• Trillian80

    Vi som väntar barn i december DEL 3

    Så, nu är en ny tråd startad eftersom den förra snart kommer att stängas ner!
    Ni som fortfarande ska ha barn kan ju börja på en lista så lägger jag upp den inom några dagar om ni vill. =)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-05 10:45
    annat82 BF 2/12 (1:a barnet)
    hejbebis BF 2/12 (1:a barnet)
    Aleex BF 3/12 (1:a barnet)
    Carr0n BF 6/12 (3:e barnet)
    Nallebjörnis BF 7/12 (1:a barnet)
    nuffis BF 9/12 (2:a barnet)
    Lillpluttan bf 10/12 (1:a barnet)
    mama30 BF 10/12 (2:a barnet)
    pluddrupp BF 11/12 (1:a barnet)
    Ysmania BF 12/12 (1:a barnet)
    MaryMalou BF 14/12 (2:a barnet)
    Yellow BF 14/12 (1:a barnet)
    nina1977 bf 14/12 (3:e barnet)
    Nettie1 bf 16/12 (1:a barnet)
    Yariija BF 16/12 (2:a barnet)
    solrosen1 bf 17/12 (1:a barnet)
    Pusselbiten86 BF 19/12 (3:e barnet ) Vändning eller snitt .....
    Mållan 1 bf 20/12 (2 & 3:e barnet, twins)
    mother of BF 21/12 (2:a barnet)
    Lillaguldfisken BF 22/12 (2:a barnet)
    Trillian80 bf 23/12 (1:a barnet)
    lördagsgodis BF 28/12 (igångsättning 14/12) (2:a barnet)
    Sissi86 BF 29/12 (flicka, 2:a barnet)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-06 09:56
    mideriaa BF 5/12 (1:a barnet)
    AnnaLie82 BF 8/12 (1:a barnet)
    Plupp BF 22/12 (2:a barnet)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-06 20:12
    bebisjakt BF 2/12 (1:a barnet)
    Paska BF 10/12 (1:a barnet)
    GuggiS BF 19/12 (3:e barnet)
    Metallica0406 BF 25/12 (3:e barnet)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-02 19:15
    Fortsättningstråd när pluttarna väl tittat ut --->
    www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49570353.html

  • Svar på tråden Vi som väntar barn i december DEL 3
  • lördagsgodis

    Jag har oxå hyrt en tens och tycker den verkar bra, brukar använda den i svaken innan jag ska sova. På onsdag ska jag få en hinnsvepning, någon som gjort det? Känns lite läskigt men jag tror inte det kommer igång av det, men kanske vi får en liten innan lusia *Hoppas*

  • Jennypenny83

    Till er som väntar och inte har känningar:

    Det hade inte jag heller över huvudtaget innan. Jag hade mått prima hela dagen och tom kunnat dammsuga och tvätta golv. Jag satt i soffan på kvällen och som en blixt från klar himmel kom det en ordentlig värk. Sen fortsatte det därifrån :)
    Jag såg inte skuggan av någon slempropp, teckningblödning eller vattenavgång (bm tog hål på hinnan när jag var 7cm öppen).
    Jag var verkligen jätte snopen, och är det egentligen fortfarande när jag tittar på sonen hihi....

    Håller tummarna för att era bebisar snart vill komma ut!

  • Ebba091210
    Jennypenny83 skrev 2009-12-03 16:12:39 följande:
    Till er som väntar och inte har känningar:Det hade inte jag heller över huvudtaget innan. Jag hade mått prima hela dagen och tom kunnat dammsuga och tvätta golv. Jag satt i soffan på kvällen och som en blixt från klar himmel kom det en ordentlig värk. Sen fortsatte det därifrån :)Jag såg inte skuggan av någon slempropp, teckningblödning eller vattenavgång (bm tog hål på hinnan när jag var 7cm öppen).Jag var verkligen jätte snopen, och är det egentligen fortfarande när jag tittar på sonen hihi....Håller tummarna för att era bebisar snart vill komma ut!
    Då håller jag uppe hoppet en stund till då ;) hihi
  • Exina

    Ja nu är allt så himla konstigt och upp och ner.. Igår var jag orolig för jag tyckte inte lillen hade rört sig så mkt som han brukar men jag tänkte att jag skulle avvakta tills idag för å inte verka hysterisk. Idag har jag på fm mått superbra, städt och tvättat lite men sen helt tvärt började jag må dåligt, riktigt dåligt.. Yr, ont i huvudet, hjärtklappning och så har det känns som feber varit på g.. Det har varit FULL fart i magen, kickar och sammandragningar om vartannat.. Om jag är såhär slut nu, hur sjutton kommer jag känna om 10 dagar då det är tänkt att det ska va dags..

  • lillaguldfisken
    Yellow skrev 2009-12-03 09:06:24 följande:
    I så fall vill jag gå över 18 dagar... Eller vill och vill hehe. Så jag hoppas på bf -datumet eller lite tidigare
    Jag gick över 18 dagar med min son och det var inte det roligaste, kändes som om vecka efter vecka gick men aldrig fick man sin bebis. Mötte en i föräldragruppen som skulle ha långt efter mig på väg hem från bb med liten medans jag bara skulle på första övenburenhetskontrollen, det kändes grymt orättvist :(
    Fast denna gången kanske jag hellre skulle ta de 18 dagarna för att inte bebisen ska behöva komma mitt i jul och nyår...men sånt kank man ju tyvärr inte bestämma!
  • Trillian80

    Låg med molande mensvärk i någon timme innan jag somnade igår kväll, kändes ganska obekvämt men jag lyckades ju somna iallafall. Så jag tror inte att förvärkar kännetecknas av molande mensvärk, jag tror inte att risken är så stor att man misstar sig :)

    Har varit nere till Göteborg idag, gick på julmarknaden och det funkade ganska bra. Helt slut i revbenen nu dock... Men det var det värt, fick äntligen köpt den efterlängtade marsipanen :)

  • mother of

    Jag har fått en släng av xtrem trötthet över mig, orkar knappt göra något alls.. Och vi som har hämtat spjällisen - hade tänkt ställa iordning den idag.. Men de får vänta.. Lustigt de där, vet inte alls var tröttheten kommer ifrån.. Haha.. Jag orkade hålla ett ganska jämnt tempo på jobbet i allafall..

  • mama30

    mother of skrev 2009-12-03 21:25:33 följande:


    Jag har fått en släng av xtrem trötthet över mig, orkar knappt göra något alls.. Och vi som har hämtat spjällisen - hade tänkt ställa iordning den idag.. Men de får vänta.. Lustigt de där, vet inte alls var tröttheten kommer ifrån.. Haha.. Jag orkade hålla ett ganska jämnt tempo på jobbet i allafall..
    Lustigt, jag sov i nästan 2 timmar efter lunch idag, bara sådär! Har också ätit typ fyra bitar tårta (maken fyllde år i går, hur skall man kunna undvika att äta tårta som bara står där i kylen??).

    Förresten, dricker ni kaffe?? Jag har undvikit det (i början ville jag inte ens ha ju) hela grav men nu börjar suget smyga sig på. Är väl helt okej om man dricker nu eller??
Svar på tråden Vi som väntar barn i december DEL 3