• Dizan81

    Snacktråd för oss med BF December-09 (Del4)

    Fortsättning från våra tidigare trådar vilket innefattar följande;

    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-11-233/m42610883.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-233/m44878512.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-11-233/m47124013.html

    Gemensam Bebis & BF lista: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m48837629.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-05 16:55
    Gemensam Blogglista: www.familjeliv.se/Forum-11-233/m49163950.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 22:48
    Fortsätter här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-303/m50926456.html

  • Svar på tråden Snacktråd för oss med BF December-09 (Del4)
  • jeng

    paska,
    det ingår inte alls här jag har fått kollat tappen pga mycket förvärkar, för att se om man behöver beordra vila osv.... och nu då bebis räknas som välkommen så kollar man inte längre trots att jag har förvärkar fortfarande. dock kommer de väl kolla i nästa vecka då jag ska till läkre för igångsättningssamtal osv...

    det är vanligare att de kollar om man ligger på övertid, eller iaf närmar sig!

  • bebisjakt

    Suck o stön, här har de varit ganska lugnt hela eftermiddage, men jag har som sagt fortfarande et konstant tryck neråt men mensvärken har nästan avtagit helg. Har nästan lite lust att mysa till de med sambon för lite extra hjälp på traven :P vi får väll se vad han säger tror han är ganska mycket motstådader till det.

    Pickaboo: va skönt att någonting har hänt iaf, vem vet vi kanske ligger där inne samtidigt trots allt heh :) Men vi har ju fortfarnade inte setts så vi känner kanske inte igen varandra men förhoppningsvis känner J igen dig iaf :P :)

    Grattis till Hugo :)

  • Jloow

    Ang Bf-listan (även om jag precis var in och la till mig då jag ramlat bort) tycker jag att det är bättre och bara starta en helt ny Så får aktiva helt enkelt fylla i den.. nu är det ju över flera 100 som ligger där och kanske 75% som inte är aktiva.
    Tror inte någon skulle ta illa vid sig om man gjorde så.. Bara min åsikt..
    Snart hamnar vi förhoppningsvis ovan sträcket.. Åker in i morgon eftermiddag för kontroll och ev. inläggning för igångsättning..

    Idag har jag packat BB-väskan.. Har verkligen inte velat göra det tidigare men i morgon är det som sagt dags.. Känns som att jag glömt massor..
    några tips från er som redan varit in..

    Var det något som ni inte hade klarat er utan eller insåg var helt onödigt?? Jag har hört att man rekommenderar att ta med eget toapapper så det har jag gjort..

  • jeng

    Jloow,
    ja det var lite så jag tänkte att den gamla kan ju ligga kvar, men om vi nu flyttar in den till vår bebistråd, där det står att det är VÅR tråd som hör till den här tråden... då känns det ju mer ok att ta bort folk menar jag...

  • pickaboo
    paska skrev 2009-12-01 21:30:34 följande:
    Grattis Konichiwa!!! Som andra sagt, ingen drömförlossning - men det viktigaste är att du har ditt lilla Pyre och att allt gick bra! Jag är så glad för din skull! En fråga till alla er som fått undersöka tappen och så. Ingår det i de vanliga rutinerna hos er? Eller är det av speciella anledningar? Min BM har inte nämnt något om liknande underslkning trots att jag berättade att jag tror att min slemmis börjat gå och att jag har en massa molvärk. Här verkar man bara invänta det som ska ske.
    Min bm kollar inte heller tappen utan det har ju gjorts på mig pga de prematura sammandragningarna. Idag åkte jag in pga att jag inte känt bebisen alls på ett par dagar. Samma läkare som jag ska till bedömning för igångsättning hos på måndag. Det var hon själv som ville kolla och ge mig en hinnsvepning.
  • paska
    pickaboo skrev 2009-12-01 22:00:59 följande:
    Min bm kollar inte heller tappen utan det har ju gjorts på mig pga de prematura sammandragningarna. Idag åkte jag in pga att jag inte känt bebisen alls på ett par dagar. Samma läkare som jag ska till bedömning för igångsättning hos på måndag. Det var hon själv som ville kolla och ge mig en hinnsvepning.
    jeng skrev 2009-12-01 21:37:31 följande:
    paska, det ingår inte alls här jag har fått kollat tappen pga mycket förvärkar, för att se om man behöver beordra vila osv.... och nu då bebis räknas som välkommen så kollar man inte längre trots att jag har förvärkar fortfarande. dock kommer de väl kolla i nästa vecka då jag ska till läkre för igångsättningssamtal osv... det är vanligare att de kollar om man ligger på övertid, eller iaf närmar sig!
    Ok. Jag undrade om jag snuvades på undersökningar här Jag menar, jag är ju supernyfiken på hur det går för min lilla tapp (en mening jag aldrig trodde att jag skulle skriva :p). Skulle vara trevligt att veta att det börjat hända saker liksom
    ♥ En liten i december ♥ www.emmyz.net
  • Mii

    Grattis konichiwa! kul att höra från dig och att du äntligen fått din lille

    pickaboo: Håller tummarna för att det drar igång på iktigt för dig nu!

    Och lycka till imorgon Jloow! kommer med spänning vänta på uppdatering från dig om hur det har gått med allting när du väl har ditt pyre i famnen

  • jeng

    ja de provlar ju hellre en hinnsvepning om de kan det, än planerar en igångsättning. alltså om det ändå är tal om en igångsättning så gör de ju det de kan på omedicinsk väg för att hjälpa det på rätt väg.

  • Dizan81
    Jloow skrev 2009-12-01 21:50:42 följande:
    Ang Bf-listan (även om jag precis var in och la till mig då jag ramlat bort) tycker jag att det är bättre och bara starta en helt ny Så får aktiva helt enkelt fylla i den.. nu är det ju över flera 100 som ligger där och kanske 75% som inte är aktiva. Tror inte någon skulle ta illa vid sig om man gjorde så.. Bara min åsikt.. Snart hamnar vi förhoppningsvis ovan sträcket.. Åker in i morgon eftermiddag för kontroll och ev. inläggning för igångsättning.. Idag har jag packat BB-väskan.. Har verkligen inte velat göra det tidigare men i morgon är det som sagt dags.. Känns som att jag glömt massor.. några tips från er som redan varit in.. Var det något som ni inte hade klarat er utan eller insåg var helt onödigt?? Jag har hört att man rekommenderar att ta med eget toapapper så det har jag gjort..
    ÅRETS SMARTASTE IDÉ! :) Den är faktiskt onödigt lång! Alla i tråden in & skriv i BF-datum igen i tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m48837629.html så slipper vi krångla med alla som står med & inte är aktiva!
Svar på tråden Snacktråd för oss med BF December-09 (Del4)