egentligen är det bara 19 dagar fast jag kommer säkert att gå över för det har jag gjort med de andra barnen. Räknar väl lite lätt med att få fira jul på förlossningen eller iallafall på patienthotellet. Var bara tvungen att gnälla av mig lite jag med. Nu ska jag gå och lägga mig, ryggen knäcker mig.
    har också jätteont i ryggen, vet hur det är! eller det är mer svanken/skinkan.. går som en gammal kärring och har to.m kryckor hemma! tur det snart är över =) vi får härda ut!
    Du får se det som att du får en fin julklapp iaf om det nu blir då ;)
  • Kia82
    MajaMi skrev 2009-11-29 17:56:16 följande:
    åh va dagarna går långsamt nu tycker jag =) har BF 2:a advent, om exakt en vecka... igår började jag känna "molande" känningar, som innan man ska få mens. Inte att det gör ont, som värkar utan bara den där känslan liksom.. vet inte om det tyder på något men hur som helst så är det iaf NÅGOT (hoppas). Tror även jag börjat känna av en del sammandragningar sista nätterna..
    Åhh vad skönt för dig att det bara är så kort tid kvar nu, hoppas att du slipper gå över allt för många dagar. Molnande värk eller "mensvärk" är väl egentligen växtvärk så det är kanske bebben som lägger på sig dom sista grammen och livmodern som lägger ut lite till.
Svar på tråden Mamma i December som bor i Skåne området?