• Dizan81

    Snacktråd för oss med BF December-09 (Del4)

    Fortsättning från våra tidigare trådar vilket innefattar följande;

    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-11-233/m42610883.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-233/m44878512.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-11-233/m47124013.html

    Gemensam Bebis & BF lista: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m48837629.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-05 16:55
    Gemensam Blogglista: www.familjeliv.se/Forum-11-233/m49163950.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 22:48
    Fortsätter här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-303/m50926456.html

  • Svar på tråden Snacktråd för oss med BF December-09 (Del4)
  • jeng

    Bebisjakt,
    För bara nån vecka sen, då Tage hade mer problem med magen, åt han ca 90 var 4e timma (dvs när han ersatte amningen med ersättning). Nu när han har det bättre äter han ca 130 var 4e timma. Så snabbt borde han inte ha ökat bara av större behov så att säga. Och jag tror det beror på magen också pga att han plötsligt ammar minst 10 minuter istället för 5-6 minuter...

    Krya på er!!!

  • k girl

    Vad har minifom för effekt egentligen? Vi velar fram och tillbaka ifall vi ska ge det till honom, ibland känns det som om han får svårare att få ut bajs och pruttar när han har fått det i ett par dagar. Är det tänkt att de ska prutta mindre, eller?

  • AnnaLie82

    Bebisjakt:
    Vi ger Lova så mycket hon vill ha, ibland är det 40 ml, ibland 150 ml. BVC har sagt att vi ska ge henne så mycket hon vill ha. Jag ammar ju också så vi vet egentligen inte hur mycket hon får i sig men hon blir nöjd.

  • Nallebjörnis
    k girl skrev 2010-01-09 22:20:26 följande:
    Vad har minifom för effekt egentligen? Vi velar fram och tillbaka ifall vi ska ge det till honom, ibland känns det som om han får svårare att få ut bajs och pruttar när han har fått det i ett par dagar. Är det tänkt att de ska prutta mindre, eller?
    det är ju till vid spädbarnskolik.. ja har väldigt mycket mjölk och lillan är väldigt glupsk så hon sväljer mycket luft när hon äter. så vi ger det så hon inte får ont i magen. hon pruttar mer nu för att få ut luften lixom.. står ju på att man bara får använda i 2-3 dagar men vi fick order av bm att använda varje dag i 1 vecka pga våra problem och ja tycker det funkar super bra!
    vet inte om du blev vettigare av mitt svar.. skrev bara vad ja fått veta och gör.. hoppas det funkar bättre för er om ni har problem! kram
    *Michaela Victoria 091216* www.nallebjornis.bloggagratis.se
  • Dizan81

    jucea: vill så tidigt som möjligt få någon typ av rutiner att han sover i sin säng då det är natt - då jag lägger honom för kvällen liksom för att det annars bara blir ett virrvarr av inga rutiner alls & jag känner att det straffar sig i längden. eftersom det inte heller funkat nå vidare med att han somnar någonstans på kvällen utan bara krånglar & bökar så känner jag att vi lika gärna kan försöka få in en liten kvällsrutin redan nu. Det blir även lättare för Lucas att vara med & hjälpa till innan han har kväller såsmåningom....

    Nu är vi inne på femte vakentimmen & just nu spelar ingenting någon större roll. Han kommer inte till ro ordentligt. Precis när han håller på att somna så rycker han till & vaknar till alternativt spottar ut nappen & vaknar. Så är det inte på dagarna så lösningen hittas nog snart hoppas jag.....

    Nu ska jag lägga mig & hoppas att P kan somna igen nu!!

    GONATT!

  • k girl
    Nallebjörnis skrev 2010-01-09 23:07:22 följande:
    det är ju till vid spädbarnskolik.. ja har väldigt mycket mjölk och lillan är väldigt glupsk så hon sväljer mycket luft när hon äter. så vi ger det så hon inte får ont i magen. hon pruttar mer nu för att få ut luften lixom.. står ju på att man bara får använda i 2-3 dagar men vi fick order av bm att använda varje dag i 1 vecka pga våra problem och ja tycker det funkar super bra! vet inte om du blev vettigare av mitt svar.. skrev bara vad ja fått veta och gör.. hoppas det funkar bättre för er om ni har problem! kram
    Ja, det är samma här - jag har mycket mjölk, kraftig utdrivningsreflex och Hugo hinner inte riktigt med. Men jag vet inte om jag upplever någon skillnad.
  • Dizan81
    Nallebjörnis skrev 2010-01-09 23:07:22 följande:
    det är ju till vid spädbarnskolik.. ja har väldigt mycket mjölk och lillan är väldigt glupsk så hon sväljer mycket luft när hon äter. så vi ger det så hon inte får ont i magen. hon pruttar mer nu för att få ut luften lixom.. står ju på att man bara får använda i 2-3 dagar men vi fick order av bm att använda varje dag i 1 vecka pga våra problem och ja tycker det funkar super bra! vet inte om du blev vettigare av mitt svar.. skrev bara vad ja fått veta och gör.. hoppas det funkar bättre för er om ni har problem! kram
    bara använda minifom 2-3 dagar?? är det minifom vi pratar om??
  • minimilla

    Heej alla!

    Nu e det jätte länge sen jag var här inne! Haft fullt upp även om Liam sovit och ätit bra hela tiden!

    Liam hade gulsot när han föddes men det e borta nu. ammar inte längre eftersom han inte gick upp i vikt. Pumpade o gav NAN varrannan gång. Men jag glömde bort att pumpa mellan gångerna så det sinade.

    Men jag tycker ändå att det e ok. Gav dottern oxå NAN så det spelar ingen roll.

    Han äter ca 130 men nu verkar det som om vi måste höja till 150. Ibland äter han men verkar ändå inte nöjd.

    Problemet är att han är dunder förkyld. Har varit inlagda på sjukhuset för att han fick feber o inte åt.. Men det vände på en dag vilket var skönt!

    Här e det så att han blir ledsen frammåt kvällen och verkar ha svårt att varava ner... vi försöker göra samma saker så att man ngn gång kan få in en rutin..men precis när man tror att man fått det ändrar han på allt..

    Har inte hunnit läsa allas inlägg.... Hur har ni andra det? Vore kul att höra!

  • minimilla

    Ang vikten har jag gått ner allt jag gick upp.. ca 12 kilo. Men jag vill ner till min ideal vikt så när jag varit hos bm ska det börjas träna! har hört att man måste vänta minst 8 v efter snittet...

  • minimilla
    bebisjakt skrev 2010-01-09 21:35:24 följande:
    Hej tjejer, har vairt lite tyst från mig då vi alla tre ligger i en dunder förkylning. Melvin har lite små svårigheter med andningen framför allt när han äter. Appropå att äta så ger vi lilleman 90mml ersättning var 4de timme och det är rekomendationerna när dem är 0-1 månad. Men nu blir han hungrig var tredje timme istället så vi får nog gå upp till 120 mml ersättning. Någon annan som ger ersättning till sina små? hur mycket ger ni? Melvin är 3 veckor nu.
    Han har nog en utvecklingsfas att gå igennom. Så gjorde vår Liam med! Ökade då ersättningen och han blev super nöjd. Nu dock e han inne i ny fas och vi måste höja..

    Liam är nu 6 ½ v.

    Vår kille  e oxå förkyld o har svårt m andningen. Köpte en sug till näsan..o det e sååå bra! det underlättar för natten i kombination m nezeril pipetter.
Svar på tråden Snacktråd för oss med BF December-09 (Del4)