• Dizan81

    Snacktråd för oss med BF December-09 (Del4)

    Fortsättning från våra tidigare trådar vilket innefattar följande;

    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-11-233/m42610883.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-233/m44878512.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-11-233/m47124013.html

    Gemensam Bebis & BF lista: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m48837629.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-05 16:55
    Gemensam Blogglista: www.familjeliv.se/Forum-11-233/m49163950.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 22:48
    Fortsätter här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-303/m50926456.html

  • Svar på tråden Snacktråd för oss med BF December-09 (Del4)
  • Bellebusis
    jeng skrev 2010-01-09 16:29:21 följande:
    Dizan, Som de andra säger är det ju bättre att toppa, så du vet at han får i sig mjölken i första hand. Dock är det ju inget som blir tokigt av att blanda så att säga. Det är cokså vanligt att man blandar sen runt 4-6 månader då man börjar med välling, att man antingen blandar mjölk med välling eller ersättning med välling. Det är också många som har haft problem att få sina barn att ta ersättning och DÅ brukar det funka att blanda mjölk och ersättning och öka mängden ersättning gradvis. Bellebusis, Jag har gått ner ca 11-12 kg sen innan förlossningen, men det är ju bara bebis och vatten och såna saker. Annars går jag inte ner ett dugg förrän jag slutar amma. Många går ju ner mha amningen, men det gör alltså inte jag, istället kan jag faktiskt gå UPP nåt kilo... Nu har jag iaf bestämt mig för att jag kör igång med GI på måndag. Det stör inte amningen, så det funkar ju bra! Dock är jag orolig för att det ska bli som sist, att jag inte gick ner ett skit oavsett vilken diet jag körde på... Men det lär väl märkas....
    men kanske lätt för mej att säga nu, men ta ingen panik på din vikt! :) du går ner senn då du går ner... jag har ju också kilon att gå ner nu, men tänker inte på det så...får ta det som det kommer mera... vill jag tex. äta en bulle då gör jag det! :)
    (¯`°?.¸ ღ Isabelle & Benjamin ღ ¸.?°´¯)
  • Bellebusis
    AnnaLie82 skrev 2010-01-09 22:31:53 följande:
    Bebisjakt: Vi ger Lova så mycket hon vill ha, ibland är det 40 ml, ibland 150 ml. BVC har sagt att vi ska ge henne så mycket hon vill ha. Jag ammar ju också så vi vet egentligen inte hur mycket hon får i sig men hon blir nöjd.
    själv pumpar ju jag så VET ju hur mkt Benjamin får i sej, men han e INTE nöjd om han inte får 160 ml typ... :) han e ett riktigt matvrak!! :) men han växer så det knakar också... :) 4, nåt kilo redan :) men vill inte ge mera än 160 för han spyr ju bara upp det då...
    (¯`°?.¸ ღ Isabelle & Benjamin ღ ¸.?°´¯)
  • Nallebjörnis
    k girl skrev 2010-01-09 23:12:29 följande:
    Ja, det är samma här - jag har mycket mjölk, kraftig utdrivningsreflex och Hugo hinner inte riktigt med. Men jag vet inte om jag upplever någon skillnad.
    oki synd här verkar det iallafall funka.. hoppas det bli bättre för er snart!
    Dizan81 skrev 2010-01-09 23:13:38 följande:
    bara använda minifom 2-3 dagar?? är det minifom vi pratar om??
    står väl på att om det inte hjälper inom 2-3 dagar ska läkare kontaktas.. antog då att man bara fick använda det i 2-3 dagar.. men kan ju ha missförstått det. sorry...
    *Michaela Victoria 091216* www.nallebjornis.bloggagratis.se
  • Dizan81
    Nallebjörnis skrev 2010-01-10 17:21:04 följande:
    står väl på att om det inte hjälper inom 2-3 dagar ska läkare kontaktas.. antog då att man bara fick använda det i 2-3 dagar.. men kan ju ha missförstått det. sorry...
    hi hi - det är lugnt ;) antog nästan att det va så - tänkte bara säga till så ni inte slutar när det väl börjar hjälpa :)

    Nu har mitt lilla "monster" äntligen somnat till första gången idag *puh*
  • Nallebjörnis
    Dizan81 skrev 2010-01-10 17:27:55 följande:
    hi hi - det är lugnt ;) antog nästan att det va så - tänkte bara säga till så ni inte slutar när det väl börjar hjälpa :) Nu har mitt lilla "monster" äntligen somnat till första gången idag *puh*
    bm sa att vi skulle använda det varje dag i 1 vecka och det har ju verkligen hjälpt jue.. men på tis har det ju gått 1 vecka ju.. kommer hon börja skrika igen då...

    skönt... ja bädda ner min i vagnen tillslut.. hon sover jätte fint på nätterna *peppar peppar* men typ inget på dagarna. så la henne i vagnen och gick ut.. var ute 1½timme somna på en gång sen sov hon 1½ timme hemma i vagnen när vi kommit in...{#lang_emotions_smile}
    *Michaela Victoria 091216* www.nallebjornis.bloggagratis.se
  • Dizan81
    Nallebjörnis skrev 2010-01-10 17:37:46 följande:
    bm sa att vi skulle använda det varje dag i 1 vecka och det har ju verkligen hjälpt jue.. men på tis har det ju gått 1 vecka ju.. kommer hon börja skrika igen då... skönt... ja bädda ner min i vagnen tillslut.. hon sover jätte fint på nätterna *peppar peppar* men typ inget på dagarna. så la henne i vagnen och gick ut.. var ute 1½timme somna på en gång sen sov hon 1½ timme hemma i vagnen när vi kommit in...
    Skönt & vara ute & gå & att dom sover bra i vagnen iaf, men jag har bara varit så matt idag - ville bara att han skulle somna så jag hann plocka & röja undan lite, men, men...det kommer ju en dag imorgon också ;)

    Men om det hjälpt så tror jag inte att ni måste sluta med det? Är väl om det inte blivit bättre inom 2-3 (eller som för er en vecka) som man ska sluta med det & kontakta läkare? Vi har använt det från att han var ca 2 veckor & använder fortfarande.
  • Nallebjörnis
    Dizan81 skrev 2010-01-10 17:48:15 följande:
    Skönt & vara ute & gå & att dom sover bra i vagnen iaf, men jag har bara varit så matt idag - ville bara att han skulle somna så jag hann plocka & röja undan lite, men, men...det kommer ju en dag imorgon också ;) Men om det hjälpt så tror jag inte att ni måste sluta med det? Är väl om det inte blivit bättre inom 2-3 (eller som för er en vecka) som man ska sluta med det & kontakta läkare? Vi har använt det från att han var ca 2 veckor & använder fortfarande.
    Mmm samma här... får hembesök imorgon ju...
    oki.. ska kolla med BM imorgon vad hon säger.. ja vill ju inte vara med om detta skriket igen ju.. hemskt jue..
    *Michaela Victoria 091216* www.nallebjornis.bloggagratis.se
  • jeng

    Bellebusis,
    Ja, visst stör jag mig på vikten, men det är ju efgentligen inte det som är huvudproblemet nu. Utan det stora problemet är ju att jag fortfarande har problem med halsbränna, och att jag fått framfall, plus att jag har jätteont i fogarna fortfararande. Allt är ju viktrelaterat, så jag lär ju fortsätta må skit sålänge kilona är kvar, även om jag bortser från själva kilofrågan så att säga... Så jag måste få bort kilona på nåt vis, iaf en del av dom för att se om det blir bättre.

    Minifom får man ju använda länge!! Vi skulle använda det "konstant" till Ted sålänge han hade problem. Det som står på flaskan att man ska använda max 2-3 dagar är att om det inte har blivit bättre om 2-3 dagar så ska man söka läkarhjälp just för att då kan problemen bero på nåt annat, tex allergier.

    Idag har min pojk velat äta flaskan var 4e timma som vanligt, MEN också amma var 4e timma!!! dvs han har ätit varannan timma typ ända sen tidigt imorse... Hmm undrar vad det är frågan om!

  • jeng

    Oj, nu såg jag att flera redan skrivit hur det var med minifom, det hade inte uppdaterats så jag hade inte de sista inläggen! sorry!

  • minimilla

    Jag hade minifom till min dotter men jag tyckte inte det hjälpte överhuvudtaget!

    Denna gången verkar jag inte ens behöva det!

Svar på tråden Snacktråd för oss med BF December-09 (Del4)