• Trillian80

    Vi som väntar barn i december DEL 3

    Så, nu är en ny tråd startad eftersom den förra snart kommer att stängas ner!
    Ni som fortfarande ska ha barn kan ju börja på en lista så lägger jag upp den inom några dagar om ni vill. =)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-05 10:45
    annat82 BF 2/12 (1:a barnet)
    hejbebis BF 2/12 (1:a barnet)
    Aleex BF 3/12 (1:a barnet)
    Carr0n BF 6/12 (3:e barnet)
    Nallebjörnis BF 7/12 (1:a barnet)
    nuffis BF 9/12 (2:a barnet)
    Lillpluttan bf 10/12 (1:a barnet)
    mama30 BF 10/12 (2:a barnet)
    pluddrupp BF 11/12 (1:a barnet)
    Ysmania BF 12/12 (1:a barnet)
    MaryMalou BF 14/12 (2:a barnet)
    Yellow BF 14/12 (1:a barnet)
    nina1977 bf 14/12 (3:e barnet)
    Nettie1 bf 16/12 (1:a barnet)
    Yariija BF 16/12 (2:a barnet)
    solrosen1 bf 17/12 (1:a barnet)
    Pusselbiten86 BF 19/12 (3:e barnet ) Vändning eller snitt .....
    Mållan 1 bf 20/12 (2 & 3:e barnet, twins)
    mother of BF 21/12 (2:a barnet)
    Lillaguldfisken BF 22/12 (2:a barnet)
    Trillian80 bf 23/12 (1:a barnet)
    lördagsgodis BF 28/12 (igångsättning 14/12) (2:a barnet)
    Sissi86 BF 29/12 (flicka, 2:a barnet)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-06 09:56
    mideriaa BF 5/12 (1:a barnet)
    AnnaLie82 BF 8/12 (1:a barnet)
    Plupp BF 22/12 (2:a barnet)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-06 20:12
    bebisjakt BF 2/12 (1:a barnet)
    Paska BF 10/12 (1:a barnet)
    GuggiS BF 19/12 (3:e barnet)
    Metallica0406 BF 25/12 (3:e barnet)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-02 19:15
    Fortsättningstråd när pluttarna väl tittat ut --->
    www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49570353.html

  • Svar på tråden Vi som väntar barn i december DEL 3
  • Trillian80
    jonas76 skrev 2009-12-07 14:42:01 följande:
    Du är inte sist :PEnligt sista mens har ja BF 21/12enligt UL 30/12så får se när den lill* vill titta ut här
    Kanske blir januaribebisar isåfall, det skulle göra min sambo jätteglad, men jag vill gärna bli av med magen så snart som möjligt =P
  • Metallica0406
    Mideriaa skrev 2009-12-07 18:17:42 följande:
    hej vet exakt hur det känns visst är det frustrerande att bebisen inte är fixerad det är inte våran heller och jag skulle ha bebis för några dagar sen men den vill inte titta ut ännu. jag får lite mensvärk när jag går och lägger mej och igår var den lite jobbigare än förut. men fortfarande ingen bebis. bara att vänta och vänta hmm :)
    Barnet behöver heller inte vara fixerat före, uta det händer rätt ofta att bebisen fixerar sig antingen just vid värkarbetet eller så fixerar den sig aldrig. Har en kompis som väntade sitt första barn och han fixerade sig inte förns dagen före han tittade ut...och hon hade gått BF+2 då han tittade ut.
  • Ebba091210

    BF plus 4 idag!

    Sov riktigt dåligt inatt.. Magen var HELT stenhård(vilket den iofs varit sen i fredags) och så fort jag vände på mig fick jag som mensvärk i både mage å rygg och jag blev sååååå glad! Men de sluta efter en liten stund men då fick jag vänt på mig igen å då börja de igen och sen sluta de igen osv osv... Började få mer ont i svanken så då klädde jag på mig och begav mig ut på en långpromenad, träffade lite folk och sen började jag gå hem igen. Fick då mer ont i mage och rygg.. Kom hem och lagade mat, åt och nu sitter jag i soffan och de gör inte ONT någonstans längre.... SUCK.. Så nu är dammsugarn framme så här skall de städas och springa lite i trappen ner till förrådet i HOPP om att NÅGOT vill sig igång! Men de återstår och se.. Hoppet finns iaf :) Skall även till BM imorn. Undra om hon har något vettigt att säga?

    Vad har ni gjort idag då tjejer? =)

  • jonas76
    Trillian80 skrev 2009-12-07 18:32:37 följande:
    Kanske blir januaribebisar isåfall, det skulle göra min sambo jätteglad, men jag vill gärna bli av med magen så snart som möjligt =P
    Haha samma här! men jag vill helst att h*n ska ut NUUU!
    fast ska äta julbord med sambons jobb på söndag, så kan ju komma ut efter det :P
  • paska
    Ebba091210 skrev 2009-12-07 19:17:31 följande:
    BF plus 4 idag! Sov riktigt dåligt inatt.. Magen var HELT stenhård(vilket den iofs varit sen i fredags) och så fort jag vände på mig fick jag som mensvärk i både mage å rygg och jag blev sååååå glad! Men de sluta efter en liten stund men då fick jag vänt på mig igen å då börja de igen och sen sluta de igen osv osv... Började få mer ont i svanken så då klädde jag på mig och begav mig ut på en långpromenad, träffade lite folk och sen började jag gå hem igen. Fick då mer ont i mage och rygg.. Kom hem och lagade mat, åt och nu sitter jag i soffan och de gör inte ONT någonstans längre.... SUCK.. Så nu är dammsugarn framme så här skall de städas och springa lite i trappen ner till förrådet i HOPP om att NÅGOT vill sig igång! Men de återstår och se.. Hoppet finns iaf :) Skall även till BM imorn. Undra om hon har något vettigt att säga? Vad har ni gjort idag då tjejer? =)
    Känner typ som du. Får mensliknande smärtor då och då och tror att det ska komma igång, och sen bara avstannar det. Frustrerande!

    Var hos min BM idag och fick lyssna på Pyret iaf. Alltid lika mysigt

    Men nu ligger jag här i soffan och fick plötsligt väldigt ont i magen. Inte bara i nedre delen av livmodern som vanligt utan det verkligen sticker och ömmar i hela magen pus i livmodern, inget i svanken. Vad fan innebär det? Håller jag på och blir magsjuk också?
    ♥ En liten i december ♥ www.emmyz.net
  • Ebba091210
    paska skrev 2009-12-07 19:38:39 följande:
    Känner typ som du. Får mensliknande smärtor då och då och tror att det ska komma igång, och sen bara avstannar det. Frustrerande! Var hos min BM idag och fick lyssna på Pyret iaf. Alltid lika mysigt Men nu ligger jag här i soffan och fick plötsligt väldigt ont i magen. Inte bara i nedre delen av livmodern som vanligt utan det verkligen sticker och ömmar i hela magen pus i livmodern, inget i svanken. Vad fan innebär det? Håller jag på och blir magsjuk också?
    Tur att jag inte är ensam om de då.. :) Började lura på ifall de bara var min kropp som spelade mig ett spratt, men då vet jag de att andras kroppar också gör de ;)
    Ååh jag ÄLSKAR att lyssna på hjärtat! :) Gubben är för en gångs skull ledig imorn så han skall med å spela in hjärtljudet på sin nya mobil! Det blev så dåligt inspelat på min :S

    Nej fy inte skall vi tro att de skall vara magsjuka! Vi hoppas på att det är förvärkar eller något som vill börja dra igång :D
  • lördagsgodis

    Jag är lite orolig över hinnsvepningen på onsdag att det ska sätta igång efter den för då missar jag sonens lussefirande på dagis och på söndag ska vi till en hembygdsgård med svärmor och svägerskan och deras familjer och fika traditionsenligt så det skulle vara trist att missa och så har vi ingen självklar barnvakt heller.

    Så bebisen får snällt stanna inne tills på måndag nästa vecka men då får den gärna komma

  • Ebba091210
    lördagsgodis skrev 2009-12-07 20:08:38 följande:
    Jag är lite orolig över hinnsvepningen på onsdag att det ska sätta igång efter den för då missar jag sonens lussefirande på dagis och på söndag ska vi till en hembygdsgård med svärmor och svägerskan och deras familjer och fika traditionsenligt så det skulle vara trist att missa och så har vi ingen självklar barnvakt heller. Så bebisen får snällt stanna inne tills på måndag nästa vecka men då får den gärna komma
    Måste faktiskt säga de att jag tycker det verkar så läskigt med hinnsvepning :S Varför vet jag inte! :S
  • Pusselbiten86

    Bebis fortfarande i Rumpeläge först så den har till torsdag på sig annars blir jag mamma snaaaaaart


    Noah 0605, Thias 0707, Syskon 091219 *LYCKLIG*
  • Karla79
    Ebba091210 skrev 2009-12-07 20:22:32 följande:
    Måste faktiskt säga de att jag tycker det verkar så läskigt med hinnsvepning :S Varför vet jag inte! :S
    Jag tycker detsamma, jag undrar om det var det min BM menade att hon ska göra om 2 veckor (hon sa att hon skulle gå in och killa bebisen lite på huvudet ^^)
Svar på tråden Vi som väntar barn i december DEL 3