• Pepsikatten

    Tjattråden för oss som plussade runt den 19 Mars del 4

    Vi har ju blivit rätt så många nu som plussade runt 19 Mars och tråden till listan hittar ni i länken nedan

    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m42495456.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m45090416.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m47515505.html

    Här följs vi nu åt och stöttar varandra genom våran långa resa framöver!

    5/11 Lycka05, Luleå, 2:a barnet, Mindra, 2975 g, 47 cm (BF 23/11)
    11/11 Cotten, 1:a barnet, 3985 g, 52 cm (BF 14/11)
    17/11 Pinkmoe, Skövde, 1:a barnet, Astrid, 2985 g, 49 cm (bf 24/11)
    13/11 Ikkapikka, Södertälje, 1:a barnet, Cornelia, 3970 gr, 51 cm (BF 25/11)
    24/11 Filliduttan, Karlskrona, 2:a barnet, Emmie, 3160 g, 50 cm (bf 1/12)
    26/11MiieRO,Täby,4:de barnet, Alice 3755g och 52cm (BF 24/11 enlUl 25/11 enlsm)
    26/11 JaAz1980, Santa Clara-Trelleborg, 1:a barnet, Julia, 3225g, 51cm (BF 30/11)
    27/11 Thez, Halmstad 3:e barnet, Emilia, 4105 g 52 cm (BF 19/11)
    28/11 MFAI, Tidaholm, 3:e barnet, Dexter, 3880 gr, 53 cm (BF 27/11)
    29/11 Pepsikatten, Skara, 1:a barnet, John, 3915g, 52cm (BF 4/12)
    29/11 Smulan80, Eskilstuna, 1:a barnet, Alva, 4230g, 51 cm (BF 24/11)
    1/12 inkalinka, Nässjö, 1:a barnet, Max, 4355g, 53cm (BF 14/11)
    6/12, Gaia81, Gävle, 2:a barnet, Flicka, 3650 g, 51 cm (BF 29/11)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-28 20:14
    11/12 MrsNash, andra barnet, son, 4650 g 55 cm (BF 30/11)

  • Svar på tråden Tjattråden för oss som plussade runt den 19 Mars del 4
  • MrsNash

    Nu har jag oxå hittat hit! 

    VIll gärna vara med i BF listan Pepsikatten, födde en son 11/12, bf 30/11, 4650 gram och 55 lång, andra barnet.

    God jul alla! Vi har haft min syster och hennes dotter på besök och haft det jättemysigt!

  • Filliduttan

    God fortsättning allihop!!! Man har inte haft tid att sitta vid datorn nu på ett tag, så man hade en del att läsa igen. Hoppas att ni har haft en fin jul och att era små guldklimpar mår bra.
    Här nere i söder fick vi en vit jul för första gången på många år. Så himla mysigt. Man har haft fullt upp med att hinna träffa alla nära och kära i julhelgen, men nu börjar det lugna ner sig. Idag har vi haft barnvakt till den stora tjejen och gav oss ut på stan för att beställa förlovningsringar. Sambon friade i våras, fick då en symbolisk ring å så skulle vi välja de riktiga ringarna tillsammans. Han ville ju inte välja själv över huvudet på mig. Sen hann jag bli gravid, å då vågade vi inte beställa ringar eftersom man inte visste storlek efter graviditeten. Så nu har vi äntligen fått det gjort. Så på nyårsafton tänker vi byta ringar...tio månader efter förlovingen.=)
    Emmie växer och frodas. Känns skönt att veta att ammningen funkar eftersom det strulade med första dottern. Tycker det är lite jobbigt att inte veta hur mycket hon får i sig. I tisdags var vi och vägde henne och hon hade gått upp 500g på 12 dagar. Så nu kan jag nog lugna ner mig lite..för det verkar ju inte gå någon nöd på henne.=) Har börjat ge henne tillägg på kvällen innan nattning nu, hon har småätit mycket på kvällarna å blir inte riktigt mätt mellan de korta ammningrna å haft svårt att komma till ro. Har även börjat med miniform nu för hon har skrikperioder efter hon hr ätit. Tidigare trodde man att hon ville ha mer mat å gav henne bröstet igen, vilket resulterade i ännu mera skrik. Så nu har man ju lärt sig tolka henne å fattat att det är magknip och inte hunger det handlar om.

    Ha det nu så bra och hoppas ni får ett gott nytt år om jag inte hinner titta in här innan dess.=) Men det hoppas jag att jag ska hinna.

  • Inkalinka

    Idag har vi tänkt att gå på bio, jag och min sambo. Min mamma kommer in och är barnvakt. Känns både kul och jobbigt.....


    Max, 091201
  • MrsNash

    här var det lugnt....

    Tittar in och önskar alla ett gott nytt år med era små!!!

  • Inkalinka

    Hoppas ni fick en kanon kväll igår. Själv missade jag i stort sett hela alltet pga av en liten kille som inte ville komma till ro.


    Max, 091201
  • Ikkapikka

    Gott nytt år! Cornelia hade oxå bestämt sig för att inte missa tolvslaget, men det var bara mysigt att ha henne med hela kvällen {#lang_emotions_smile} Sen somna hon vid 01 och sov 6 timmar i sträck, amma en halvtimme sen sov hon i 5 timmar till, är lite bortskämd tror jag... Måste dock försöka få henne o somna lite tidigare när sambon ska börja jobba sen, men det kallar jag nog lyxproblem, knappt så man vågar berätta för andra småbarnsföräldrar att hon sover så mycket på nätterna.

    Imorgon åker vi iväg på vår första långtur, Södertälje-Uddevalla. Blir besök hos svärmor. Ska bli spännande, är lite orolig för allt från bilåkande till blöjbyte o sovande där nere, men det löser sig säkert!

  • Thez

    Gott nytt år alla

    Vi har varit iväg o hälsat på min familj i småland och kom hem igår. Det har varit skönt att vara iväg lite. Nyåret gick lugnt och emilia låg o åt mat när det nya året firades in

    Min lilla tjej e fullkomligt förstoppad   inget hjälper just nu, ger henne magmassage och retar henne i rumpan o laktulos 2 ggr/dagen. Hon har ju ont imagen stackarn

  • Filliduttan

    Gott nytt år!!!
    Vi hade också en trevlig kväll igår med god mat och trevligt sällskap. Emmie sov sig igenom större delen av kvällen efter en jobbig natt natten till igår. Hon har blivit förkyld och det är jobbigt för henne att äta ordentligt. Så natten till igår kämpade vi för att få henne att komma till ro, hon lät som en gris när hon andades. Men hon tog igen den sömnen igårkväll istället, så skönt att hon verkar må bättre. Håller tummarna nu för att det blir lugnt idag och inatt.

Svar på tråden Tjattråden för oss som plussade runt den 19 Mars del 4