• Pepsikatten

    Tjattråden för oss som plussade runt den 19 Mars del 4

    Vi har ju blivit rätt så många nu som plussade runt 19 Mars och tråden till listan hittar ni i länken nedan

    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m42495456.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m45090416.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m47515505.html

    Här följs vi nu åt och stöttar varandra genom våran långa resa framöver!

    5/11 Lycka05, Luleå, 2:a barnet, Mindra, 2975 g, 47 cm (BF 23/11)
    11/11 Cotten, 1:a barnet, 3985 g, 52 cm (BF 14/11)
    17/11 Pinkmoe, Skövde, 1:a barnet, Astrid, 2985 g, 49 cm (bf 24/11)
    13/11 Ikkapikka, Södertälje, 1:a barnet, Cornelia, 3970 gr, 51 cm (BF 25/11)
    24/11 Filliduttan, Karlskrona, 2:a barnet, Emmie, 3160 g, 50 cm (bf 1/12)
    26/11MiieRO,Täby,4:de barnet, Alice 3755g och 52cm (BF 24/11 enlUl 25/11 enlsm)
    26/11 JaAz1980, Santa Clara-Trelleborg, 1:a barnet, Julia, 3225g, 51cm (BF 30/11)
    27/11 Thez, Halmstad 3:e barnet, Emilia, 4105 g 52 cm (BF 19/11)
    28/11 MFAI, Tidaholm, 3:e barnet, Dexter, 3880 gr, 53 cm (BF 27/11)
    29/11 Pepsikatten, Skara, 1:a barnet, John, 3915g, 52cm (BF 4/12)
    29/11 Smulan80, Eskilstuna, 1:a barnet, Alva, 4230g, 51 cm (BF 24/11)
    1/12 inkalinka, Nässjö, 1:a barnet, Max, 4355g, 53cm (BF 14/11)
    6/12, Gaia81, Gävle, 2:a barnet, Flicka, 3650 g, 51 cm (BF 29/11)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-28 20:14
    11/12 MrsNash, andra barnet, son, 4650 g 55 cm (BF 30/11)

  • Svar på tråden Tjattråden för oss som plussade runt den 19 Mars del 4
  • Pepsikatten
    Thez skrev 2010-01-01 13:49:16 följande:
    Gott nytt år alla Vi har varit iväg o hälsat på min familj i småland och kom hem igår. Det har varit skönt att vara iväg lite. Nyåret gick lugnt och emilia låg o åt mat när det nya året firades in Min lilla tjej e fullkomligt förstoppad   inget hjälper just nu, ger henne magmassage och retar henne i rumpan o laktulos 2 ggr/dagen. Hon har ju ont imagen stackarn
    Hhur mkt lactulos ger du henne?
    Min bvc-tant sa till mig att börja med 1 ml per gång och om det inte blev bättre så är det ju bara att öka dosen lite...

    God Fortsättning på er alla!
    Vi firade in nyåret ute på torget i Lidköping lyssnandes på ett riktigt brakfyverkeri. Lillen sov som en stock i vagnen hela tiden - redig pojk!
    Sen ville han inte sova så mkt när vi väl kom hem, men det är ju som vanligt då. Vaken på natten och sova på dagen... =)
  • MiieRO

    Här var jag själv med två töser.. kändes lite läskigt från början.. den äldre tösen somnade halv 12.. men a var vaken och låg och tittade..
    Min man började jobba kl 23.30 så han åkte vid 22.30 och kom hem 7.15 i morse när vi andra sov..
    Här pruttar min lilla tjej som bara den.. och hon har med blivit förkyld eller varit det i snart 1 vecka.. hon sov riktigt bra natten som var men innan har det varit jobbigt..


  • JaAz1980

    Gott nytt ar pa er alla!
    Vi hade en mysig nyar hemma hos nagra goda vanner - massa kids och preggosar sa det blev lugnt :) Lillan sov typ hela kvallen och sen ocksa efter att vi kom hem - skont!

    Jag ska ivag med syrran min pa musikal i San Francisco ikvall - kommer att vara borta typ 6 tímmar sa det blir att mannen ger henne utpumpad mjolk o lite ersattning. Dessutom far jag nog ta med pumpen for annars finns en viss risk for mega onda brost och lekage :). Ska bli skont att komma ivag men samtidigt har jag ju inte varit borta mer an ett en timme eller sa fran lillan forr.. Men ska nog ga bra!

  • Lycka05

    Gott Nytt år på er allihopa!

    Här var det också lungt igår. Mindra gallskrek just på tolv-slaget Hon har nu i några veckors tid haft ont i magen på kvällen så idag har jag varit och handlat Profylac och ska se om det hjälper ist. Exakt 1 h efter senaste amning har skrikandet börjat. Jag hoppas att detta ska hjälpa, är inte kul att se henne lida.

    På nyårsafton blev hon 8 veckor, tänk vad tiden gått fort. Det bara flyger fram. Hennes kläder börjar hon växa ut så idag var jag i förrådet och hämtade massa kläder i större storlekar från systers kartonger.

  • My family and I

    God fortsättning alla glada!! Fullt ös och hinner som vanligt inte med att kika in här..puh...
    Vi har också haft det supermysigt över nyår. Dexter sov och vi hade barnvakten med oss ut en sväng, men så vaknade han och tyckte inte alls om några smällare...stackars liten...men det gick iaf bra och han somnade om efter en slurk mat. 


    Stolt mamma till Leon född 001124 och Wyatt född 070114, Dexter 091128
  • Thez
    Pepsikatten skrev 2010-01-01 16:31:23 följande:
    Hhur mkt lactulos ger du henne?Min bvc-tant sa till mig att börja med 1 ml per gång och om det inte blev bättre så är det ju bara att öka dosen lite...God Fortsättning på er alla!Vi firade in nyåret ute på torget i Lidköping lyssnandes på ett riktigt brakfyverkeri. Lillen sov som en stock i vagnen hela tiden - redig pojk!Sen ville han inte sova så mkt när vi väl kom hem, men det är ju som vanligt då. Vaken på natten och sova på dagen... =)
    Jag har börjat med 1 ml på morgonen och en halv ml på kvällen efter läkarens råd, men jag har utökat. Jag lyckades reta upp henne igår kväll och då va det jättelöst, så det e väl för mycket nu. Men hon verkar inte vilja eller kunna bajsa själv. Ska höra med bvc på tisdag, för så här kan hon inte ha det....
  • Josefine Hedlund

    Åh vad kul med denna tråd.
    Jag är gärna med och byter erfarenheter.

    Fick en liten flicka den 19/11 Bf var 19/12. Nellie. 47cm, 2905 gram. Bor i västerås, första barnet.

  • Inkalinka

    Thez: låter inget vidare att hon inte klarar detta själv. Hoppas det kommer igång snart!

    Välkommen Josefine!

    Här ska jag nu njuta av de sista dagarna min sambo är hemma. Fast det ska bli skönt att han börjar jobba oxå. Just nu går dagarna helt i lillkillens ordning. + att vår egen mathållning är katastrof.
    Har nu fått flera goa leenden från honom. Man smälter varje gång. {#lang_emotions_sunny}


    Max, 091201
  • Smulan80

    God fortsättning allihopa!
    Var ett tag sen jag var inne här. Dagarna bara rusar fram tycker jag!
    Här rullar allt på Hon sover fortfarande bra på natten. Fast i natt har hon ätit lite oftare, men hon somnar om så fort hon ätit klart. Växer så det knakar
    Är så mysigt med våran lilla skrutta

Svar på tråden Tjattråden för oss som plussade runt den 19 Mars del 4