• Xgirl83

    Vi från "Första barnet i november 2007" - del 9

    Wow, del 9!!

    am zandra = Noah 2/11 (BF 24/10) (bebis i magen BF april -10)
    Reyngirl = Sierra 9/11 (BF 12/11), Caspian 12/1 -09
    CarlAstrid = Elias 10/11 (BF 8/11)
    X-girl83 = Selma 16/11 (BF 14/11) (bebis i magen BF maj -10)
    Skorpiona = Vidar 23/11 (BF 26/11), Tor 30/11 -08
    Lindispindis84 = Oliver 24/11 (BF 16/11), Ella & Emanuel 9/4 -09
    Ain = Miriam 26/11 (BF 20/11) (bebis i magen BF april -10)
    Solstice = Alexander 28/11 (BF 22/11)
    Blemmert = Lisa 30/11 (BF 29/11), Leo 23/5 -09
    Malia75 = Emil 3/11
    Virre85 = Elias 3/11

    Jag hoppas jag fick med alla som skriver i tråden nu.

  • Svar på tråden Vi från "Första barnet i november 2007" - del 9
  • lunaria

    vad skönt att era små somnar bra nu . nu har vi problem istället, Noah var vaken titt som tätt hela natten, hua. sen var iväg till Uppsala idag på ul, och det var ingen alien där inne utan en helt otrolig liten varelse som var så vacker och frisk . vi lyckades övertala sköterskan om att ändå kolla efter könet (inget de gör på akademiska), men vår lilla pyre var envis och knep ihop med bena så hon/han är lite blyg av sig eller vill att mamma och pappa ska få en överraskning sen . det var helt underbart och jag var nära till tårarna för jag kan äntligen pusta ut över att allt var bra. tänkte jag skulle sätta ut bild på bloggen eller i galleriet ikväll

    x-girl: grattis till Selma!! gratulerade på bloggen, men gör det här med. ja vi vann 30 plagg för 30 kronor. visserligen blev det lite frakt på det då, men billigt ändå . nu ligger de på posten så vi ska hämta ut sen, hihi

  • Malia75

    Xgirl och Ain: Nepp, jag fick inte ens komma dit. Vi bor ca 3 min från dagis, så det är inte problemet. De sa att "barnen är så annorlunda när föräldrarna är med, och fotografen vill inte ha föräldrar med i rummet". Nehepp.

  • Xgirl83

    Malia: Men gud så dåligt! Jag hade själv tyckt att det var jättetrist att missa fotograferingen. Bilderna kom för övrigt på posten idag.

    Zandra: Ååh vad roligt med ultraljud och att allt såg bra ut!! Men typsikt då att Noah ska börja strula med sömnen också nu då, han som brukar sköta sig. Har tyvärr inga tips på vad orsaken kan vara.

    Bara för att jag sa för några dagar sedan att jag inte känt bebisen än, så kände jag hur det bubblade till flera gånger igår och ett par gånger idag. Hur mysigt som helst.

    Idag har Andreas och Selma vaccinerat sig så nu är vi vaccinerade hela familjen (Selma ska ju dock ha en spruta till om tre veckor).

  • Ain

    zandra: vad skönt att allt sag bra ut! Var bebis korsade benen pa vart UL men tillslut ville han visa vad det var för en sort

    Xgirl: mysigt att känna bebisen! Det är ju skönt när man själv kan känna att den finns där och lever...

  • lunaria

    x-girl: ååh va kul att du känt av bubbel . min moderkaka ligger i framkant så det är nog därför jag inte känner av ibland, men annars är det nog mycket fart därinne, speciellt idag får jag tillägga. skönt att ni alla är vaccinerade nu . vi orkar inte bege oss dit ens för det är så långa köer och det är i så fall bara Noah och inte Dan som får ta just nu..

    Ain: ja vår var väldigt envis, men hon kollade ju bara en gång. hade varit kul att veta men men..

    Noah's sömn har blivit bättre igen, jag tror han är inne i en fas helt enkelt för det är mycket gnäll och han tar min hand så ska jag gå precis där han är o om jag inte gör det så slänger han sig på golvet o vrålar. han hade lite feber igår, men inget som märktes på energinivån, puh. idag var han helt feberfri, men jag har istället legat däckad. vet inte om nå't håller på att bryta ut..dessutom har jag fått knottriga utslag i hela ansiktet, antagligen av min stora förbrukning av citrusfrukter så jag hoppas de försvinner snart. vi har köpt stora nät av clementiner o apelsiner, men nu är det slut på det. Noah har också fått liknande utslag, men inte lika mycket så vi får nog bli lite mer försiktiga. och konstigt nog så tål Dan det, han som har varit så allergisk förr...

  • Xgirl83

    Zandra: Förra graviditeten hade jag noja på apelsiner och clementiner, och jag som normalt ÄR överkänslig mot det kunde äta hur mycket som helst under graviditeten utan att få exem. Jäkla otur om det är tvärt om för dig! Vad jobbigt att du legat däckad idag. Hoppas det är nåt som kroppen tar hand om innan det bryter ut...

    Jag är lite orolig faktiskt för jag trodde ju verkligen att jag kände bebisen flera gånger i tisdags och ett par gånger i onsdags, men sen dess har jag inte känt nåt. Egentligen så tror jag inte att man behöver känna bebisen varje dag så här tidigt, men löjligt nog så är jag ändå lite orolig. Men det behöver ju inte ens ha varit bebisen jag kände härom dagen, och då har jag ju inget att oroa mig för eftersom man inte alls behöver känna det i v 17.

    Jag är smått förkyld igen, verkar som att jag får varenda liten förkylning som Selma drar hem nu. Lite tröttsamt!

    Vad ska ni hitta på i helgen då?

  • lunaria

    x-girl: skönt att du iaf kan äta de när du är gravid, har du fått någon noja denna gång då?? jag tror inte heller att du borde oroa dig för att du inte känner av bebis varje dag. vissa dagar känner jag ingenting, medan andra dagar känns det som rena festen inne i magen . jobbigt om du skulle dra på dig en förkylning nu också. nu går det jättemycket virus här så man går ju smått o bara väntar på att de ska attackera en.

    idag så hjälper Dan vår kära granne att flytta. usch kommer att bli så tomt här sen då tre lägenheter av sex kommer att stå tomma i slutet av november. fast jag är glad över att vår andra granne kommer till att flytta, rena knarkaren, och igår var 7:e gången vi ringde till störningsjouren då de åter igen haft så hög musik så Noah till o med vaknade. jag ska väl gå ut en stund med Noah och så kanske vi får lite besök. sen har jag väl lite plugg i helgen. inte så mycket som händer mao, jag känner mig lite piggare från igår iaf så ja borde väl egentligen ta det lite lugnt...mina utslag börjar försvinna tack o lov, höll på att klia ihjäl mig igår.

  • Xgirl83

    Ja, enda sedan jag skrev att jag var orolig igår så har jag bara känt mig löjlig för det, för logiken säger mig att bebisen har så gott om plats ännu så att jag känner den säkert bara om den ligger på ett visst sätt, vilket den kanske gjorde under ett par dagar bara. Eller så var det inte ens bebisen jag kände, fast det kändes så. Jag var inte lika nojig när jag väntade Selma. Men det är kanske det att jag tidigare denna gången kan fatta att det är en ny liten person som är i magen, som jag redan älskar på nåt sätt. Med Selma var det nog svårare att fatta, t o m när hon var född faktiskt.

    Vi har varit på en härlig promenad här för det är sol idag. Men ikväll blir det ensamt för Andreas ska på fest. Men det kan vara skönt det också.

  • Ain

    Hehe, vill ni se datorerna min man sitter stora delar av sin dag framför? Och hans närmsta kollegor? Markus själv hade gatt hem för att natta Miriam när denna film gjordes. Det är alltsa fran i fredags da cern körde in stralen i acceleratorn igen.

    www.dn.se/webbtv/nyheter/se-uppstarten-av-lhc-1.999049

    själva filmen är ju inte sa superintressant precis, men men...

  • CarlAstrid

    Hej! Som vanligt går det för lång tid mellan mina inlägg så jag ahr massor att skriva och kommentera. Hoppas jag inte glömmer nåt!

    Grattis Selma! Hoppas ni hade en trevlig födelsedag. Och grattis Ain till Miriams kommande lillebror! Hoppas ni hittar ett fint namn.

    xgirl: Bra att du kommer ihåg och förnya tråden. Har själv varit med om att bli avstängd för spamming. Man får skicka gästboksinlägg till några och mail till några så kanske man slipper bli avstängd. Har du meddelat de som du inte kunde göra innan om den nya tråden?

    Vaccination: Vi har faktiskt vaccinerat oss hela familjen. Egentligen var det Emil som skulle göra det, för han är astmatiker men så tyckte de vi kunde komma hela familjen. Nu ska Elias få en andra omgång av vaccinet vecka 49.

    Kalas: Angående kalas på dagis så har vi föräldrar röstat fram hur vi vill ha det på födelsedagar och har bestämt oss för glass.

    Ska lägga in en bild på Elias tårta som jag gjorde till hans kalas. Hände nåt lustigt. Emils mamma lovade att ta med sig en tårta till kalaset som vi skulle ha med familjen. Och hon hade med sig en köpt tårta. En jättefin bil från filmen cars. Och då såg ju hemmagjorda biltårta helt befängd ut jämfört med den Jag som kämpade så... Så vi åt min hemmagjorda tårta på släktkalaset så fick den fina tårtan vara till barnkalaset dagen efter. Elias är helt såld på sin nya briobana!! Han leker med den i timmar varje dag.

    Sov-strulare: Skönt att höra att fler har problem med det. Måste vara nån fas av nåt slag. Elias har varit hur lätt som helst att lägga i över ett år, men nu de senaste veckorna har det strulat en del. Ibland lägger han sig som vanligt men ibland vill han absolut inte och då får man lirka och lirka, för blir det skrik så blir det nästan omöjligt att lägga honom. Antar att det är del av trotsen och att det snart går över.

    Jul: Vi har slingat slant här hemma och det blir Skåne-jul i år, Bohuslän nästa och så får vi hålla på att åka runt sådär i några år...

    Potta: Har en fråga, är det några av era barn som har för vana att stoppa handen i blöjan när de bajsat? Elias har börjat med detta och vi har därför intensifierat potträningen nu för att det verkar som om han blir väldigt medveten om detta med bajset. Jag tycker det är fruktansvärt äckligt att behöva torka bajs från han händer och ev leksaker. Så det blir intensiv potträning till jul. De pottränar ju inte på dagis så han kommer inte att lära det sig som det är nu.

Svar på tråden Vi från "Första barnet i november 2007" - del 9