• Mimmi 71

    Sytråden - maskinbroderi

    Sytråden - maskinbroderi är en avknoppning från ordinarie Sytråden. Här samlar vi alla diskussioner som gäller maskinbroderi för att inte tråka ut de övriga i Sytråden.

    Här samlas vi sömnadsintresserade med maskinbroderitankar, nybörjare eller erfarna. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    Kika gärna in på vår systertråd också:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-02 06:13
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49204507.html
  • Svar på tråden Sytråden - maskinbroderi
  • Mimmi 71

    Då var det mao inte bara för mig. Gäller att undvika allt utom vanlig text.

  • 78Misan
    Mimmi 71 skrev 2010-01-07 12:21:14 följande:
    Då var det mao inte bara för mig. Gäller att undvika allt utom vanlig text.
    ahaaaa inga smileys då mao o jag som lider av smileymissbruk
    Längtar efter sommar
  • Mimmi 71

    Här ser du en till som är smileymissbrukare. Det här kan ju vara ett sätt att vänja sig av med det

  • GOBLIgobli

    Oj vad mysko! Verkar vara globalt för inläggen såg ju inte så ut tidigare idag.
    Jo jag fick med det samt full garanti.

  • 78Misan
    GOBLIgobli skrev 2010-01-07 12:41:09 följande:
    Oj vad mysko! Verkar vara globalt för inläggen såg ju inte så ut tidigare idag.Jo jag fick med det samt full garanti.
    svårt o läsa inläggen men jag köpte oxå ett visnings ex på en av mina maskiner det va moin cover pro som va den sista i sverige typ såg nu att dom hade tagit in den igen. Vad för maskin va det du skulle köpa?
    Längtar efter sommar
  • Mimmi 71
    GOBLIgobli skrev 2010-01-07 12:41:09 följande:
    Oj vad mysko! Verkar vara globalt för inläggen såg ju inte så ut tidigare idag.Jo jag fick med det samt full garanti.
    Toppen! Då dröjer det inte länger förrän du får hem din pärla också.

    Jag sa det när jag hade köpt min CP och jag säger det likadant igen. Varför dröjer man så med sina maskinköp - går och längtar och drömmer i flera år. När man väl har den på plats så är det ens liv. *smile* (jag kunde inte hålla mig) . Nästa inköp för mig blir en screentryckutrustning, men det får bli till nästa jul.

    Nu måste ni fortsätta att hålla tummarna för mig och mina trådrullar - jag längtar efter dem och jag har fortfarande inte fått de. Beställde dem 13 december och de bör vara framma snart tycker jag, för trots att det har varit en hel del helger så är det hög tid nu. Kanske ligger de i tullen, men då borde man ju få besked därifrån iallafall. Jag saknar färger på broderitråden och den svarta var helt slut och jag fick köpa en ny 200 m-rulle igår så jag kan brodera klart mina handdukar.
  • GOBLIgobli

    Misan, Janome MC 350. Lika bra att skippa smajlisar ett tag =)


    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • GOBLIgobli

    Fan tryckte fel när jag skulle ta bort min sidfot...!

    Mimmi, håller alla tummar som finns! =)

  • 78Misan
    GOBLIgobli skrev 2010-01-07 13:02:31 följande:
    Fan tryckte fel när jag skulle ta bort min sidfot...!Mimmi, håller alla tummar som finns! =)
    jaaa där sa du det sidfoten glömde jag ju ta bort
  • Mimmi 71

    Fast nu fungerar det igen, verkar det som

    Städningen lägger jag åt sidan ett tag till - har klippt till 2 tröjor till som skall få brodyr på bröstet

Svar på tråden Sytråden - maskinbroderi