• Trillian80

    Vi som väntar barn i december DEL 3

    Så, nu är en ny tråd startad eftersom den förra snart kommer att stängas ner!
    Ni som fortfarande ska ha barn kan ju börja på en lista så lägger jag upp den inom några dagar om ni vill. =)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-05 10:45
    annat82 BF 2/12 (1:a barnet)
    hejbebis BF 2/12 (1:a barnet)
    Aleex BF 3/12 (1:a barnet)
    Carr0n BF 6/12 (3:e barnet)
    Nallebjörnis BF 7/12 (1:a barnet)
    nuffis BF 9/12 (2:a barnet)
    Lillpluttan bf 10/12 (1:a barnet)
    mama30 BF 10/12 (2:a barnet)
    pluddrupp BF 11/12 (1:a barnet)
    Ysmania BF 12/12 (1:a barnet)
    MaryMalou BF 14/12 (2:a barnet)
    Yellow BF 14/12 (1:a barnet)
    nina1977 bf 14/12 (3:e barnet)
    Nettie1 bf 16/12 (1:a barnet)
    Yariija BF 16/12 (2:a barnet)
    solrosen1 bf 17/12 (1:a barnet)
    Pusselbiten86 BF 19/12 (3:e barnet ) Vändning eller snitt .....
    Mållan 1 bf 20/12 (2 & 3:e barnet, twins)
    mother of BF 21/12 (2:a barnet)
    Lillaguldfisken BF 22/12 (2:a barnet)
    Trillian80 bf 23/12 (1:a barnet)
    lördagsgodis BF 28/12 (igångsättning 14/12) (2:a barnet)
    Sissi86 BF 29/12 (flicka, 2:a barnet)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-06 09:56
    mideriaa BF 5/12 (1:a barnet)
    AnnaLie82 BF 8/12 (1:a barnet)
    Plupp BF 22/12 (2:a barnet)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-06 20:12
    bebisjakt BF 2/12 (1:a barnet)
    Paska BF 10/12 (1:a barnet)
    GuggiS BF 19/12 (3:e barnet)
    Metallica0406 BF 25/12 (3:e barnet)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-02 19:15
    Fortsättningstråd när pluttarna väl tittat ut --->
    www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49570353.html

  • Svar på tråden Vi som väntar barn i december DEL 3
  • lördagsgodis

    Hemma från förlossningen med bara en hinnsvepning... Ska tillbaka imorgon och göra en till och läkaren sa att vi nog skulle få bebis i veckan men lite besviken är man ju att det inte satte igång idag...

  • solrosen1

    GRATTIS GRATTIS GRATTIS till nya bäbisarna

    Känns inte som de flesta behövde gå över så jättelänge eller har jag fel?? Kom någon dag efter eller någon dag före...det känns juh skönt.

  • topas

    BF idag Här har ni nog en som kommer gå över tiden om det inte vänder plötsligt... Har lite molvärk o "snälla" sammandragningar, men det är allt...
    Grattis till er som fått era små <3


    ★♥ Bebis 2009 ♥★
  • Venezuela

    Grattis till alla bebisar!

    Här är läget fortfarande oförändrat, dvs ingen bebis i sikte. Idag har jag gått 6 dagar över tiden och det känns som jag är skendräktig

  • topas
    Venezuela skrev 2009-12-14 10:48:30 följande:
    Grattis till alla bebisar!Här är läget fortfarande oförändrat, dvs ingen bebis i sikte. Idag har jag gått 6 dagar över tiden och det känns som jag är skendräktig
    Hm.. Jag kanske inte ska "klaga" än då.... Förstår hur det känns för dig. Många jag känner har fått innan BF så för mig känns det nästan som om jag gått över redan nu, även fast jag inte har det förrän om två veckor egentligen...
    ★♥ Bebis 2009 ♥★
  • Karla79

    Idag har samtliga kvinnor i min familj (mamma plus tre systrar) ringt oberoende av varandra inom 40 minuter och frågat hur det går- om jag var lite skrockfull skulle jag nästan se det som ett tecken :)

  • janniahlholm
    k girl skrev 2009-12-14 08:12:56 följande:
    Grattis till allihopa. Här har vi haft en natt från h-vetet. Klockan 23.45 vaknade Hugo och ville äta. Och efter det har han velat ligga vid bröstet konstant - inte äta, bara tutta - och vill det fortfarande. Han har blankvägrat nappen. Jag tror att jag vet vad det beror på. Missförstå mig rätt, jag gillar mina svärföräldrar. Men vi var där igår och (som vanligt) blev pojken hungrig just när vi skulle sätta oss och äta middag. Då tycker svärmor att jag ska äta och går och plockar upp honom. "Får jag ge honom nappen?" (inväntar inte svar, utan trycker in den i munnen på honom gång på gång på gång) och han storgråter medan hon försöker trösta. Meanwhile sitter jag och är skitstressad och med utdrivningsreflexer som gör att brösten både gör ont och sprutar mjölk (har insett att jag har väldigt känslig och kraftig utdrivningsreflex. Det räcker med att jag ska tänka på att amma för att det ska börja droppa). Ja, och alltsedan jag åt färdigt och tog tillbaka honom har han varit skitkonstig med amningen och velat tutta, tutta, tutta. Jag och Olov har varit så noga med att inte truga på honom nappen när han är hungrig (han spottar ut den, det gör han inte om han bara har sugbehov), och han har varken velat ligga klistrad vid bröstet eller nekat nappen på en vecka, nu känns det som om allt är sabbat. Fan också. Svärmor menar väl men i det här kändes det som om hon tänkte mer på "hålla bebis" än på Hugo och hans mor.
    fy va jobbigt :( det blir så fel när dom försöker vara till hjälp, men de förstår ju inte våra änglar som vi gör tyvärr. :( det är synd för dom menar ju väl egentligen..

    själv har jag problem av en helt annan karaktär. min tjej får inte tag om bröstvårtan :( så jag har amningsnapp, och hon vill inte alls ta den någon lång stund.. så jag har fått mata på flaska sen BB och har fått fortsätta med det här hemma, jag trugar med henne MINST en gång om dagen iallafall och försöker, men hon blir bara ledsen :( usch...

    och jag som sa innan jag fick att jag inte ville amma, och nu när jag vill så går det inte. fan också.

    däremot har jag jättemycket mjölk så jag pumpar järnet och hon äter iallafall bara bröstmjölk iallafall. har hela frysen full också. haha. så hon får iallafall den bästa maten, och det känns bra :)
  • Metallica0406
    janniahlholm skrev 2009-12-14 11:02:45 följande:
    k girl skrev 2009-12-14 08:12:56 följande: fy va jobbigt :( det blir så fel när dom försöker vara till hjälp, men de förstår ju inte våra änglar som vi gör tyvärr. :( det är synd för dom menar ju väl egentligen.. själv har jag problem av en helt annan karaktär. min tjej får inte tag om bröstvårtan :( så jag har amningsnapp, och hon vill inte alls ta den någon lång stund.. så jag har fått mata på flaska sen BB och har fått fortsätta med det här hemma, jag trugar med henne MINST en gång om dagen iallafall och försöker, men hon blir bara ledsen :( usch... och jag som sa innan jag fick att jag inte ville amma, och nu när jag vill så går det inte. fan också. däremot har jag jättemycket mjölk så jag pumpar järnet och hon äter iallafall bara bröstmjölk iallafall. har hela frysen full också. haha. så hon får iallafall den bästa maten, och det känns bra :)
    Ja det är inte lätt med andra personer som vill "hjälpa" men att det oftast blir fel.

    Jobbigt för dig då du vill amma och att det inte går riktigt så smidigt som du velat. Jag hade samma problem med första barnet, jag fick såriga bröstvårtor som aldrig ville läka. Jag kämpade i 2½ månad tills jag gav upp i ren förtvivlan och gick över till ersättning då jag inte ens kunde pumpa pga att det gjorde så grymt ont.
    Men det är ju superbra att du kan pumpa och ge henne bröstmjölk ur flaska!!
  • Venezuela
    Yellow skrev 2009-12-14 10:55:59 följande:
    Hm.. Jag kanske inte ska "klaga" än då.... Förstår hur det känns för dig. Många jag känner har fått innan BF så för mig känns det nästan som om jag gått över redan nu, även fast jag inte har det förrän om två veckor egentligen...
    Självklart får du "klaga", lika tråkigt att gå över oavsett hur länge det är. Sen vet jag ju också rent krasst att vi inte är överburna än, men man är ju så inställd på att den ska dyka upp efter 40 v att det ändå känns så.
  • mother of

    Som tur är så har ingen frågat "om de har hänt något" istället får jag en annan kommentar.
    Oj nu är de bara 7 dagar kvar, vad spännande..
    Jag kan som inte göra mer än att le. Orkar inte förklara för varenda kotte att de verkligen sker på BF DAGEN.. *mummel*
    Har BF 21'a december och jobbar sista dagen 22'a december, så får väl se hur chockade folk blir av att jag dyker upp sista dagen innan lovet.. *fnissar*

Svar på tråden Vi som väntar barn i december DEL 3