• Pepsikatten

    Tjattråden för oss som plussade runt den 19 Mars del 4

    Vi har ju blivit rätt så många nu som plussade runt 19 Mars och tråden till listan hittar ni i länken nedan

    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m42495456.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m45090416.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m47515505.html

    Här följs vi nu åt och stöttar varandra genom våran långa resa framöver!

    5/11 Lycka05, Luleå, 2:a barnet, Mindra, 2975 g, 47 cm (BF 23/11)
    11/11 Cotten, 1:a barnet, 3985 g, 52 cm (BF 14/11)
    17/11 Pinkmoe, Skövde, 1:a barnet, Astrid, 2985 g, 49 cm (bf 24/11)
    13/11 Ikkapikka, Södertälje, 1:a barnet, Cornelia, 3970 gr, 51 cm (BF 25/11)
    24/11 Filliduttan, Karlskrona, 2:a barnet, Emmie, 3160 g, 50 cm (bf 1/12)
    26/11MiieRO,Täby,4:de barnet, Alice 3755g och 52cm (BF 24/11 enlUl 25/11 enlsm)
    26/11 JaAz1980, Santa Clara-Trelleborg, 1:a barnet, Julia, 3225g, 51cm (BF 30/11)
    27/11 Thez, Halmstad 3:e barnet, Emilia, 4105 g 52 cm (BF 19/11)
    28/11 MFAI, Tidaholm, 3:e barnet, Dexter, 3880 gr, 53 cm (BF 27/11)
    29/11 Pepsikatten, Skara, 1:a barnet, John, 3915g, 52cm (BF 4/12)
    29/11 Smulan80, Eskilstuna, 1:a barnet, Alva, 4230g, 51 cm (BF 24/11)
    1/12 inkalinka, Nässjö, 1:a barnet, Max, 4355g, 53cm (BF 14/11)
    6/12, Gaia81, Gävle, 2:a barnet, Flicka, 3650 g, 51 cm (BF 29/11)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-28 20:14
    11/12 MrsNash, andra barnet, son, 4650 g 55 cm (BF 30/11)

  • Svar på tråden Tjattråden för oss som plussade runt den 19 Mars del 4
  • Inkalinka

    Var på 2 månaders kontroll idag. Han vägde 6210 g och var 63 cm lång. Följer sina kurvor galant. Ligger två kurvor över medel både på längd och vikt.
    Pratar väldigt mycket och lyssnar när man pratar med honom.

    Var på efterkontroll i förra veckan. Ska tillbaka om två månader för att sätta in spiral. Funderade mycket på hur jag skulle göra och välja. Men vill inte ha något med hormoner pga större risk för blodpropp.

    Har börjat få in nån slags rutin. Fast det är inte vi som har styrt honom utan han som styr oss. Han äter runt 180-220 ml ersättning på kvällen, skriker en stund och somnar nån gång mellan 7 och halv 9. Vaknar vid 1 och 5 sen vaknar han nån gång mellan 6-9. Får se hur länge detta fungerar. Men det är väldigt skönt att ha kvällarna ensamma....

    Är nu nere på -10kg från toppen av graviditeten. -4kg från inskrivning. Försöker lägga om maten, men har inte kommit så långt där ännu. Och promenader blir det alldeles för sällan. Väntar med glädje på att snön ska försvinna.


    Max, 091201
  • MrsNash

    Här sitter mammakilona som fastklistrade, händer ingenting. precis så var det med dottern med, jag gick ner när jag slutade amma. Men jag försöker iaf lägga om kosten och inte äta så mkt sött, fast det är helst av allt det jag vill äta! Lå¨ngpromenader är ju bara att glömma med all denna snö....MEN nu ska jag börja träna nästa vecka tänkte jag och det ska bli härligt!
    Det ger sån ångest att prova kläder här hemma, inget passar, det är mammajeansen som gäller fortfarande, coh titta sig i spegeln ska vi inte prata om: magen e dallrig och full med bristningar, nej fy och usch. MEN hoppas på bättring till sommaren iaf....

  • Thez
    MrsNash skrev 2010-02-03 12:48:39 följande:
    Här sitter mammakilona som fastklistrade, händer ingenting. precis så var det med dottern med, jag gick ner när jag slutade amma. Men jag försöker iaf lägga om kosten och inte äta så mkt sött, fast det är helst av allt det jag vill äta! Lå¨ngpromenader är ju bara att glömma med all denna snö....MEN nu ska jag börja träna nästa vecka tänkte jag och det ska bli härligt!Det ger sån ångest att prova kläder här hemma, inget passar, det är mammajeansen som gäller fortfarande, coh titta sig i spegeln ska vi inte prata om: magen e dallrig och full med bristningar, nej fy och usch. MEN hoppas på bättring till sommaren iaf....
    Hihi här e det likadant. Just nu tår jag still känns det som, fått ner 1 kg   Och jag brukar vilja komma ut på långpromenad, men det e inte lät med all denna snön som kommit i Halmstad
    Jag känner oxå att godis vill jag gärna ha på helgen, men det går ju inte   Har börjat äta nötter som snacks nu istället. Man vill ju gärna ha bort dom här kilona som satt sig........
  • MrsNash

    Thez - nej usch va snö vi har här! min gamla granne sa att han inte sett så här mkt snö i Halmstad sen -60talet!!!! Vi kanske kan sammanstråla sen på ÖF eller på en långpromenad när våren kommer?!

    Måste fråga, e era små mammiga redan? Jag har tidigare kunnat lämna Elton med sambon men nu denna vecka har jag  varit iväg två gånger och han har gallskrikit hela tiden och vägrat flaskan!!! Det som funkat så bra tidigare, hrm, kanske nått utvecklingssprång eller så....

  • Thez

    Jag tänkte börja med långpromenader igen när snön har försvunnit, så då kanske vi hade kunnat gå ihop. Jag brukar gå till ÖF här på vallås, vart går du någonstans?

    Min lilla tjej e oxå lite mammig, hon brukar bli mest lugn hos mig, men det funkar fortfarande hos pappa men inte så länge. Fast jag har faktist aldrig lämnat henne nångång så jag vet inte hur hon är när jag inte e hemma..... Jag kommer inte ens ihåg när barnen börjar tykännas??? Jag minns att min son gjorde det när han va liten, men minns inte hur många månader han va då....

  • MrsNash

    Thez - jag brukar gå på öf vid norre park!!! Men promenerar gärna nångång!

  • Thez
    MrsNash skrev 2010-02-05 11:20:16 följande:
    Thez - jag brukar gå på öf vid norre park!!! Men promenerar gärna nångång!
    Ja det hade vi kunnat göra.......  får se om denna snön försvinner nån gång, det e ju kallt hela tiden....... nu vill jag ha sommar istället

    Nu har Emilia faktist sovit 3 nätter i sin säng Det e faktist skönt. Hennes säng står precis jämte min, men så skönt o få sova själv igen, man sover lugnare. Har jag henne i min säng sover jag inte så gott för jag håller hela tiden koll. Jag hoppas verkligen detta fortsätter. Sen har hon faktist börjat sova på dagarna i sin säng, hon kan sova 4 timmar ibland o så väcker jag henne sen för mat. Men det e oxå skönt för då hinner jag med o grejja med annat på dagarna. Innan kunde hon bara sova i selen hängandes på mig...... det går framåt för min lilla goa tjej.....
  • Inkalinka

    Thez: Vad skönt att hon kan sova så länge på dagen. Här är det 10-20 min om vi inte är ute och går med vagnen. Då kan han sova upp till 4 timmar, men får inte så mycket gjort hemma. :)

    Lillkillen har nu upptäckt att det går att vända på sig. Vänder sig från rygg till mage åt vänster. Rena karusellen igår....nu gäller det bara att komma på att man kan vända sig från mage till rygg oxå....blir just nu bara riktigt arg när han kommit på mage.

    Började med babysim nu i veckan. Trodde det skulle gå sämre, men han gillade verkligen vattnet och att sparka fritt. Jobbigt bara att vara själv med dusch och påklädning, han blev väldigt trött av det hela.


    Max, 091201
  • Pepsikatten

    Va spännande med babysim!
    Vi ska börja den 25e feb
    Han kommer nog älska det, men som du säger... Jobbigt att ta hand om dom efteråt när man själv e så trötter....

Svar på tråden Tjattråden för oss som plussade runt den 19 Mars del 4